duša
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › duša
- This topic has 86 odgovorov, 16 glasov, and was last updated 9 years, 5 months nazaj by snowcat :).
-
AvtorPrispevki
-
12. 5. 2015 ob 19:02 #28922strelkaParticipant
glas wrote: Omejen sebičen ego se ponavadi uravnoveša z nesebičnimi dejanji za druge, z razdajanjem drugim, služenjem,..
Omejeno dušo pa se ponavadi osvobaja z dovoljenjem, da je ta lahko dovolj ”sebična” da dela le to kar ona hoče..
Razlika med eno in drugo sebičnostjo pa je le ena; ko je egu neke osebe dovoljeno da je sebičen, so drugi ljudje okrog njega prikrajšani; ko je duši neke osebe dovoljeno da je sebična, vsi ljudje okrog take osebe, na dolgi rok le pridobovajo, bolj in bolj,..Čudna so pota …”duhovnosti “…torej je pri sebičnosti ..duša najbolj osvobojena …?če potegnem črto sedaj ..kakorkoli že …potem so duhovnhjakli največji egoti -oz egoisti?Teorija:Sebičnost ali egoizem je teleološka (tj. nauk, po katerem ima vse dogajanje v naravi in družbi svoj cilj) teorija etike, ki za cilj postavlja korist, užitek ali maksimalno dobro posameznika. Je nasprotje altruizma, ki ni usmerjen na enega samega človeka, ampak tudi na dobrobit drugih.Psihološki egoizem trdi, da ljudi že po naravi motivira le zanimanje za lastno dobrobit, ki je končni cilj. Po psihološkem egoizmu torej vsi motivi izhajajo iz posameznikovih potreb in so tudi vsa dejanja usmerjena k njihovi zadovoljitvi.-=hedonizem.(ljudje vedno delujejo tako, da pridejo do lastnega užitka in se izognejo bolečini oz. trpljenju)Etični egoizem trdi, da je za moralnost ravnanja nujno maksimirati lastne koristi; najpomembnejši za etičnega egoista je maksimalen izplen zase. V ozadju je razmišljanje: posamezniki bi morali vedno delovati v svoje dobro.. Moralni egoizem je življenjski nazor, h kateremu se nagiba vse več mladih; ti trdijo, da moralnost sploh nima boljšega temelja kot poveličevanje lastnega jaza, v čemer se ta oblika egoizma približuje egocentrizmu in narcizmu. Osnovna podmena racionalnega egoizma pa je, da je za racionalno ravnanje človeka nujno maksimiranje lastnih koristi.Če torej povzamemo, je egoizem postavljanje lastnih potreb in interesov pred potrebe, interese in želje drugih ljudi. Je bistvo človekove osebnosti, ki se pri nekom izrazi bolj, pri drugem manj, in sestavni del njegove narave. Egoizem je lastnost, ki človekovo pozornost usmerja nase samega, torej nasprotje altruizma, ter se kot preobremenjenost z lastnimi interesi in cilji lahko izraža na enem ali več področjih. V splošnem pa so sebični ljudje takšni vedno in povsod – tako v zasebnem življenju in ljubezni kot na poslovnem in družabnem področju. Koncept egoizma ne vključuje moralne ocene: ne pove nam, ali je to, da nam je mar le (ali pretežno) zase, dobro ali slabo. Moralna ocena oz. sodba je tako lahko le relativna in jo sebičnim ljudem navadno pripisujejo drugi.KDO JE TOREJ EGOIST?
V nasprotju z doslej povedanim, kot tudi s splošnim prepričanjem, pa egoist vendarle ni človek, ki za svoje interese žrtvuje druge, ampak je nad to potrebo. Egoist ne deluje skozi druge ljudi in se ne ukvarja primarno z njimi, ampak je kot osebnost najpomembnejši sam sebi – za okolico oz. druge ljudi pa mu je mar le, ko ima tudi sam kaj od tega. Vseeno mu je, če za druge ne obstaja – pričakuje pa, da bodo drugi obstajali zanj. Zna ločevati pomembno od nepomembnega, vsaj kar zadeva samega sebe, in ima v splošnem raje zadovoljstvo kot uspeh (Bolj mu je pomemben odgovor na vprašanje: “Ali je to zame koristno?” kot “Kaj bodo rekli drugi?”). V tem pogledu je hedonist in tudi večina teleoloških teorij egoizem enači s potrebo po uživanju in razvajanju samega sebe.Egoist se ponavadi giblje v jasno omejenem življenjskem okvirju, ki si ga postavi sam; kar je zunaj njega, mu ne pomeni nič. Njegov cilj je doseči tisto, kar si je zastavil – navadno nekaj, kar mu bo tako ali drugače koristilo –, in ko to doseže, se prepusti užitku. Nikdar pa si ne zaželi nečesa, česar potem ne bi mogel uživati.
12. 5. 2015 ob 22:01 #28923glasParticipantstrelka wrote: Čudna so pota …”duhovnosti “…
torej je pri sebičnosti ..duša najbolj osvobojena …?če potegnem črto sedaj ..kakorkoli že …potem so duhovnhjakli največji egoti -oz egoisti?Teorija:Sebičnost ali egoizem je teleološka (tj. nauk, po katerem ima vse dogajanje v naravi in družbi svoj cilj) teorija etike, ki za cilj postavlja korist, užitek ali maksimalno dobro posameznika. Je nasprotje altruizma, ki ni usmerjen na enega samega človeka, ampak tudi na dobrobit drugih… … …Če želiš izpostaviti kako tanka je ta meja med zablodo, ko ego pod krinko duhovnega ega deluje kot duhovno bitje, ki deluje iz duše in so njegova dejanja posledično egoistična, služijo pa le njemu, na škodo drugih.. potemtakem je to vsekakor dobra dilema, ki jo izpostavljaš..
Če pa si dala odgovor kot edino varianto na moje napisano, pa žal nisi razumela napisanega..
Namreč;
Sebičnost h kateri teži ego, želi služiti le tej celici (omejenemu bitju), ki no povezana z ostalo kreacijo in bitji v okolici..
”Sebičnost” duše pa deluje iz perspektive večne povezanosti z vso kreacijo in vsemi sobitji in potemtakem ne more delovati v neskladju z okoljem in z sobitji.. zato potemtakem taka sebičnost ni sploh sebičnost v izvirnem pomenu besede, saj so posledice take sebičnosti ves čas le služenje sebi in hkrati služenje vsem ostalim okrog sebe.. Kompromisi niso več potrebni, saj hodiš po optimalni liniji življenja, kjer vsi le pridobivajo in tako linijo je zelo težko uloviti ampak zelooo vredno,..Se pa strinjam da ima malo ”duhovnih” oseb prečiščen (ozaveščen) duhovni ego do te mere, da bi ves čas se lahko jasno zavedali (na vsakem koraku), iz katerih plasti prihajajo njihove trenutne težnje; ali iz dejanske dušne povezave ali iz prikritih (sebičnih) ego teženj v njih..
“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
13. 5. 2015 ob 8:48 #28925snowcat :)Participant13. 5. 2015 ob 13:36 #28928tadej pretnerModeratorstrelka wrote:
Omejen sebičen ego se ponavadi uravnoveša z nesebičnimi dejanji za druge, z razdajanjem drugim, služenjem,..
Omejeno dušo pa se ponavadi osvobaja z dovoljenjem, da je ta lahko dovolj ”sebična” da dela le to kar ona hoče..
Razlika med eno in drugo sebičnostjo pa je le ena; ko je egu neke osebe dovoljeno da je sebičen, so drugi ljudje okrog njega prikrajšani; ko je duši neke osebe dovoljeno da je sebična, vsi ljudje okrog take osebe, na dolgi rok le pridobovajo, bolj in bolj,..Čudna so pota …”duhovnosti “…torej je pri sebičnosti ..duša najbolj osvobojena …?če potegnem črto sedaj ..kakorkoli že …potem so duhovnhjakli največji egoti -oz egoisti?Ko gre za dušo, je verjetno beseda avtentičnost primernejša od sebičnosti, sicer pa je za moje pojme ključna misel iz glasovega posta, ki si ga komentirala, da okoli avtentične duše NA DOLGI ROK vsi pridobivajo.
Lej,altruist se žrtvuje za druge, na nek način je žrtev, saj se ne razvija – na pogojeni ravni misli, da dela dobro. Ampak ali res vedno delamo dobro? Če smo do določenih ljudi s težavami v nedogled tolerantni, je približno tako, kot bi narkomana “zdravil” z majhnimi dozami droge. Včasih za nekoga naredimo največ takrat, ko zanj ne naredimo nič, ko njegovih for ne toleriramo in ko mu povemo, kar mu gre. A seveda ne na reaktivni ravni, ampak na ravni avtentične duše, ki čuti, da bi toleranca škodila oziroma ovirala tako njo samo, kot tistega, na katerega se nanaša, posledično pa je ob neskončni toleranci prikrajšana za razvoj tudi celota. In za “prizadetega” je v prvi fazi avtentična duša seveda pizda, a če ga je njena avtentičnost premaknila iz mrtve točke, čez čas vidi, da je bila reakcija avtentične duše, kakršnakoli je pač že bila, najboljša za njegov razvoj.
13. 5. 2015 ob 17:24 #28930strelkaParticipantGovorila sem o
sebičnosti –Glas je povedal,
da je duša sebična .In to sem potem
komentirala. Sebičnost.********************
Altruizem …še mal
teorije. Če je bil že omenjen ..jaz sem ga samo omenila kot nasprotje
egoizma.-mimogrede.Altruizem se
definira kot obnašanje s katerim pomagamo drugim, ne da bi za to pričakovali
zunanjo nagrado.Altruistično
vedenje je torej neposreden znak socialnosti človeka.Pogoji za altruizma
:Namen da neki
osebi naredimo nekaj dobrega in da to počnemo s svobodno izbiro ( pomeni odsotnost
poklicne dolžnosti pomagati).Pogoji
altruističnega vedenja :-sporočilo da se
je nekaj zgodilo,-interpretacija dogodka kot nasilje,
-odločitev
posameznika, da je osebno odgovoren za posredovanje.Vrste altruizma:
Premišljeni altruizem
–zavestno premišljeno dejanje , ki sledi socialni odgovornosti.Spontani altruizem,
ki je nezavedno , spontano , instinktivno delovanje .Torej altruistu
je mar za druge in jih upošteva. Mar mu je za dobrobit vseh-torej tudi sebe ,
saj je del te družbe, mar ne.V nasprotju
egoist ..se zanima samo zase …za svoje potrebe za druge se požvižga.Zdaj, če je egoizem
dobrobit za družbo tud za njej razvoj ..bog pomagej.In še nekaj , kot
sama dojemam zadevo altruizma …je to neki notranji vzgib …Altruizem dojemam
lačnega nauči loviti ribe in tudi lačnemu
daj ribo, če je lačen.V obeh primerih
je pomoč prizadetemu iz stiske.Z namenom da,
družba funkcionira se razvija …To sedaj pišem
čist iz socialnega vidika. Ljudje smo socialna bitja ,živimo v neki skupnosti , mar ne?Tako si sama vse skupaj razlagam ….
14. 5. 2015 ob 8:17 #28937snowcat :)Participantstrelka wrote: …..In še nekaj , kot
sama dojemam zadevo altruizma …je to neki notranji vzgib …Altruizem dojemam
lačnega nauči loviti ribe in tudi lačnemu
daj ribo, če je lačen. V obeh primerih
je pomoč prizadetemu iz stiskeTo še ne pomeni, da to ni egoistično dejanje. V smislu osebne koristi, zadovoljtva.
Bistvo zdravega egoizma (sebičnosti) je zavedanje se lastnih potreb, lastnega bitja in odločitev, da bo človek podaril svojo lastno energijo drugemu. Ta notranji vzgib pa je lahko motiviran s marsičem. Zmeraj pa je to v lastno korist. Recimo, jaz pomagam sosedi nesti smeti. Mi ni treba, ma pa dam. Zakaj ? Sigurno imam dober občutek. Zakaj ? Zato ker sem dobila zahvalo (?), pozornost (?), točko za pot v nebo (?), občutek pripadnosti (?), …. Tudi tisti, ki je naučil človeka ribe lovit se je zavedal, da če ga ne bo naučil, bo mož verjetno kradel, ….glede na to, da živimo v ,,zaprtem,, energetskem sistemu (vse vpliva na vse) je mogoče tud razumel, da bi ta kraja lahko vplivala na njega samega recimo preko žene na tržnici….. lahko, da se je odločil mu ,,pomagati,, zaradi tega, da je pač videl malo večjo sliko verične pogojenosti v okviru sistema….snowcat
14. 5. 2015 ob 8:18 #28938snowcat :)Participanttadej pretner wrote: .]Ko gre za dušo, je verjetno beseda avtentičnost primernejša od sebičnosti, sicer pa je za moje pojme ključna misel iz glasovega posta, ki si ga komentirala, da okoli avtentične duše NA DOLGI ROK vsi pridobivajo.
Lej,altruist se žrtvuje za druge, na nek način je žrtev, saj se ne razvija – na pogojeni ravni misli, da dela dobro. Ampak ali res vedno delamo dobro? Če smo do določenih ljudi s težavami v nedogled tolerantni, je približno tako, kot bi narkomana “zdravil” z majhnimi dozami droge. Včasih za nekoga naredimo največ takrat, ko zanj ne naredimo nič, ko njegovih for ne toleriramo in ko mu povemo, kar mu gre. A seveda ne na reaktivni ravni, ampak na ravni avtentične duše, ki čuti, da bi toleranca škodila oziroma ovirala tako njo samo, kot tistega, na katerega se nanaša, posledično pa je ob neskončni toleranci prikrajšana za razvoj tudi celota. In za “prizadetega” je v prvi fazi avtentična duša seveda pizda, a če ga je njena avtentičnost premaknila iz mrtve točke, čez čas vidi, da je bila reakcija avtentične duše, kakršnakoli je pač že bila, najboljša za njegov razvoj.
Amen
-
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.