[ PSI ]-(knjiga, ne kužki)
Forum Duhovnost › Forumi › E-pogovori › [ PSI ]-(knjiga, ne kužki)
- This topic has 473 odgovorov, 39 glasov, and was last updated 7 years, 10 months nazaj by strelka.
-
AvtorPrispevki
-
2. 2. 2011 ob 9:20 #8632tadej pretnerModerator
glas wrote:
v:* {behavior:url(#default#VML);}
o:* {behavior:url(#default#VML);}
w:* {behavior:url(#default#VML);}
.shape {behavior:url(#default#VML);}Normal
0No zdaj pa me
zanima kako to, da na črnih straneh tako jasno pljuvaš po vseh drugih
alternativnih metodah?!Za šarlatane,
goljufe, neumneže, lahkoverneže , za tiste ki iščejo le denar ali pozornost si
namreč ožigosal:– vse zdravilce
– vse ki
odkrivajo bioenergetska polja ali vodne silnice(tokove)– vse tiste, ki
vidijo prejšnja življenja– vse tiste, ki
lahko zaznajo duh umrlega na zemlji– …
A se ti ne zdijo
te izjave (milo rečeno) ignorantske??Glede na to, da je zdravilstvo “staro” tisočletja, pravzaprav ne razumem, zakaj ga lahko kdorkoli uvršča med alternativne metode? Je zdravilstvo, ki v osnovi temelji na vzpostavljanju/ozavečanju vsesplošne povezanosti lahko alternativa ortodoksni medicini, ki deluje v odnosu do človeka približno tako, kot mehanik v odnosu na avto, ali bi moralo biti obratno?
Ko pa zgoraj vidim nekatera avtorjeva stališča, ki jih je izpostavil glas, pa ne dobim niti asociacije na odnos avtomehanik – avto, ampak me vse skupaj spominja celo na odnos nekega ozkega specializiranega strokovnjaka za avtomobile do svojega dela; recimo da je podobno relaciji avtoelektričar – avto.
Se mi zdi pa več kot logično, da je Nataša iz teme kar hitro odpeketala in se poslovila z naslednjima stavkoma:Nataša wrote:
Poleg tega nas je na tem forumu kar nekaj takšnih, ki se aktivno ukvarjamo s spreminjanjem samih sebe, zato morda nismo najbolj primerna populacija, v katero bi lahko zasadil seme nezmožnosti spreminjanja. Med drugim marsikdo med nami tukaj dela tudi na tem, da te razume preseže in vstopi in deluje iz čisto druge ravni zavesti, ki je skozi psihološke pristope pač nedosegljiva.
2. 2. 2011 ob 10:53 #8638IrenaČlanTadejKnjige nisi bral, a ne? In vendar si podal komentar – morda kot odziv na tole mojo “ugotovitev” :::Irena wrote: Se duhovnost prevaja z Emociom? Hm, potem je Tadejev pristop iz Racia … Eros, imam občutek, da k duhovnosti pristopaš z Instinktom.
Vedeti moraš, da v tem stavku uporabljam izključno “nomenklaturo” iz PSI. (Kot pretežno v vsej tej temi). Kot si že, Tadej, komentiral Intuicijo – da ni, kar piše v tej temi – gre tudi pri Racio za ::: drugačnost. In pri Emociu! Drug pristop, drug zorni kot, drug žargon, druga vsebina. O intuiciji se bom po PSIju pogovarjala z drugačnimi besedami s teboj, in z drugačnimi z Erosom. V sebi pa zmorem prepoznati “obe” – in le to šteje!!!tadej pretner wrote:
Ko pa zgoraj vidim nekatera avtorjeva stališča, ki jih je izpostavil glas…Se mi zdi pa več kot logično, da je Nataša iz teme kar hitro odpeketala …Glas je na tem mestu navedel le NEKATERA stališča – forumovemu duhu jih je blizu mnogoooo, ki tu niso citirana …Pa še na eno mnenje si se naslonil – Nataša je odlično opisala razlog svojega odhoda … kar pa je tudi VSE!Meni NI logično, zakaj stališča, ki niso enaka ali vsaj podobna našim, takoj postanejo moteča, jih napademo in jih hitro zavržemo? Saj ne, da ni ta odločitev OK. Če nam ne predstavljajo nikakršnega izziva.Zanima me, če te, Tadej, tema PSI na tvojem forumu moti?Če ja – se bo verjetno našel kak drug način komuniciranja z avtorjem knjigeMeni tema predstavlja izziv Mora obstajati pot, povezati znanost in duhovnost. Mora obstajati pot, povezati uradno in alternativno medicino v komplementarno! Na neki točki si lahko podata roki… V to verjamem in verjem!Skoraj dve leti sem iskala “zanesljive” vire, da sem lahko sprovedla svojo zamisel diplomske naloge. Iskala sem samo neko povezovalno vez med “tostranstvom in onostranstvom” (karikiram) . Vez med materijo in energijo/informacijo…. Preboj iz mentala na naslednji nivo…in ker smo medicinske sestre prisotne ob umiranju bolj, kot kdorkoli drug (razen umirajočega in (včasih) svojcev), sem si hočeš-nočeš izbrala temo obsmrtnega doživljanja. Kako v slovenski “akademski” svet Zdravstvene nege prvič prodreti z obsmrtnimi doživetji, brez, da me že v kali zatrejo… uspelo mi je. In to odlično! (Pač na nivoju ene obične diplome). Narejeno kliče “po še”….Zato mi je razprava z avtorjem PSI pravo darilo.Tako kot glas se pogosto ne morem upreti težnji, da ga “speljem” iz njegovega terena v “našega”. A bolj kot sem brala, bolj sem dojela, da te potrebe sploh ni. Tu je, da razlaga PSI – če bi imel drugačno namero, bi se vključil v razprave tudi v drugih temah .Saj avtor ne piše (le kako bi?) o nekih fosilnih ostankih iz dobe mračnjaštva. Piše o sodobnem človeku, ki živi tu in zdaj in vpliva na življenje in razvoj vseh nas. Mental je en nivo našega bivanja – in PSI nudi pomemben in podroben analitičen in sistemski vpogled vanj. Meni je to pomembno – ker je v razumevanju “procesiranje v umu” skrita odskočna deska v zavest… Gre za brv med magijo in mistikoTako kot Nataša sem v mislih odreagirala s protestom glede (ne)spreminjanja samega sebe. A knjiga – morda jo tako berem le jaz – je APEL bralcu k sprejemanju – in s tem spreminjanju samega sebe. Je APEL k razumevanju in sprejemanju drugačnosti. Je APEL k razumevanju medesbojne povezanosti in Celote. Je APEL k brezpogojni ljubezni in dvigu Zavesti na našem planetu. Res ima misterioznih (ali posiljenih) 777 strani …vendar prva stran izhaja iz “nulte točke” in zadnja izgine nazaj v njej … v PRAZNINI.In nasprotno kot Avatar, jaz ne iščem absolutne resnice – subjektivna mi je povsem dovolj – sploh če zmorem razumeti tudi subjektivne resnice drugih. Morda pa so le-te skupek absolutneIn tako kot Vesna, ki jo nisi citiral, Tadej, si tudi jaz iz knjige prisvajam, kar je koristno oz. rabim, pri čemer ne potrebujem avtorjevega spreobrnjenjaPozdrav, in hvala, da si prebralIrenaIrena2011-02-02 11:20:27
2. 2. 2011 ob 11:40 #8640tadej pretnerModeratorIrena wrote:
TadejKnjige nisi bral, a ne?Glas je na tem mestu navedel le NEKATERA stališča – forumovemu duhu jih je blizu mnogoooo, ki tu niso citirana …Pa še na eno mnenje si se naslonil – Nataša je odlično opisala razlog svojega odhoda … kar pa je tudi VSE!Meni NI logično, zakaj stališča, ki niso enaka ali vsaj podobna našim, takoj postanejo moteča, jih napademo in jih hitro zavržemo? Saj ne, da ni ta odločitev OK. Če nam ne predstavljajo nikakršnega izziva.Zanima me, če te, Tadej, tema PSI na tvojem forumu moti?Če ja – se bo verjetno našel kak drug način komuniciranja z avtorjem knjigeKnjige nisem bral in ne vidim prav nobenega vzroka, da bi jo. Tema me prav nič ne moti, je pa v glavnem ne berem – sploh sem do konca uspel prebrati le dva erosova posta (najkrajša dva). Niti ne vem, zakaj misliš, da so njegova stališča zame moteča – niti najmanj. Mi je pa malo hecno, da avtor izkoristi vsako priliko za to, da razglaša, kako izjemno knjigo je napisal, kako pomembna je za človeštvo …, a je glede na gornje navedbe očitno tudi on eden tistih, ki se je lotil zgolj posameznega segmenta in »zaradi nekaj dreves ne vidi gozda«. Precej bolj mi je všeč, da o tem, kako dobro je nekaj, govori delo kot tako, ne pa avtor.
In da se razumemo, precejkrat berem strokovne stvari avtorjev, ki nimajo pojma o kakni duhovnosti, vendar so v svoji stroki dali svojemu imenu in priimku težo. In uvodoma sem v tej temi že napisal, da je zame pri odločanju, ali bom nekaj prebral, v poplavi informacij ključno to, kdo je to napisal, ne pa recimo mistična predstavitev dela in hkrati delo brez podpisa, ker ga je kao napisalo življenje. To so zame zgolj tržni prijemi, ki me prej odbijejo kot pritegnejo.Irena wrote:
Tako kot Nataša sem v mislih odreagirala s protestom glede (ne)spreminjanja samega sebe. A knjiga – morda jo tako berem le jaz – je APEL bralcu k sprejemanju – in s tem spreminjanju samega sebe. Je APEL k razumevanju in sprejemanju drugačnosti. Je APEL k razumevanju medesbojne povezanosti in Celote. Je APEL k brezpogojni ljubezni in dvigu Zavesti na našem planetu. Res ima misterioznih (ali posiljenih) 777 strani …vendar prva stran izhaja iz “nulte točke” in zadnja izgine nazaj v njej … v PRAZNINI.Potem bi bilo fajn, da bi se s sprejemanjem »ukvarjal« tudi avtor, ne da etketira kot ničvredno tisto, česar ne razume.
Irena wrote:
In tako kot Vesna, ki jo nisi citiral, Tadej, si tudi jaz iz knjige prisvajam, kar je koristno oz. rabim, pri čemer ne potrebujem avtorjevega spreobrnjenjaPozdrav, in hvala, da si prebralIrenaIrena, če mi nekaj ni všeč oziroma če z nečim ne zavibriram, ne pomeni, da skušam avtorja spreobrniti. Daleč od tega, saj me kaj prida ne zanima niti on, niti tisto, kar je napisal, niti način, na katerega se je celega projekta lotil, čeprav moram reči, da se mi zdi ta način antipatičen. V delu, ki ga je glas izpostavil, avtor piše o šarlatanih, goljufih, lahkovernežih … Ampak kaj naj rečem, če imam občutek, da lahkovernost ljudi uporablja sam za trženje knjige. Če bi tako drago knjigo podpisal s svojim imenom, recimo Janez Debelak, bi jo redkokdo kupil. Bi jo morda ti? Folk bi si mislil – kdo za vraga je pa to? Tako pa jo je zavil v mistiko, simbolizem in uspeh je tu. In vsak naj sam oceni, ali gre za zavajanje, ali ne. Vsekakor sem že zgoraj namignil, da je moje staliče, da je prav, da avtor knjigo podpiše z imenom in priimkom.
Sicer pa se avtor v lajfu zanesljivo znajde dovolj dobro, da ne rabi odvetnika.
V nadaljne razprave tule se ne bom vpletal, saj sem povedal, kar sem imel povedati
tadej pretner2011-02-02 11:41:522. 2. 2011 ob 12:00 #8641IrenaČlanTadej, hvala za “topel” odgovor.
Če bi avtor bil Janez Debelak, al pa nihče – meni je težo knjigi dalo le in zgolj “Jernejevo povpraševanje in Majin odziv” – pa naj me razume, kdor more .Verjamem, da ima vsak kupec/bralec svojo zgodbo…Prej me ni. Zdaj me pa vedno bolj zanima KDO JE avtor! Pa veš zakaj? Zanima me njegova življenjska pot do PSI. Sedaj vidim le en (sicer velik in pomemben ) kamenček v mozaiku – cela slika pa je skrita – in s tem se zastira pomemben del razumevanja PSI – pri meni. Psi je konec-koncev rezultat nekega življenja na neki točki.Knjiga o življenju – napisal pa jo je avtor, ki skriva lastno življenje…jaz to težko razumem . Pogrešam POGUM – da bi s kostmi in kožo “stal za svojim izdelkom”. Spoštujem pa njegovo odločitev. Saj mi drugega ne preostane. Morda je v knjigi razkrita tudi ta izmed številnih skrivnosti …Zaznavam pa, da ko ti, Tadej, Marjan, ali drug avtor napiše predstavitev v “novi” knjigi, s tem napravite korak k meni, bralki. Ne poznate potencialnih bralcev – in vendar se nam pustite “spoznati”. Kot da mi ponujate prijateljstvo,sobivanje, med katerim bomo “skupaj” prehodili košček življenjske poti. To povezanost in odprtost absorbiram – in sem potem bolj odprta za vsebino knjige.Pri Psi čutim distanco…ne zaupa se mi . Zato na nekaterih mestih jaz ne zaupam njej – in ji posledično ne sledim. Vrzeli so… pa ne v mojih treh razumihTudi jaz sem razmišljala o avtorjevem motivu “prekrivanja identitete”. Imam ideje:– z objavo svojega imena in priimka bi se “onemogočil” v znanstvenih krogih…– z objavo svojega imena in priimka bi se “onemogočil” v neznanstvenih krogih…in/ali– z dodatkom vsakršnega svojega segmenta, ki ni REI, bi usmerjeno pozornost razpršil…in/ali-vzel verodostojnost Erosu, ki je z namero, spoznati UMSKI SVET, LE-TEGA ZAPUSTIL…To, so moje hipoteze – morda mu je bilo pa zapovedano in ukazano in je le poslušno izpolnil navodilaHecam se – sem pa vesela, da tema ni moteča in dokler bo sodelovanja interesiranih , ostaja…Lp, iIrena2011-02-02 13:03:15
2. 2. 2011 ob 15:27 #8642VesnaČlanIrena, jaz pa verjamem, da se je knjiga na nek način oživljala preko pisca. Podobno kot bi jo kanaliziral, čeprav drugače. V ozaveščen svet so prihajale ideje, ki jih je pisec spretno “materializiral.” Zato se mi zdi čisto pošteno, da se ‘kompilator’ teh idej nima za avtorja, temveč za pisca (zapisovalca).
Me tudi ne moti, če za avtorjevo ime vem ali ne, ker mi je bistvena sporočilna vrednost. Pa rada vidim, da vsebino lahko tekoče berem, tako da govori v ‘mojem jeziku’. Sem že naletela na super vsebine, npr. Modreci za človeštvo, pa sem se težko prebijala skoznjo zaradi spakedrančšine. No, tudi ta knjiga je brez avtorjevega priimka in imena, zanjo stoji skupinica slovenskih ‘zapisovalcev’, ki si kanalizirali besedilo.A pri /psi/ čutiš distanco? Hmmm, v sebi jo najdi, saj ne pomeni nič slabega. Ta knjiga je popolno ogledalo, podobno kot Rezinca onemu fantu iz svetlobne teme.No, vsaj jaz tako vidim.2. 2. 2011 ob 16:57 #8644erosČlanha, ha … ravno sem razmišljal, kako naj na vse to odgovorim tadeju in glasu, pa vidim, da je že irena obema odgovorila … in to presenetljivo dobro! zelo dobro si povzela celo moj način razmišljanja o knjigi in teoriji, za katerega menim, da je pravi. (ne samo v primeru [psi] ampak tudi v vseh drugih primerih, ko se nekdo ne strinja z našim pogledom in razmišljanji, je to po mojem edini pravi pristop.)
irena je edina, ki je z vsebino knjige sploh seznanjena (od vas treh), glas je na črnih straneh (polovici), tadej pa pri marketingu, kjer ga je že vse minilo.
…
naj nadaljujem pri citatih!…
to kar večina ljudi razume pod besedo “duhovnost” je v teoriji REI koncept vrednot instinkta. je pa sodobnejša interpretacija duhovnega razmišljanja vse kar nasprotuje racijevemu načinu razmišljanja – torej tudi emociejv način razmišljanja. v tem konceptu je mogoče tudi razumeti, zakaj se je knjiga tadeju uprla, preden sploh ve o čem se v njej gre. vsaka zaznava racievega koncepta, pri drugih zbudi odločen upor … in marketing je v resnici temelj racijevega načina razmišljanja. doslej ni bil nihče navajen, da lahko neka knjiga vsebuje vse tri koncepte (le kako bi, če pa nihče ni vedel, da obstajajo), zato jo tisti z racijevim načinom razmišljanja zavračajo, ker jih ta “poduhovljena” literatura ne zanima, tisti z emocijevim načinom razmišljanja se ji upirajo, ker je njim tako že vse jasno in jim nima nihče drug več kaj za soliti pameti, še posebej pa ne, nekdo, ki ima več denarja od njih, ker jim to da vedeti, da spada v tisto “racijevo-materialno” kategorijo … in potem so tu še instinkti, ki jim knjiga spet ni všeč, ker je po zunanjosti izrazito “emocijevska” (to morate v njihovem pogledu razumeti, da je nekdo zapravljal denar za nepotrebno bahanje) in zaradi marketinga še “tipično racijevska”. tako je zelo zabavno opazovati, da ljudje z vsemi tremi koncepti razmišljanja s povsem nasprotujočimi argumentacijami zavračajo to knjigo.
ampak [psi] ne eno ne drugo in ne tretje! vsak bo za svojo antipatijo našel prav tisto, kar se njemu zdi pomembno in jo bo zavrnil iz razlogov, ki se njemu zdijo resnični. če k temu dodamo še nesprejemanje dobimo ob tem še zavist, pohlep in pretirano tekmovalnost = rezultat tega pa je pisanje in govorjenje tistih, ki knjige sploh ne poznajo, je nočejo spoznati, kljub temu pa o njej največ povedo … vsem, ki jih poznajo in ne poznajo.
…
ključ te knjige pa je v tem, da zagovarja, da so vsi trije koncepti pravi in enakovredni. težava je le, če en koncept prevladuje nad drugim … katerikoli! trenutno v naši družbi izrazito vlada racio, zato imajo ljudje z drugačnim načinom razmišljanja tudi toliko težav (na vseh področjih) v sodobni družbi. in bolj ko se ta racieva oblast krepi, v večjih težavah je celotna družba … nihče pa ne razume razpleta tega dogajanja. (lahko si ga ogledate v egiptu … čeprav to še zdaleč ni najbolj črn scenarij! … stavri so tam zaenkrat še vedno super pod nadzorom v primerjavi s tem kar se še lahko zgodi)
[psi] zato pojasnjuje in postavlja na svoje mesto tri koncepte vrednot, razmišljanja in delovanja, ki so v vsakem od nas. želi in predlaga pravičnejšo družbo, pri tem pa je treba sploh vedeti, zakaj zdaj družba ni pravična. ali si je kdo mislil, da je naš celotni šolski sistem temelj racijeve oblasti … vsem otrokom z instinkti in emociji se v resnici že zelo zgodaj zgodi huda krivica, pa tega enostavno nihče ni razumel … kako in zakaj. bistvo te knjige ni, da se z njo nekdo okoristi bodisi v duhovnem ali osebnostnem smislu, kar želim tudi pokazati s tem, da se ne baham in postavljam s tem dosežkom … in tu naj vse opozorim, da tudi če tu 100 x napišem, da sem napisal super knjigo, to ni bahanje, ker ne veste kdo sem da bi se pa knjižni lik sam hvalil, pa še nisem slišal … malo se šalim, ker mi je zabavno kako po svoje nekateri vidite to knjigo … kar je tudi normalno in prav.
…
če me je strah smrti? zdaj ko imam končno tako knjigo v rokah še posebej!
…
s to celestinsko ste me pa res napalili … danes mi je nekdo poslal link, kjer sem jo še lahko kupil, ker je v mladinski razpordana … res komaj čakam nanjo!…
pa gremo še k pljuvanju “vseh” alternativnih metod … zelo nevarno je citirati odlomke iz knjige in jih pri tem povsem vzeti iz konteksta … naj vam dam primer: če goethe, v svojem delu trpljenje mladega wertherja zapiše (nekje v besedilu) … du kannst mich mal anrufen … vi pa ga (po svoje) citirate in obelodanite, da je slavni književnik v svojem delu zapisal, citat: “… du kannst mich mal …” konec citata, boste nekomu, ki ne pozna njegovega dela ustvarili povsem napačen vtis. (upam, da razumete nemško!)
težava je, da če si bo vsak od tukaj vzel iz konteksta, bodisi tega, kar pišem ali moje knjige, del, ki mu ustreza in si ga razložil po svoje, ne bomo prišli nikamor. še huje je, ker na tak način argumentirate svoje trditve, ki naj bi bile moje, vendar jez tega kar pišete niti nisem rekel niti mislil.
… recimo, ko nekomu ustreza, da nisem dovolj podkovan o “vašem” področju, bo izrezal moj stavek, kjer pravim, da se ne morem spuščati na vsako področje … in tako naprej in tako nazaj … in potem smo tu še užaljeni in prizadeti! pa res ne vem zakaj? … če je knjiga, ki sem jo napisal brana in po nekogaršnjem mnenju brezvezna, je potem pač “markting” naredil svoje, da je brana … in če neka druga knjiga po njegovem mnenju “dobra” (ali pa jo je sam napisal in ima o njej takšno mnenje), ni pa brana … potem so butasti ljudje in ne knjiga … ali ne? no, jaz trdim, da je takšno razmišljanje povsem zgrešeno. marketingu ni še nikoli uspelo dobro prodajati slabe knjige, vse kar je možno doseči je pospešiti to, kar bi se s knjigo tako ali tako zgodilo. da imam prav je povsem jasno že zaradi tega, ker v slabo knjigo živ krst ne vloži nobenega marketinga, saj ve, da je denar vržen skozi okno. po drugi strani so vrhunske knjige brez vsakega marketinga doživele svetovni uspeh … primer je alamut, le da je tam trajalo 50 let, z marketingom bi pa 5.
tako vam kar lahko povem, da je “marketing” samo izgovor za tiste, ki naredijo slab izdelek in se potem čudijo butavosti ljudi, da tega nihče ne kupi. vedno je lažje prevaliti krivdo na druge, kot pa sebi priznati, da nekaj nismo naredili po okusu drugih, kajti to je v resnici osnova za širjenje neke ideje ali izdelka. kljub temu pa trdim, da je ta izdelek lahko za nas vrhunsko dober in tudi najlepši in najboljši … pa se pri tem ne slepimo … vedeti je treba le to, da je prilagojen našemu razmišljanju in svetu.
bi pa mnogi radi “svoje” uturili drugim in ti potem tudi (če ne doživijo uspeha) z jezo in neodobravanjem gledajo k tistim, ki jim to pač uspe. nikakor ne želijo dobiti občutka, da so zdaj oni slabši.
naj vam povem, da se glede knjige [psi] nikoli nisem spraševal ali bo ljudem všeč ali ne, ali bo prodajana ali ne … tudi če ne bi prodal niti enega samega izvoda, ne bi bil niti malo razočaran in ne bi na nikogar drugega gledal drugače kot gledam. sklenil sem le to, da če bo v enem letu priteklo dovolj denarja za prevod, ga bom dal tudi narediti, če pa bi to trajalo dlje, ga ne bi dal narediti, saj je to znak, da knjiga nima “potenciala” všečnosti pri bralcih.
imam zelo natančen pregled zakaj je kdo kupil knjigo in kaj ga je v to prepričalo, saj vsakemu, ki kupi knjigo preko spleta zastavim to vprašanje … slika je povsem jasna, zaradi marketinga vedo za k
njigo, kupijo pa jo (v skoraj 90%) samo zaradi tega kar so o njej slišali od nekoga, ki jo je prebral.2. 2. 2011 ob 18:41 #8647IrenaČlaneros wrote:
če goethe, v svojem delu trpljenje mladega wertherja zapiše (nekje v besedilu) … du kannst mich mal anrufen … vi pa ga (po svoje) citirate in obelodanite, da je slavni književnik v svojem delu zapisal, citat: “… du kannst mich mal …” konec citata, boste nekomu, ki ne pozna njegovega dela ustvarili povsem napačen vtis. (upam, da razumete nemško!)Eros – zakaj uporabljaš Filita in Pc, Goetheja in telefon? Mene tvoje mešanje časov “zapelje” onkraj racia“Gewissermaßen salonfähig wurde dieser etwas drastische Ausspruch durch einen der Meister der Wortkunst, durch Johann Wolfgang von Goethe. In seinem Drama “Götz von Berlichingen mit der eisernen Hand” läßt Goethe diesen Götz sagen: “Sag deinem Hauptmann: Vor Ihro Kaiserliche Majestät hab ich, wie immer, schuldigen Respekt. Er aber, sag’s ihm, er kann mich –“ Wobei trotz der Auslassung jeder Leser wußte, was der besagte Hauptmann den Götz durfte.”Seveda Goethe ni napisal, naj ga kdo pokliče … ampak je ta izraz vpeljal v visoko družbo.eros wrote: “… du kannst mich mal …”
Naj se javim za prevajalko :“Du kannst mich mal anrufen” – “Lahko me kdaj pokličeš” seveda izraža željo po nadaljnih stikih z nekom.“Du kannst mich mal ” izraža ravno nasprotno.“Lahko mi (poližeš rit)”- “Du kannst mich mal (am Arsch lecken)”, je priljubljena in jasna izjava v Nemčiji, ko z nekom nočeš več imeti nikakršnega opravka in ga odločno “skenclaš”. Ničkolikokrat sem jo slišala in se res pogosto uporablja – kar v skrajšani obliki. No, saj tudi mi na nek način operiramo z ritjo : “J___ se”Sicer pa sem se sladko nasmejala izboru Erosa. Zakaj? Ker je spet nehote (?) “trčil” ob naš forum.Tokrat naj kar na kratko prevedem tekst o izvoru “”Du kannst mich mal am Arsch lecken” :Kar je dandanes razumeti le še kot žalitev, je bilo izvorno predvsem sredstvo za “izogib nevarnosti”. Nagi riti so pripisovali zmožnost, obraniti se čaranja. Kdor je verjel, da je srečal čarovnico ali hudiča osebno, se je lahko izognil njihovim urokom z večkratnim ponavljanjem “te mantre” . Še vse do obdobja M. Luthera se pojavlja ta “metoda” – za zaščito pred čarovnicami in hudičem.IrenaIrena2011-02-02 20:02:10
-
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.