Bolezni duhovnih učiteljev
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › Bolezni duhovnih učiteljev
- This topic has 35 odgovorov, 8 glasov, and was last updated 12 years, 7 months nazaj by strelka.
-
AvtorPrispevki
-
6. 5. 2012 ob 22:20 #14792gregaČlan
Pri vsakemu od zgoraj naštetih učiteljev je zadaj drugačna zgodba. Zato ne gre vse metati v isti koš. Oshota je takratna aktualna oblast v Ameriki, kjer je imel komuno pod raznimi pretvezami spravila v zapor in so ga tam počasi zastrupljali s hrano…tako je vsaj rekel. Oblast naj bi se ustrašila množičnega gibanja, ki ga je takrat poosebljal Osho s svojim načinom življenja, svobodnimi pogledi, število njegovih privržencev je v Ameriki skokovito naraščalo in je predstavljal grožnjo…na tak način so se ga znebili. Glede avtov in seksa pa nisem kompetenten, da dajem kakšne ocene in razlagam o primernosti/neprimernosti. Bolj se mi zdi važno sporočilo, ki ga je prinesel. Kdor se je videl notri se pač je. Še ena zanimiva zgodbica glede njega: imel je veliko privržencev, ki so mu zvesto sledili in bili z njim dolga leta…en dan je Osho poklical nekaj učencev in začel pred njimi kaditi travo ali hašiš, ne vem točno zdele kaj…no in rekel jim je, jaz vas takole “nategujem” že nekaj časa, “skadim” enega pa sem v nirvani, vi pa meni verjamete, da sem razsvetljen…in nekaj od teh jih je šlo stran…kasneje je rekel, da se je nekaj ljudi takole elegantno rešil…ki so bili “pravi” učenci…zanimivo…Kdo pa je na koncu ta, ki daje ocene o ustreznosti tega ali ne? Ko so Oshota vprašali o temu zakaj imajo nekateri “razsvetljeni” ljudje raka je rekel nekako takole; to je bilo njihovo zadnje življenje na zemlji in kemija, živčni sistem se je pri teh ljudeh spremenil do te mere, da telo tega enostavno ni zdržalo in je reagiralo kakor pač je. Zato so zgodbice o prevzemanju karme drugih odveč…
Nisgaradatta, ki je umrl za rakom…imel je družino, 3 otroke, trgovino, ki jo je ustvaril iz nič, v drugi polovici življenja je nekako prišel do učitelja in se razsvetlil, opravljal je vse naloge očeta odgovorno. Imel je obdobje, ko je šel peš proti Himalaji in je zapustil vse, vendar se je kasneje vrnil nazaj…četudi s pomankljivo izobrazbo je bil izvir in inspiracija mnogih ljudi.Težko je tukaj reči, da ni imel zadovoljenih nekih čustvenih ali drugačnih potreb.Ramana Maharshi je dosegel razsvetljenje s 15,16 leti. Njegov fokus se je v tistem dnevu tako spremenil, da enostavno ni čutil več potrebe po igranju s prijatelji, učenjem, šolo…rekel je, da je šel naslednje dni v bližnji tempelj in kipi in razna božanstva, preko katerih je šel prej mimo in ga niso zanimali, sedaj jih je gledal ure in ure v stanju globoke zamaknjenosti, solze so tekle neprestano, bil je v ekstazi…in nato se je vrnil domov, domači so opazili spremembo…in odločil se je, da zapusti vse in da gre proti Arunachali…odvrgel je vse kar je imel, se obril, šel je v bližnji temelj, v klet, kjer je bila tema, brez svetlobe, zaprl oči in meditiral nekaj let…brez zavedanja o telesu, otroci so ga kamenjali, kmalu so ga opazili nekateri ljudje in so mu dali hrane…preživel je nekaj let v stanju popolne tišine, brez besed…od tega sedenja in pikov raznih žuželk in njegovega nezavedanja le tega so nastala poškodbe na telesu, ki je kasneje prerasla v karcinom. Učenci so naredili vse, da bi mu pomagali, vendar sam ni imel nobene potrebe in je samo rekel na koncu: le kam naj grem, jaz sem zmeraj tukaj…Vprašanje pravičnosti/nepravičnosti, miru in vojne, vprašanja krivičnega kastnega sistema so bili njemu velikokrat postavljena in nekaj njegovih odgovorov: kaste se gledajo na telesni ravni, ne na ravni sebstva. Sebstvo je blaženost. Da bi spoznali blaženost, moramo spoznati sebstvo. Ni potrebe, da skrbimo o kastah. Nek obiskovalec ga je vprašal: Vi ste mahatma (velika duša). Vi ne morete sprejeti kast. Kako lahko ti ljudje tukaj v ašramu vsiljujejo kaste? Odgovor: Ali sem jaz tebi rekel, da sem mahatma. Ti sam to govoriš. Nisem se jaz pritoževal glede tega. Zakaj uporabljaš vsa ta imena. Oni naj skrbijo zase. Ni jim potrebna tvoja pomoč. Na njegovo nadaljno pripombo, da ne odobrava kast je rekel: Mahatma ti je rekel, da iščeš in najdeš sebstvo. Ti nočeš tega narediti, ampak iščeš njegov blagoslov. Sebstvo je v vseh isto. Ni razlike v duhu. Vse razlike so zunanje in površne. Ti najdi edinstvo in bodi srečen. Zakaj se toliko trudiš, da narediš zunanje spremembe. Pojdi spat in poglej, če v spanju obstajajo razlike. Tam boš izbrisal sledi razlik brez napora…smeh….Naša telesa se ves čas borijo za preživetje in ustvarjajo realnost v kateri smo…naš živčni sistem ustvarja predstavo o svetu, potrebah. Telo je faktor preko katerega ne moremo. Tu se pri večini vse konča in začne. Človek s tem telesom je v bistvu “kultivirana žival”, ki se bori za svoj prostor. Nekdo gre za po kruh v tujino, da bo priskrbel boljše življenje sebi in družini…isto naredi žival, ko išče nov teritorij. Vsaka pretirana kultivacija teh primarnih impulzov je nenaravna in na daljši rok lahko pogubna. Kako bi bilo, če bi imeli drugačno telo. Obstajajo zgodbe, ki so za marsikoga popolnoma izmišljene, govorijo o obstoju t.i. M-Civilizacije pred mnogo miljoni let…prebivalci te galaksije naj bi imeli androidna telesa z elektronskimi možgani, ki zeli hitro sprejemajo in oddajajo signale. Androidno telo naj ne bi zahtevalo nobene življenjske energije, ker elektronsko telo ni živo, ampak je samo nosilec zavesti. Naj ne bi čutili bolečin, ker niso imeli sprejemnikov za bolečino. Člevek se v tem telesu z njim zelo identificira, z androdnim telesom pa temu ni tako. Androidna telesa naj bi bila oblikovana po željah uporabnika, kakor so hoteli, lahko so jih celo menjali. Doba takih teles naj bi bila od 10.000 let do veliko več…relativna nesmrtnost, nepogojenost od hrane, obleke, prebivališča naj bi usmerila njihov fokus v povsem druge stvari… same okoliščine zadevo lahko zelo spremenijo. To, kar imamo v tem trenutku je vse kar je potrebno. Kako pa vsak upravlja in vozi s tem pa je spet drugo vprašanje.grega2012-05-06 22:28:15
6. 5. 2012 ob 22:28 #14793ozelotParticipantJest pa ne vidim vzroka zakaj naj bi se moral nekdo ki o nečem predava, poučuje al karkoli… odreči sexa, avtov ali česa drugega.
To je isto kot bi nek vrhunski pianist katerega vsi občudujejo in poslušajo pa se skušajo učit od njega moral opustiti vse razen klavirja samo da bi zadovoljil nerazumne forumaše širom sveta.
Kaj nikakor ni mogoče ločiti znanja ki ga nosiš v sebi od naprimer vrste hrane ki jo uživaš? Al sta nujno pogojena? OK če odmislimo da predavaš o zdravi prehrani in ješ v meku.
Vedno znova vse po starem
7. 5. 2012 ob 10:42 #14800strelkaParticipantZanimivo je tole:
Bolezen in bolečina sta
posledica hoje po napačni poti.Meridian srca je povezan z radostjo.
Meridian jeter z jezo.
Meridian pljuč z žalostjo.
Meridian želodca s skrbjo.
Trebušne težave so povezane z grozo, strahom pred novim in nezmožnostjo
sprejemanja novega.Splošna bolehnost kaže na potrebo po duševnem počitku.
Kronične bolezni kažejo zavračanje sprememb, strah pred prihodnostjo in
pomanjkanje občutka varnosti.Težave s kostmi in
okostjem so posledica miselnih
pritiskov in napetosti.Težave s kožo so posledica pomanjkanja življenjske radosti.
Prenizek krvni tlak je posledica pomanjkanja ljubezni v otroštvu, previsok krvni tlak pa posledica dolgotrajnega
nerešenega čustvenega problema.Zlatenica (hepatitis) je odpor, strah, jeza, sovraštvo, obsojanje
sebe in drugih.Jetra so sedež sovraštva in besa.
Žolčni kamen nastane zaradi zagrenjenosti, obsojanja in pretiranega
ponosa.Težave z dihanjem imajo ljudje, ki se bojijo polno živeti in zavračajo
življenje.Kašelj je izraz želje, da bi nas ljudje opazili.
Pljučnica je obup, utrujenost od življenja.
Prehlad je ozko razmišljanje in želja po umiku.
Revmatizem je posledica občutka žrtve, pomanjkanja ljubezni, kronična
zagrenjenost in zamera.Rak je huda duševna rana, dolgotrajna zamera, globoka
skrivnost ali žalost in gojenje sovražnih čustev.Težave s srcem se pojavijo zaradi dolgotrajnih čustvenih težav,
pomanjkanja radosti, zakrknjenega srca.Gangrena se razvije kot posledica utapljanja radosti s strupenimi
mislimi.Težave s koleni so trmast ego in nesposobnost, da bi se upognili,
neprožnost, nepopustljivost.Glavobol je samomalovaževanje, samokritičnost.
Težave z grlom, če se ne znaš
postaviti sam zase, potlačena jeza, zadušena ustvarjalnost.Zlata žila – preobremenjenost, strah pred skrajnimi roki, jeza na
preteklost, bojazen pred opuščanjem.Spolna nemoč je čudovit primer duševnega stanja na telesnega –
kljubovanje prejšnji partnerki, strah pred materjo, občutek krivde, družbena
prepričanja.Sivi lasje so posledica stresa in vere v pritisk in napetost.
Živčnost se pojavi zaradi strahu, naglice, zaskrbljenosti,
nezaupanja do življenja.Več o vzrokih bolezni so se tule razpisali:
http://www.toa-darma.com/vzroki_bolezni/psihosomatski_vzorci_bolezni/
Potem so očitno ti duhovni učitelji nekaj delali narobe …
strelka2012-05-07 10:44:15
7. 5. 2012 ob 11:01 #14802AVATARČlan7. 5. 2012 ob 12:04 #14804tadej pretnerModeratorPri svojem pisanju izhajam iz dveh zelo pomembnih postavk, ki sem jo sicer že večkrat omenil, a jo bom še enkrat, da ne bo kdo rekel, da skušam biti bolj pameten od nekaterih znanih duhovnih učiteljev:– Glede na to, da naša podzavest vsako sekundo prestreže 400 milijard bitov informacij, v polje zavesti pa nam jih pride le 2000, je jasno, da nihče ni niti približno sposoben dojeti namena ter vseh skrivnosti življenja. Da namreč nekaj razumeš, mora biti tvoja zavest vsaj približno na ravni zavesti kreatorja – v tem primeru na ravni globalne zavesti, ali če hočete – boga.– Načeloma lahko vsak pride v stanje enosti z bogom. A to je stanje, v katerem pogojeni um ne obstaja. Ko prideš nazaj na pogojeno raven, pa se pogojeni um spet vključi in skuša interpretirati občutke, ki jih je doživel. Interpretacija pa je odvisna od znanja in prepričanj, torej nobena ni objektivna.Sklep: Nisem merodajen, ko je govora o namenu in skrivnostih življenja, prav tako pa ni merodajen niti noben duhovni učitelj.grega wrote:
Ko so Oshota vprašali o temu zakaj imajo nekateri “razsvetljeni”
ljudje raka je rekel nekako takole; to je bilo njihovo zadnje
življenje na zemlji in kemija, živčni sistem se je pri teh ljudeh
spremenil do te mere, da telo tega enostavno ni zdržalo in je
reagiralo kakor pač je. Zato so zgodbice o prevzemanju karme drugih
odveč….Grega, tule te ne razumem najboljše – ali je zadnji stavek Oshov, ali tvoj? Če je tvoj, si me narobe razumel, če misliš, da je moje mnenje, da gre pri vsem skupaj za kakršnokoli prevzemanje karme. Niti ne vem, po čem to sklepaš.Sicer pa mi je razlaga precej bosa.grega wrote:
Ramana Maharshiodvrgel je vse kar je imel, se obril, šel je v bližnji temelj, v klet, kjer je bila tema, brez svetlobe, zaprl oči in meditiral nekaj let…brez zavedanja o telesu, otroci so ga kamenjali, kmalu so ga opazili nekateri ljudje in so mu dali hrane…preživel je nekaj let v stanju popolne tišine, brez besed…od tega sedenja in pikov raznih žuželk in njegovega nezavedanja le tega so nastala poškodbe na telesu, ki je kasneje prerasla v karcinom. Učenci so naredili vse, da bi mu pomagali, vendar sam ni imel nobene potrebe in je samo rekel na koncu: le kam naj grem, jaz sem zmeraj tukaj.. .Tole je meni čisto mimo. Če je edini cilj spet doživeti občutek enosti, zakaj smo se potem sploh inkarnirali v materialnem, zakaj imamo določene talente. Če mene vprašate je namen življenja ta, da po začetni izgubi občutka povezanosti, ki jo otrok izgubi, ko se začne sebe zavedati kot ločene entitete, to povezavo spet vzpostavimo skozi izkušanje različnih področij lajfa, razvijanju svojih sposobnosti in talentov ter tako prispevati k skupni evoluciji.
Ne vem, kako naj bi k evoluciji celote kakorkoli prispeval nekdo, ki se zapre v neko jamo ali za nogo obešen visi iz drevesa ter leta in leta meditira.grega wrote:
Vprašanje pravičnosti/nepravičnosti, miru in vojne, vprašanja krivičnega kastnega sistema so bili njemu velikokrat postavljena in nekaj njegovih odgovorov: kaste se gledajo na telesni ravni, ne na ravni sebstva. Sebstvo je blaženost. Da bi spoznali blaženost, moramo spoznati sebstvo. Ni potrebe, da skrbimo o kastah. Nek obiskovalec ga je vprašal: Vi ste mahatma (velika duša). Vi ne morete sprejeti kast. Kako lahko ti ljudje tukaj v ašramu vsiljujejo kaste? Odgovor: Ali sem jaz tebi rekel, da sem mahatma. Ti sam to govoriš. Nisem se jaz pritoževal glede tega. Zakaj uporabljaš vsa ta imena. Oni naj skrbijo zase. Ni jim potrebna tvoja pomoč. Na njegovo nadaljno pripombo, da ne odobrava kast je rekel: Mahatma ti je rekel, da iščeš in najdeš sebstvo. Ti nočeš tega narediti, ampak iščeš njegov blagoslov. Sebstvo je v vseh isto. Ni razlike v duhu. Vse razlike so zunanje in površne. Ti najdi edinstvo in bodi srečen. Zakaj se toliko trudiš, da narediš zunanje spremembe. Pojdi spat in poglej, če v spanju obstajajo razlike. Tam boš izbrisal sledi razlik brez napora…smeh…..Spet ista situacija, o kateri sem govoril zgoraj. Če smo del celote, kar tudi smo, in če naj inkarnacije sploh imajo kak smisel, moramo poskrbeti za razvoj sebe v materialnem, kot tudi po svojih močeh prispevati k razvoju celote. Družbeni sistemi, ki že v startu večino marginizirajo, peščico pa priviligirajo so seveda toksični za evolucijo. Kot takšni so postavljeni zato, da lahko peščica nadzira in kontrolira večino. Za moje pojme je sramotno, da noben ali skoraj noben hinduističen duhovni učitelj ni zastavil svoje avtoritete za vzpostavitev družbenega sistema, v katerem bi imeli vsi vsaj približno enako priložnost za razvoj. V hinduicih, tudi tistih, ki se imajo ali kateri veljajo za duhovne učitelje, je ta kastna raznolikost tako zakoreninjena, da nekateri zahtevajo, da se jim učenci približajo na kolenih. To je skregano z osnovnim razumevanjem dejstva o splošni povezanosti in da smo vsi eno. Taile učitelji verjetno učijo takole – na glas govorijo: “Vsi smo enaki”, potihem pa si mislijo: “Eni bolj, eni manj” in se tako tudi vedejo.grega wrote:
Naša telesa se ves čas borijo za preživetje in ustvarjajo realnost v kateri smo…naš živčni sistem ustvarja predstavo o svetu, potrebah. Telo je faktor preko katerega ne moremo.Obstaja kup ljudi, ki je sposobno preživetja brez hrane. Obstaja precej razmeroma dokumentiranih pričevanj, o izjemni starosti, ki so jo dosegli nekateri. Obstaja masa primerov hipnih ozdravitev oziroma ozdravitev težkih, pa tudi uradno neozdravljivih bolezni v zelo kratkem času.Vse to pomeni, da “telo ni faktor, mimo katerega ne moremo”. Pri tehle Indijcih gre očitno bolj za to, da mu dejansko ne posvečajo pomena. Fotko enega od tehle tvojih učiteljev sem si ogledal na wikipediji, ko jw bil star 60 let. Videti je totalen starec.ozelot wrote:
Jest pa ne vidim vzroka zakaj naj bi se moral nekdo ki o nečem
predava, poučuje al karkoli… odreči sexa, avtov ali česa
drugega.To je isto kot bi nek vrhunski pianist katerega vsi
občudujejo in poslušajo pa se skušajo učit od njega moral
opustiti vse razen klavirja samo da bi zadovoljil nerazumne forumaše
širom sveta.Kaj nikakor ni mogoče ločiti znanja ki ga
nosiš v sebi od naprimer vrste hrane ki jo uživaš? Al sta nujno
pogojena? OK če odmislimo da predavaš o zdravi prehrani in ješ v
meku.Ozelot, imam te za zelo načitanega in sem malo presenečen nad temle tvojim postom, saj očitno nisi dojel poante mojega pisanja.– Skromnosti absolutno ne povezujem z duhovnostjo, kot tudi ne kopičenje materialnih dobrin, ki jih ne rabiš. Povsem o.k. je, da si kupiš avto, če ga rabiš. Povsem mimo pa je, da kopičiš avtomobile, da bi s tem sebi ali drugim kaj dokazal. Sicer pa ni bilo govora o tistih, ki kaj poučujejo, ampak o duhovnih učiteljih, ki naj bi sodili med vrhunske.Kar se tiče seksa – dobro je vedeti, da potreba po seksanju z različnimi partnerji izhaja iz lastnega energijskega disbalansa. V bistvu pa sem rekel le to, da je neprimerno iskanje seksualnih partnerjev iz pozicije avtoritete, kar nekateri “duhovni učitelji” počnejo.Kar se tiče zadnjega dela tvojega posta:– Znanje je le tisto, kar živiš. Ostalo je razpolaganje z informacijami. Če sprocesiraš zastalo energijo v sebi, se ti zanesljivo spremeni tip hrane, ki ti diši. Potem, ko sem recimo trikrat šel skozi proces prisotnosti, mi recimo ne paše več pivo (sem bil velik ljubitelj), svinina (včasih sem jo jedel vsaj enkrat tedensko), med (včasih sem ga jedel veliko, ker sem bil prepričan, da je zdrav – zdaj pa vidim, da mi v resnici sploh ne paše). Pravzaprav sem presenečen, da mi še vedno paše kaditi.Če nekdo uči nekaj, česar niti slučajno ne živi oziroma niti ne poskuša živeti, je to tako, kot če bi se debeluh ponujal, da te nauči shujšati.7. 5. 2012 ob 12:35 #14805AVATARČlan7. 5. 2012 ob 12:50 #14806tadej pretnerModeratorAVATAR wrote: Tadej…saj vem da sem težki …ampak…evolucija celote…mi čudno zveni… …Nekako v stilu…nas zmečejo sem dol…ker se je Vrhovna-enost…odločila, da se bo igrala neko evolucijo celote…Samo vprašanje je…na čigav račun ?!
Spet najprej nekaj izhodišč:– Če je bila globalna zavest (Bog) tako sposobna, da si je zamislila in ustvarila vesolje in življenje v njem, je malo verjetno, da to ni bilo storjeno z nekim namenom.– Bogu nas je ustvaril po svoji podobi – bog je zavest in tudi nam je dodelil zavest– Vse živo ima inkodirano potrebo po razvoju, ekspanziji– Kakor zgoraj, tako tudi spodaj in obratno: Vse je ustvarjeno po enakih načelih, zato je človek v odnosu na celo stvarstvo v podobnem položaju, kot celica v odnosu na fizično telo– Zavest človeka si lahko nekaj zamisli, a ko to manifestira, se pokaže, da je potem v praksi marsikaj drugače; marsičesa se torej pri tem naučišBog si je zamislil vesolje, Zemljo, ljudi (in ostalo) zato, da se prek tega razvija sam. Gre torej za globalni razvoj zavesti skozi izkušanje materialnega. In če mene vprašaš, so hinduistični duhovni učitelji, katerim je najpomembnejše, da se, mimo življenja kot takšnega, čim prej vrnejo v enost skupne zavesti, podobni otroku, ki ni sposoben odrasti in iti v svet, ampak se ves čas drži mame za krilo.Z zadnjim stavkom bom sicer marsikoga ujezil, sam jbg – jaz pač to tako vidim in doživljam itak sem pa že enkrat napisal, da bi “učitelja”, kateremu se moraš približati po kolenih, z veseljem nabasal v rit!. -
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.