Reply To: Etika zdravilcev/naivnost klientov
Forum Duhovnost › Forumi › Zdravje in alternativna medicina › Etika zdravilcev/naivnost klientov › Reply To: Etika zdravilcev/naivnost klientov
Na ta forum sem prišel iz radovednosti. V današnjem (hmm, včerajšnjem) nadaljevanju zgodbe v Slovenskih novicah o zdravilki, ki…, me je namreč pritegnila informacija o zanimivi debati, ki naj bi se na tem forumu odvila po objavi prvega članka.
Osebno menim, da je le na podlagi obeh člankov v časopisu v konkretnem primeru težko soditi o etiki zdravilcev, oziroma naivnosti klientov. Težko zato, ker sploh ne vemo kaj so se pokojni in zdravilka, oziroma ‘zdravilka’, dogovorili. Poznamo le zgodbo mame, ki ji je umrl otrok, oziroma njeno interpretacijo resnice. Ne dvomim, da je novinarjem vse predstavila tako, kot je sama doživela, sem pa skeptičen, če lahko le na podlagi njenega dojemanja zdravilko/’zdravilko’ razglasimo za nategovalko in njenega sina za naivnega. Tudi zato, ker mama sama pove, da je sinu le dala izposojeni denar, sin pa je svojo zadnjo ‘rešilno bilko’ iskal (in se dogovarjal) sam. Zakaj že? Zdravilka namreč molči (kar sploh ni slabo), njen ‘klient’ pa žal tudi (pa ne zaradi njenih SMS sporočil).
Ja, če sledim zgodbi, ki jo je želel prodati časopis – otroku, ki mu ni več pomoči, na koncu pristavijo svoj lonček še vsi mogoči šarlatani – sem ogorčen. Ogorčen, dokler je namen ‘zdravilcev’ umirajočemu le izpuliti denar iz denarnice. Takih ‘zdravilcev’ denarnic je nešteto – od prodajalcev cvetja/vencev, sveč, krst/žar, maš, petja… Vsi vedo, da je denarnica ‘naivnih’ klientov ob rojstvu, poroki in smrti najbolj odprta. Pa lahko res trdimo, da je neka ‘zdravilka’ nategnila naivnega klienta? Tudi sam sem bil šokiran, ko je tri dni po pogrebu moje babice zapiskal njen telefon in sem prebral sporočilo, da si lahko pride iskat novo zobno protezo (ki jo je, mimogrede, plačala vnaprej). Z malo sprenevedanja bi kakšen tabloidni časopis v času suhih krav z lahkoto objavil ‘zgodbo’ o ‘zobozdravniku’, ki je preko SMS sporočil pokojni babici belil zobe.
S svojim mnenjem ne želim odpirati tem kdo vse dandanes v dolini Šentflorjanski ‘zdravi’ in kaj bi kdo moral narediti, da bi bil red. Nisem zdravilec, vzpostavitev znosnega stanja pa je predvsem odgovornost le teh. Bi si pa drznil s svojim laičnim mnenjem dezniti v (ne)solidarnost med zdravilci. Ja, vem, ‘naj sosedu crkne krava’ je skoraj državna himna, vendar bi vseeno pričakoval malo več solidarnosti. Ne zaradi šarlatanov, ki praznijo denarnice, solidarnost bi pričakoval zato, ker imate ‘alternativni’ zdravilci večino pacientov, pardon, klientov, iz naslova neuspešnega delovanja družine, družbe, cerkve in zdravstva. Ste nekakšen HOSPIC družbe v kateri živimo. Vsaj malo bi se lahko zgledovali po ‘solidarnosti’ zdravnikov, ali vsaj njihovem molku ob napakah kolegov. Pa pri tem ne mislim molku v primerih kot je bil Nekrep, da ne bo pomote.
Ker nerad trošim besede, ki na koncu nimajo nobenega učinka, naj izzovem še zdravilko/’zdravilko’. Če bi v Slovenskih novicah o mojem delu pisali na tak način, kot so o njenem, bi:
– pošteno tožil svojce pokojnega zaradi klevetanja, ali,
– razkril vzroke za pokojnikovo bolezen (in posledično smrt).
V obeh primerih bi verjetno bila mama na koncu tiho.
Lahko pa, da se motim. :)