Reply To: Brezmadežno spočetje
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › Brezmadežno spočetje › Reply To: Brezmadežno spočetje
23. 12. 2010 ob 14:03
#7736
Član
V bistvu Branetu in se nekaj sosolcem zraven Dogmatika v katero spada tudi ta tematika ni bila nc kj ljuba, zato so rajsi ta cas preziveli v Pegelznu, cez cesto al pa v kakem parku na ta pocen vinu…ocene so ble tud temu primerne
zal poleg “uradne, pravoverne” verzije in se nekaj “hereticnih” zraven-tvoje med njimi ni-stvari ne znam in ne morem pokomentirati s strokovnega vidika. Besedilo, ki ga navajas je zame nekaj novega, prej nikoli videnega, a interesantno, ker odpira nek drugacen pogled, poleg ostalih, ki jih lahko zasledimo v strokovnih revijah (Biblical Quaterly Review ter buklah npr avtorice Ite Ulriche Rhener, ki je zlo veliko raziskovala in pisala na to temo, mislim, da so jo potem se malo izobcili) ali pa jih predstavljajo dolocene ideoloske in religijske skupine in strokovni krogi.
So mi zelo vsec komentarji, Glasov na primer,poudaru bi le, da zarad dogoditve dogodka tako dalec nazaj in potem razlicnih interesov posameznikov, skupin, sistemov skozi dvatisocletno zgodovino, se je po vsej verjetnosti izvrsilo veliko skodljivih posegov v to zadevo, de dandanes stvari se zdalec niso formulirane tako kot so v originalu bile. Morda se resnicno resnicna verzija zgodbe se kje nahaja, morda je to ta, k jo je omenu Tadej, al pa je resnica razdrobljena po nekaj med mnogimi verzijami, ki danes krozijo naokrog, buh si ga vedi…
tudi strokovnjaki, ki se s tem podrocjem bavijo (mariologi, antropologi, arheologi, biblicisti…)naj bi nam rezultate ter proces svojega razuiskovalnega dela in odkritij predstavili v javnosti ion to brez modificiranja in sofisticiranja zadev, a so si potem velokokrat kontradiktorni, v nasprotju, ker so vezani in predstavljajo razlicne sisteme, sole, univerze, ideologije kot naprimer katoliski, nekatoliski, neodvisni, protestantski, leberalni tarlala….in glede na to na kateri krog so vezani in za koga delajo, kdo v ozadju stoji, je resnica temu primerno prikrojena in tako tudi predstavljena. drga pereca zadevica pa so slabi in pomanjkljivi viri iz tega obdobja, kar v bistvu ustvarja rodovitna tla za sirjenje polresnic, spekulacij…
kakorkoli ze, Marijino brezmadezno spopcetje je rimokatoliska dogma (beri verska resnica) in pove, da je bila Jezusova mati Marijav trenutku svojega spocetja obvarovana izvirnega greha in ne tko k ljudje napacno interpretirajo in razumejo, da gre za to, da je bil Jezus v Mariji spocet brezmadezno-brez Marijinega stika z moskim.V bistvu gre pri Marijinem spocetju v resnici za trenutek, ko je bila Marija spoceta kot zarodek v telesu svoje matere. Jezus po krscanskem verovanjusploh ni bil spocet v pravem pomenu besede, pac pa je obstajal ze od zacetka sveta v duhovni podobi, potem pa k je napocu trenutek zato, se je v Mariji zgolj utelesil.V bistvu se je to prepricanje nekak ohranjalo stoletja gor od Avgustina, Origena (v bistvu ful hud, briljanten cerkveni oce, napisu okol 2000 spisov in knjig tud o reinkarnaciji, svetnik pa ni postal zato ker sse je skopil..) potem prvih koncilov in je to kar je ze nekak blo v eni formi razglasil papez Sikst IV leta 1476, v okvire Dogme pa jo je razglasil potem papez Pij IX leta 1854 v okroznici Ineffabilis Deus. V bistvu je bila pri tem prvic uporabljen pojem papeska nezmotljivost.
V bistvu je ta Dogma tesno povezana s katoliskim razumevanjem izvirnega greha. po prepricanju Rimokatol.Cerkve-protestanti in pravoslavni in ostale denominacije imajo drugac-se greh Adama in Eve prenasa na vsakega novospocetega otroka na dva nacina: 1.kot posledica greha prastarsev(bolezni, trpljenje, nahgnjenost h grehu) in 2. kot stanje gresnosti ze takoj ob spocetju.Po katoliskem verovanju so torej vsi otroci od trenutka svojega spocetja naprej omadezevani z gresnostjo in prikrajsani za posvecujoco bozjo milost, dokler jih ne ocisti zakrament krsta. Omenjena dogma torej uci, da je bila Marija edina od vseh ljudi, ki ob spocetju ni bila gresna, pac pa je bila ze od prvega trenutka svojega obstoja milosti polna, izbrana na nek nacin in je bila tudi obvarovana posledic izvirnega greha.