tan tien
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › tan tien
- This topic has 14 odgovorov, 6 glasov, and was last updated 9 years, 1 months nazaj by snowcat :).
-
AvtorPrispevki
-
22. 3. 2010 ob 7:02 #1919zepoČlan
robi wrote: Tadej, koliko je resnična točka pod popkom (hara, tantien), baje je to naše Bistvo (?).
To povezano dihanje je res super, sam imam občutek da moraš vključiti tut telo (še posebej črevesje),ker mi sicer energija začne zatsajati v glavi in se mi ne da dihati napej. Kako je s tem?Točko seika tanden pogosto imenujejo le tanden. Gre pravzaprav za območje v velikosti premera 10 cm, ki se nahaja v notranjosti hare – v globini telesa, sredi med popkom in sramno kostjo. Hara pa je točka in tudi območje na površini kože ali pa drugo ime za tanden. Hara pomeni dobesedno trebuh. Obsega celotno površino trebuha in diafragme. Omenja se v povezavi določanja območja, v katerem se nahaja tanden.
Izraz seika ima pomen popka, beseda tanden pa je ekvivalent kitajske besede tan-tien, tudi chi hai, točka za katero menijo, da je »polje eliksirja«, točka nastanka energije, »izvir« energije itd. Seika tanden na Japonskem imenujejo tudi ki-kai (»morje ki – energije«), pa tudi seika no itten – točka pod popkom. Psihološko fiziološka razlaga pa bi bila – center gravitacije.
V tej točki, območju, se akumulira energija, z umom se tudi usmerja, je točka, kjer se integracija telesa in duha poglobi in okrepi, duh se dinamično odzove v sedanjem trenutku,kar je v določenih praksah nujno potrebno. Drugače je zanimivo, da v večini tradicionalnih disciplin: borilnih, duhovnih, umetniških in terapevtskih, govorijo le o enem samem tandenu, medtem ko obstaja tudi več ezoteričnih in mističnih disciplin, ki so bodisi porekla iz Kitajske ali pa na katere je močno vplival kitajski chi gung, ki govori o treh točkah tandena (tan-tien):
-
Shimo Tanden (tudi Ge tanden – spodnji tanden), je enako kot seika tanden
-
Naka Tanden (tudi Chu Tanden – srednji tanden), področje srca
-
Kami Tanden (tudi Jo Tanden – zgornji tanden), točka med obrvmi
Morda ne paše sem, je le odgovor na Robijevo vprašanje.( iz perspektive, od koder izraz tudi izhaja).
Lepo bodiMatjaž22. 3. 2010 ob 8:23 #1920tadej pretnerModeratorzepo wrote:
Tadej, koliko je resnična točka pod popkom (hara, tantien), baje je to naše Bistvo (?).
To povezano dihanje je res super, sam imam občutek da moraš vključiti tut telo (še posebej črevesje),ker mi sicer energija začne zatsajati v glavi in se mi ne da dihati napej. Kako je s tem?Drugače je zanimivo, da v večini tradicionalnih disciplin: borilnih, duhovnih, umetniških in terapevtskih, govorijo le o enem samem tandenu, medtem ko obstaja tudi več ezoteričnih in mističnih disciplin, ki so bodisi porekla iz Kitajske ali pa na katere je močno vplival kitajski chi gung, ki govori o treh točkah tandena (tan-tien):-
Shimo Tanden (tudi Ge tanden – spodnji tanden), je enako kot seika tanden
-
Naka Tanden (tudi Chu Tanden – srednji tanden), področje srca
-
Kami Tanden (tudi Jo Tanden – zgornji tanden), točka med obrvmi
Morda ne paše sem, je le odgovor na Robijevo vprašanje.( iz perspektive, od koder izraz tudi izhaja).
Lepo bodiMatjažEvropska mojstrica qigonga Micheline Schwarze govori o petih točkah dantjana, od katerih nekatere (ali pa vse) nedvomno ustrezajo tan tienu (verjetno gre le za razliko v terminologiji, saj izraza tan tien nikjer ne uporablja).
– Prednji dantjan je v popku,
-srednji nekaj cm pod njim,
-spodnji je tri prste pod popkom in je nekako v vrtincu druge čakre
-zadnji je med drugim in tretjim ledvenim vretencom
– zgornji ustreza tretjemu očesuVerjetno je najbolj pametno “izbrati” filozofijo, ki ji zaupaš in ji odprtih oči slediti. Če preskakuješ iz ene v drugo, verjetno ne prideš daleč. Je pa seveda smiselno točke “izprobati”.
22. 3. 2010 ob 9:40 #1925robiParticipantMoja izkušnja je, da kadar se spomnim na haro (tega sem navajen, ker sem večino časa sedel v zenovski meditaciji – zazen), imam 100 krat večjo kontrolo nad vsemi stvarmi. (um, situacija, bolečine v telesu)
sam mam trenutno problem ta, da je tolk enih bolečin v telesu in čustvenem telesu, da je pozornost razpršena.
pravzaprav je široka in se iz trenutnka v trenutek spreminja. recimo opazujem ledvice, se te umirijo, začutim bolečino okoli jeter, vranice, opazujem, se te umirijo…
tk da se ne osredotočam na neko posebno točko za cel dan recimo, se mi zdi preveč umetno.hvala vama za odgovor, matjaž, tadej
sem kupil kar neki knjig (tud iz tujine) od mantaka chie. ima super sistem, sam sem vidu da sem postal mal preveč šablonski.
sem veliko delal iz glave, namesto iz telesa.
ko ma take natančne ilustracije in to vpliva, da si vse vizualiziraš.
treba je pa delati tudi čuteče, kar je moškemu principu tuje.a vidva kej poznata njegov sistem: tao healing sistem?
22. 3. 2010 ob 13:52 #1929tadej pretnerModeratorrobi wrote:
sam mam trenutno problem ta, da je tolk enih bolečin v telesu in čustvenem telesu, da je pozornost razpršena.
pravzaprav je široka in se iz trenutnka v trenutek spreminja. recimo opazujem ledvice, se te umirijo, začutim bolečino okoli jeter, vranice, opazujem, se te umirijo…
tk da se ne osredotočam na neko posebno točko za cel dan recimo, se mi zdi preveč umetno.Predlagam ti sklop vaj, ki sem jih začel opisovati v temi praznina.
robi wrote:
a vidva kej poznata njegov sistem: tao healing sistem?c
Poznam tri – štiri njegove knjige, od katerih mi je ustrezala le “Prebuditev zdravilne energije”. Druge niso v skladu z mojo mentaliteto (kot je sicer zame običajno, kadar gre za vzhodnjake), tako da se kaj prida nisem poglabljal.
22. 3. 2010 ob 15:17 #1935zepoČlanrobi wrote:
a vidva kej poznata njegov sistem: tao healing sistem?
Osebno dokaj dobro. Meni ustreza v obliki izvora in namena, integriranja z ostalimi praksami, predvsem pa Kitajska in Japonska ezoterična filozofija, ali pa okultni taoizem, ki precej izhajajoč, pravzaprav sprejemajoč določene tehnike iz tantrično-tibetanskega budizma, v veliki meri nima skoraj nobene povezave z jogo in podobnimi tehnikami, ki ne poznajo (več ali manj) prizemljevanja. Vsekakor bi vzhodne principe malce ločil med Indijskim ortodoksnim poreklom (hinduizem, teravada budizem, joga…) in Kitajskim taoizmom ( preoblikovano- združeno tudi kasneje v chan ali po Japonsko zen…) ter kasnejšim Japonskim modificiranim oblikami ( tandai, šingon, tudi šintoistične prakse v neki meri…). Tao healing sistem podan od M.C. je kar v redu, vendar je sistem dokaj omejen, kar je povsem razumljivo glede na to, od kod izhaja in v kakšni obliki so (smo ) bili zahodnjaki to stvar sprejeti. M.C. je temu tudi zadevo prilagodil. Ni ravno povedal vsega.
Lepo bodi
Matjaž
zepo2010-03-22 15:18:5422. 3. 2010 ob 15:34 #1936zepoČlanJa Tadej, dantjan ima lahko več izrazov, kot Kitajska in Japonska terminologija za iste stvari. Tan tien je lahko tudi tan tsien itd…Sam sem v razlagi uporabil Japonsko terminologijo- tanden. Se pa strinjam, da gre tudi za osebna občutenja, zame kar drži tisto malce pod popkom in cca 6 cm v globini- tam ga čutim sam. Vsekakor pa tole uporabljam vsakodnevno v različnih kombinacijah in procesih in meni pač pove tako. Če bo kdo dejal popek, tudi v redu- ima pač to občutenje. Sicer pa se položaji seika tandena in ostalih tandenov v manjši meri razlikujejo, odvisno od izvora in verjetno razumevanja osebe, ki to podaja. Verjetno bo nekdo iz Kitajskega severa podal drugačno mnenje od nekoga z juga Kitajske , kot tudi drugačno od nekoga, ki je po izvoru Američan ali Evropejec, pa čeprav še tak strokovnjak, je njegov vir pač omejen.
Lepo bodi
Matjaž
22. 10. 2015 ob 1:05 #30551IrenaČlantadej pretner wrote:
Za izkušanje/vstop v praznino pa obstaja še ena točka, ki je kar precej nad tan tinom, tudi premaknjena nekoliko v notranjost telesa (omenjajo jo nekateri evropski okultni avtorji, a se ta hip ne spomnim, kako jo imenujejo). Kadar jo “zadanem”, pa pri tej pride do nekoliko bolj dramatičnih občutkov, kot da se nekoliko izgubljam, kot da padam v nekakšno globino. Skorajda preveč dramatično in nikakor nimam občutka, da je to pot v zavestnost. Ta hip še ne vem točno, kaj bi s to točko “počel”.
Tadej, a lahko prosim to izjavo sedaj dopolniš?
Berem in berem , preden forum ugasne
Lp, Irena
-
-
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.