reiki in iciacija
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › reiki in iciacija
- This topic has 32 odgovorov, 10 glasov, and was last updated 14 years, 1 months nazaj by Misogi.
-
AvtorPrispevki
-
25. 10. 2010 ob 11:13 #6201MisogiČlan
Sam delam Reiki že dobro desetletje in meni je vedno predstavljal neke vrste meditacijo. Posvečanje samemu sebi in ne neko zdravljenje v klasičnem pomenu besede. Tudi nikoli se nisem imel za zdravilca kljub temu, da sem, sem in tja komu malo pomagal. Pomagal v smislu umiritve, brezpogojne ljubezni skozi ‘tretman’. Podelil sem tudi kar nekaj iniciacij, tudi višje stopnje pa nikoli računal, ker so bili to vedno družina, prijatelji, njihovi prijatelji,… Sem mislil, da pač ne znam računat in da to ni dobro, pa sem dvakrat poizkusil in vedno nekje ‘popušil’. Pa še rima se. Zame je Reiki nekaj, kar človeku predaš, da si lahko sam pomaga in ne, da si ti kao nek zdravilec on pa še naprej spi v življenju in ne prevzame odgovornosti. Mislim, da je to tudi bil razlog, da je Usui začel podeljevati iniciacije, računat so jih pa verjetno začel v Ameriki, kjer pač cena da vrednost zadevi. Lohk se pa tud motim. In potem namesto denarja te mora seveda prepričati na drug način.V glavnem, Reiki je super metoda, da prevzameš ‘lajf’ v svoje roke, je pa daleč od tega, da bi to bila neka odrešitev ali razsvetljenje. Lahko pa ti pokaže pot. Dela je pa še veliko. Jaz sem hvaležen za vse, kar mi je dal oziroma prinesel. Iz srca.
25. 10. 2010 ob 13:18 #6206zepoČlanLepo pozdravljen Misogi
Aprila 1922 je Usui odprl
prvi center za usposabljanje v svoje metode dela v Harayuku, Aroyami,
v predmestju Tokija. Ta center so nekateri poimenovali tudi klinika
ali bolnišnica za zdravljenje z reikijem, čeprav takrat Usui še ni
opredelil izraza reiki, temveč le Ushui-do. Lahko bi tudi dejali –
Ushuijev način, metoda. Njegov moto za usposabljanje je bil
»združevanje samega sebe skozi harmonijo in ravnotežje«,
poenostavljeno bi lahko dejali – usklajevanje telesa in duha v
konceptu lastne osebnosti. V tem centru je istega leta tudi prvič
uporabil reiju, lastno metodo (prevaja se kot blagoslov, dajanje,
sprejemanje energije pa tudi krepitev), izviren način, ki omogoča
kanaliziranje reikija – energije. Ta njegova metoda iniciacije je
bila precej močnejša kot so posvetitve v reiki danes, podane po
pričevanju gospe Hawajo Takata, ki je reiki prenesla v Združene
države Amerike v začetku 70-ih let prejšnjega stoletja, od koder
se je razširil v Evropo. Reiki metoda posvetitve je potekala precej
bolj enostavno ob nujni uporabi določene kotodame, ki je bila
bistvenega pomena. Učitelj je posvetil učenca celostno, skozi celo
njegovo avro, brez podajanja simbolov v teme, dlani ali stopala, niti
ni posvečal pozornosti posameznim čakram ali kaj drugega. V tem
primeru je Usui s tem izvedel tehniko podajanja sposobnosti,
posvečanja ali »dovoljenje« za uporabo njegovega
sistema.Naslednjega leta 1923.je
uvedel večstopenjski sistem poučevanja in prakticiranja svoje
metode, pri čemer se je oprl na sistem razvrščanja stopenj kot ga
je uporabljal Jigoro Kano, človek, ki je uvedel borilno veščino
judo. Na ta način je razvrstil poučevanje svoje tehnike na 13
stopenj, kar je bilo v uporabi do leta 1925. Ko je Usui odprl svoj
center, se mu je pridružil prijatelj Toshihiro Eguchi, s katerim sta
skupaj študirala. V letih 1918–1920 sta se usposabljala v zen
budizmu. Eguchi je bil kasneje eden najbolj znanih japonskih
zdravilcev, ki je uporabljal teate tehniko, način zdravljenja z
dlanmi in iz tega razvil svojo lastno metodo Eguchi te-ne-hira.
Njegova tehnika je vključevala uporabo dlani, kar je v neki meri
povzel tudi Usui, medtem ko ga je eguchijev verski pristop in
izvajanje določenih ceremonialov, kot so bili petje slovesnega
blagoslova in posebne meditacije, motil, kar je razvidno iz tega, da
ni dovoljeval izvajanje molitve, znane pod imenom Komyo kigan
(molitev za luč svetlobe). Vendar je (verjetno zaradi finančne
potrebe) dovolil prakticiranje Eguchijevih metod dvakrat tedensko.
Vsekakor pa so nekatere Eguchijeve tehnike(predvsem položaji dlani)
vplivale na Ushuijev nauk in delo ter na razvoj reikija nasploh.Usui-do
je bil vsekakor predvsem pot duhovnega razvoja in notranjega
spoznanja, šele na drugem mestu je bilo fizično zdravljenje. Leta
1925 so v center za usposabljanje – dojo, oziroma
bolnišnico, prišli mladi mornariški častniki, med drugimi tudi
Hayashi, ki je bil mornariški zdravnik in kristjan po veri, Morihei
Ueshiba (utemeljitelj aikida), ki je očitno prav tako vplival na
uporabo jumon (v šingon budizmu ekvivalent šintoistični
kotodami ali pa indijski mantri) in kotodam v Usui-do sistemu in
Kanichi Taketomi. Slednja dva naj bi bila ustanovitelja Usui
reiki ryoho gakkai sistema, ki je precej bolj kot Usui-do bil
namenjen zdravljenju, čeprav je temeljil na Usuijevem sistemu in so
posthumno Mikaoa Usuija razglasili za prvega »predsednika«
družbe URRG.. Po Usuijevi smrti so ti trije nadaljevali
usposabljanje in delo v novem sistemu, vendar so se preselili v
Tokio.Leta 1928 je Toshihiro
Eguchi ustanovil svojo lastno šolo Eguchi te-no-hira Ryoji Kenkjukai
in se ločil od prvotnega sistema. Prav tako je storil dve leti
kasneje Hayashi, ki je zapustil Gakkai in s tem se je verjetno
zaključilo poučevanje prvotnega Usui-do sistema. Od Hayashija je
pridobila dokazilo o končani stopnji mojstrice Usui reiki sistema
tudi Hawayo Takata, ki ga je kasneje prenesla na zahod pod imenom
Usui shiki ryoho reiki. Reiki je do danes doživel precej preobrazb,
obstaja morda več kot 100 različnih reiki sistemov in šol. Reiki
kot naziv zdravljenja pa se je v bistvu uporabljal že dosti prej,
preden je začel Usui poučevati svoj Usui-do. Torej ni njegov izum,
saj je bil v konceptu japonskega zdravilstva uporabljan že dosti
prej, vsaj od časa Usuijevega rojstva naprej. Ushui ga je verjetno
sprejel (reiki kot dodatek imenu sistema), ker je bil zaradi finančne
stiske prisiljen sprejeti pobudo mornariških častnikov in
ustanovitve nove družbe in sistema zdravljenja. Hayashi je kasneje
okoli leta 1938 poimenoval lastni sistem zdravljenja Hayashi reiki
kenkyukai. Reiki, ki se je širil v Ameriko, je torej imel tri
bistvene primesi: duhovni aspekt in načela, ki jih je podal
ustanovitelj Mikao Usui, fizične tehnike polaganja rok, ki jih je
dodal Eguchi ter zdravniško sistematski pristop.op.-Ja, Usui je zaračunaval usposabljanje v doju v obliki šolnine, kasneje so učenci brezplačno delali v centru…Tudi zdravljenje so v centru zaračunavali- moraš vedeti, da je Usui ŽIVEL od poučevanja.
Iz začetnih 13 stopenj se je s postopnim zmanjševanjem prišlo na današnje 4.
Lepo bodi
Matjaž
zepo2010-10-25 13:21:52
25. 10. 2010 ob 14:16 #6211MisogiČlan25. 10. 2010 ob 15:12 #6216zepoČlanNo pa še nekaj- saj v bistvu paše v to temo…
V spomin Usuija je bil leta 1927 postavljen spomenik, ki je visok približno 3 metre in pol in širok 140 cm ter stoji na pokopališču na Jodo-shu v Sahoji templju blizu Tokija. Postavili so ga njegovi študentje. Pri branju napisa na spominskem kamnu, moramo upoštevati, da je Usui tukaj predstavljen kot učitelj Rei-ho – duhovne metode, ne reikija. Prevod je delo Jiro Kozukija in se glasi:
»Tisti, ki trdo študira in marljivo dela na izboljšanju in skladnosti uma in telesa, z namenom postati boljši človek, se imenuje »človek velikega duha«. Ljudi, ki uporabljajo ta veliki duh v socialne namene in dobrobit človeštva ter za poučevanje, jih imenujemo »učitelji«. Usui sansei je razvil metodo, ki izboljšuje um in telo s pomočjo univerzalnih moči. Njegov sloves je segal daleč in mnogi so prišli z željo, da bi jih poučil o veliki poti duhovne metode in z namenom ozdravljenja. Njegovo ime je bilo Mikao in njegovo drugo ime Gyoho (Kyoho). Rodil se je v prvem letu Keio obdobja, ki se imenuje Keio gunnen, 15. avgusta 1865 v vasici Taniai (Yago) v Yamagata okrožju, prefekturi Gifu. Njegov praded (verjetno je mišljen stari oče ali pa znan prednik) je bil Tsunetane Chiba. Ime očeta je bilo Uzaemon. Mamino družinsko ime je bilo Kaweai. Kolikor je znano, je bil nadarjen študent, ki je trdo in marljivo delal. Kot odrasel človek je potoval na Kitajsko in V druge zahodne dežele z namenom preučevanja, študija različnih veščin, vendar je imel tudi slabo srečo. Toda ni obupal, z vztrajnostjo se je usposabljal in izobraževal sam. Nekega dne je šel na goro Kurama v enaindvajsetdnevno osamo in meditacijo. Na koncu tega obdobja je začutil močan pritisk vrh glave, kar ga je privedlo do reiki zdravilnega sistema. Najprej je uporabil reiki na sebi, potem na svoji družini. Ker je zdravil tudi različne bolezni (poleg duhovnega vidika), se je odločil, da bo pomagal zdraviti in usposabljati tudi druge ljudi in je odprl center za usposabljanje in zdravljenja v Harajuku, Aroyama, Tokio – aprila 11. leta Taisho obdobja (1922). Mnogo ljudi je prišlo k njemu po nasvete, napotke in tudi na zdravljenje. V septembru v 12. letu Taisho obdobja (1923) je bil v Tokiu katastrofalen potres in mnogo ljudi je umrlo in bilo poškodovanih. Usui sensei (sensei pomeni učitelj, mojster v določeni stroki ali tehniki), ki je sočustvoval s temi ljudmi, jim je pomagal s svojo duhovno metodo, ki je pomagala ljudem do zdravja. S tem je rešil mnogo življenj. Kasneje je njegov center postal premajhen in se je preselil v nov center za usposabljanje, v Nagano zunaj Tokia – februarja v 14. letu Taisho obdobja (1925). Ker je postal zelo znan po svojih sposobnostih in svojem načinu dela, so ga vabili v mnoge kraje na Japonskem. Tako je šel v Kure, Hirošimo, Sage in Fukoyamo. V času njegovega bivanja v Fukoyami je nenadoma zbolel in umrl v starosti 62 let. Bilo je 9. marca 15. leta Taisho obdobja (1926). (Usui je bil dejansko star 60 let v času smrti, vendar je bila stara japonska tradicija, da so človeku ob rojstvu »dodali« leto, kar bi pomenilo, da je ob fizičnem rojstvu imel človek že eno leto. Obenem so v času Usuijevega rojstva uporabljali več različic koledarskega sistema. To so spremenili šele leta 1873). Njegovi ženi je bilo ime Sadako in je izhajala iz družine Suzuki. Z Usuijem sta imela dvoje otrok, deklico in dečka po imenu Fuji (ime hčerke ni navedeno). Sansei Usui je bil blag, nežen in skromen po naravi, čeprav je bil po telesu velik in močan. Vedno je imel na obrazu širok nasmeh, v času stiske pa je poiskal rešitve s potrpežljivostjo in razumevanjem. Imel je veliko talentov in se je rad učil, njegovo poznavanje je obsegalo zgodovino, medicino, psihologijo, fiziologijo, vedeževanje – astrologijo, duhovnost ter globoko poznavanje budističnih spisov. Njegovo znanje je bilo veliko. Na svoj duhovni način ni le zdravil bolezni, temveč je tudi usklajeval duha v zdravem telesu, učil je ljudi uporabljati zdravilne sposobnosti in s tem doseganje sreče. Kar se poučevanja tiče, je svojim učencem najprej predstavil Meiji (pet pravil), ki so jih najprej morali sprejeti in razumeti, šele nato so te ključne misli in besede izgovarjali v obliki molitve vsako jutro in vsak večer. Prvič – ne jezi se danes. Drugič – ne skrbi danes. Tretjič – bodi hvaležen danes. Četrtič – delaj vestno in trdo. Petič – bodi prijazen do drugih danes.
To je resnično veličasten način učenja za kultiviranje in disciplino v skladu z velikim, starodavnim naukom modrecev in velikih duhovnih prednikov. Sensei Usui je to učenje imenoval »Sveta metoda (molitev) za priklic blagoslova« in »Duhovna medicina za zdravljenje mnogih bolezni«. To so nauki in metode prihodnosti. Kadar gre za poučevanje teh naukov, morajo biti čim preprostejši in lahko razumljivi. Pomembno je, da začnete čim bližje sebi. Pomembno je tudi, da medtem, ko sedite v meditaciji z rokami v položaju molitve in izgovarjate (pojoča molitev) pet resnic ali pravil, vaše misli čistega in zdravega uma. To je vrednost Senseijevega sistema v uporabi, v vsakdanjem življenju in tudi vzrok, zakaj je njegov duhovni nauk postal tako priljubljen Nedavno se je stanje v svetu bistveno spremenilo in tudi misli ljudi so se spremenile. Upamo, da bo širjenje Usuijeve duhovne metode v veliko pomoč ljudem, ki so izgubili vero v resnične vrednote in nimajo morale. To je resnični smisel in nauk Usuijevega poučevanja, ne le zdravljenje kroničnih in akutnih bolezni Število učencev v centru za poučevanje Senseijevega nauka je že preko 2000. Starejši učenci so ostali v tokijskem centru in poučujejo, medtem ko nekateri drugi poskušajo širiti Usuijevo duhovno metodo (mišljen je Usui-do) tudi po provincah. Čeprav je Sensei umrl, je njegov duhovni nauk ostal in se bo širil še naprej in na široko po svetu (tu je verjetno mišljena Japonska). Usui Sensei je naredil resnično veličastno stvar, ko je metodo, ki jo je dodobra obvladal, nesebično podeljeval tudi ostalim ljudem. V zadnjem času so učenci stopili skupaj in se domenili za postavitev tega spomenika na pokopališču v Sahoyi templju v Toyotama okrožju, z namenom ohraniti spomin na Senseijevo dobrohotnost in za širjenje njegove metode ljudem v prihodnosti. Zaprošen sem bil, naj napišem te besede. Te prošnje nisem mogel zavrniti, zaradi globokega spoštovanja do Usuijevega dela in njegovega odnosa do nas, njegovih učencev, tako da sem to napisal tudi z namenom in upanjem, da se bodo ljudje spominjali Usui Senseia z velikim spoštovanjem« (Masayuki Okada, 1927).
To je prevod napisa na spomeniku Mikao Usuija. Več ali manj gre za resnični pomen napisa, čeprav se v manjši meri, posamezne besedne povezave in prevodi razlikujejo, kar pa ni bistvenega zgodovinskega in smiselnega pomena. Neizpodbitno je, da je Usui Sensei bil izredno učen, globoko duhoven človek, ki ga je mnogo ljudi iskreno občudovalo in spoštovalo. Ne glede na terminologijo in različne razlage o izvoru reikija, je prav zagotovo prav Usuijevo delo in nauk dalo reikiju zagon in globok pečat današnji obliki, pravzaprav je bil njegov namen precej globlji kot pa ga dojemamo in razumevamo sedaj, predvsem na zahodu. Vsekakor je duhovni koncept reikija, ki ga je Usui tako poudarjal, v dokajšnji meri podlegel komercialnim težnjam civilizacije, potrebam in kulturi zahodnega sveta. Vendar tudi to ni pravilo, mnoge šole in oblike reikija še negujejo vsaj približno prvotno sporočilo nauka – Usui-do.
Lepo boditeMatjaž25. 10. 2010 ob 16:23 #6223MisogiČlan -
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.