no tukaj pa lahko..

Forum Duhovnost Forumi E-pogovori no tukaj pa lahko..

Prikaz 239 prispevka (od skupno 330)
  • Avtor
    Prispevki
  • #23530
    strelka
    Participant
    hja zdaj pa tko zgleda ..kot da zahtevam , da se morte vsi z mano ukvarjat …
    hjm saj se ni treba …Smile
    ************************
    samo odgovor:
    da si strelc ne predstavlja nobene imunitete …Big smile izkusla na lastni koži …Big smile ne tukaj.
    ..
    drugače pa ne vem zakaj me sprašuješ kako se midva razumeva …?
    Saj vse piše ..kako se razumeva ..je vse dokumentirano …Big smile ( hec)
    saj ti povem ..kako se …enkrat dober , drugič mal manj dober ….v povprečju pa čist OKBig smile

    strelka2014-04-09 17:41:18

    Lepo je če deliš
    #23551
    strelka
    Participant

    4 Povratne informacije

    V procesu komunikacije dajemo in sprejemamo povratne informacije. Povratna
    informacija je sporočilo, ki ga pošilja prejemnik informacije nazaj oddajniku.
    Povratne informacije se lahko nanašajo na vsebino sporočila, prejemnika sporočila,
    vpliv sporočila na prejemnika, medsebojne odnose med partnerji ali odnos nas samih
    do vsebine sporočila.
    Učinkovitost povratne informacije je odvisna od načina podajanja. Ogledali si bomo
    nekaj pravil dajanja povratnih informacij.
    • Povratna informacija naj bo besedna in izražena jasno. Če je v obliki nebesednega
    sporočila, obstaja večja nevarnost napačnega razumevanja, saj je nebesedno
    sporočanje lahko manj jasno, večpomensko in pogosto podvrženo napačnim
    interpretacijam.
    • Povratna informacija naj bo prilagojena tistemu, ki mu je namenjena, in sicer
    tako, da nas bo lahko razumel. V nasprotnem primeru ne bo učinkovita.
    • Povratna informacija naj bo konkretna, kar pomeni, da naj se nanaša na
    konkretno vsebino in vedenje, ne pa pavšalna.
    • Povratna informacija naj bo objektivna, kar pomeni, da se nanaša na dejanske
    informacije in dejstva, ne pa le na naše občutke.
    • Povratna informacija naj bo direktna, to je, da je neposredno povezana z vsebino
    in naj se nanaša direktno na tisto osebo, ki ji je namenjena. Ne sme biti izrečena
    po ovinkih, prikrito ali posredno.
    • Povratna informacija naj bo iskrena, kar pomeni, da naj bodo v njej zajeta naša
    resnična mnenja, čustva in misli.
    • Povratna informacija naj bo posredovana pravočasno. Povratno informacijo
    moramo dobiti takrat, ko smo jo pripravljeni sprejeti, razumeti in uporabiti. Če jo
    prejmemo pozneje, je lahko njen učinek manjši oz. ga sploh ni.
    • Povratna informacija naj bo konstruktivna, se pravi namenjena reševanju
    problema ali konflikta. Skušajmo se izogniti poniževanju partnerja in poglabljanju
    konflikta.
    • Pri povratnih informacijah mora veljati načelo vzajemnosti. Če povratne
    informacije dajemo, jih moramo biti pripravljeni tudi sprejemati.
    • Kadar dajemo povratne informacije, se skušajmo izogibati ocenjevanju in
    postavljanju diagnoz. Človek, ki se znajde v ocenjevalni situaciji, se lahko počuti
    ogroženega in reagira obrambno. Če je mnenje opisno, je za prejemnika bolj
    nevtralno in povzroča manj neprijetnih občutkov. Povratna informacija naj bi
    pomenila raziskovanje možnosti, ne pa dajanje receptov.
    Vrsta povratnih informacij, s katerimi želimo doseči učinek, so tudi pohvale in graje.
    Pohvale so tiste, s katerimi poskušamo določeno vedenje utrditi, graje pa tiste, s
    katerimi ga želimo spremeniti. Obe morata biti usmerjeni na vedenje posameznika in
    biti realni, če želimo, da sta učinkoviti.
    5 Kvalitetna in uspešna komunikacija
    Dejavniki uspešne komunikacije
    • V vsako komunikacijo vstopamo z določenim namenom. Naš namen je lahko
    informirati, izraziti mnenje, vplivati na partnerja, dobiti povratne informacije itd.
    Preden začnemo pogovor, moramo vedeti, kaj želimo povedati. Kako bomo
    prenesli sogovorniku nekaj, o čemer še nam ni jasno?
    • Pri besednem izražanju moramo biti jasni in razumljivi. Uporaba kratkih
    stavkov, enoznačnih besed in običajne govorice pripomore k razumljivosti
    povedanega. Izražajmo se z besedami, ki so razumljive tudi sogovorniku.
    Izogibajmo se dvoumnim besedam, izrazom in abstrakcijam.
    • V pogovoru moramo uporabljati dejstva, se pravi, da ne operirajmo z
    zavajajočimi in nepreverjenimi podatki. Kadar izražamo naša mnenja, občutke,
    opažanja, stališča, želje itd., jih moramo izražati kot take. Izražajmo se z JAZ
    sporočili.
    • V vsakem pogovoru je pomembno tudi poslušanje. S poslušanjem prejmemo
    vsebino sporočila, poleg tega pa tudi informacijo o sogovorniku. Dobimo
    informacijo o tem, kdo je, kakšen je, kakšen je njegov odnos do nas in kakšen
    vpliv bo imelo sporočilo na nas. Za učinkovito poslušanje moramo biti
    pripravljeni sprejeti sogovornikovo sporočilo, biti pozorni na vsebino in iskati
    pojasnila za morebitne nejasnosti.
    • Sogovornika je potrebno tudi gledati. ( preko neta ga bolj težko .)))) V neposredni komunikaciji vedno
    vzpostavimo stik z očmi. Poleg tega opazujemo sogovornikovo nebesedno
    izražanje, ki kaže na njegov odnos do nas, do sporočila, njegova čustvena stanja,
    itd. Opazujemo usklajenost besednih in nebesednih sporočil in tako dopolnimo
    vsebino sporočila.
    • Pomembno je tudi naše vedenje v procesu komunikacije. Tako kot mi poslušamo
    in opazujemo sogovornika, posluša in opazuje tudi on nas. Najbolje je, da smo
    med pogovorom čim bolj naravni, da povemo tisto, kar mislimo in čutimo in da
    se tudi obnašamo tako. Če je naša besedna in nebesedna komunikacija usklajena,
    delujemo iskreno.
    • Med pogovorom ne smemo spreminjati ali odstopati od vsebine (teme). Če se
    pogovarjamo o neki temi z določenim ciljem (npr. doseči sporazum, uskladiti
    mnenja, razrešiti konflikt ), je pomembno, da se osnovne vsebine držimo, dokler
    ne dosežemo zastavljenega cilja. V nasprotnem primeru pokažemo našo
    nepripravljenost za sodelovanje s sogovornikom.
    • Zavedati se moramo, da je sogovornik drugačna osebnost od nas, da ima
    drugačna stališča, pričakovanja, vrednote in čustva. Naše besede vzbujajo v
    drugih ljudeh drugačne predstave, čustvene povezave in pomene kot pri nas
    samih. Zato vedno obstaja možnost napačne interpretacije sporočila.
    • Sogovornika moramo sprejeti takšnega, kot je. Vsak ima pravico, da misli, čuti
    drugače, da izraža drugačna mnenja in stališča. Pustiti mu moramo, da jih izrazi
    na svoj lasten način in jih upoštevati, čeprav so drugačna od naših in jih včasih
    težko sprejmemo.
    • V pogovoru skušajmo dobiti povratne informacije od sogovornika, kako je naše
    sporočilo razumel. Ali ga je sprejel tako, kot smo pričakovali ali drugače?.
    Takojšnja povratna informacija lahko prepreči nadaljnje nesporazume. Z njo
    lahko razjasnimo tudi morebitno neskladje med besednimi in nebesednimi
    sporočili.
    • Tudi sami moramo biti pripravljeni, da sogovorniku damo povratno
    informacijo. Včasih je potrebno še dodatno pojasniti naše mnenje, misli, vedenje.
    Tako zmanjšamo možnost napačne razlage sporočila.
    • Upoštevati moramo, da ima vsak udeleženec v procesu komuniciranja pravico biti
    bolj ali manj aktiven in pripravljen sodelovati. Prav tako ima vsakdo pravico, da
    komunikacijo prekine (npr. če pogovor ne vodi več nikamor). To na primeren
    način povemo in pokažemo sogovorniku.
    • Svojo komunikacijo moramo izpopolnjevati. Pot pelje preko prepoznavanja svoje
    komunikacije, ozaveščanja (pogosto se ne zavedamo, da komuniciramo in kako
    komuniciramo) in razvijanja oz. izboljševanja. Pri tem nam poma
    gajo povratne
    informacije o naši komunikaciji s strani drugih in metakomunikacija (pogovor o
    pogovoru in naših sporočilih ).
    6 Prilagajanje v procesu komunikacije
    Večinoma je koristno, če poznamo tako svoj in tudi komunikacijski stil drugih ljudi.
    Na ta način lahko izboljšamo našo komunikacijo, odpravimo pomanjkljivosti in
    prilagodimo svoj komunikacijski stil drugim, če se nam zdi to potrebno. Tako lahko
    povečamo možnost razumevanja sporočil na obeh straneh.
    Prilagajanje komunikacijskega stila drugemu pomeni, da se približamo njegovemu
    načinu izražanja. Tako hitreje in lažje vzpostavimo stik s sogovornikom. Ljudi
    namreč privlačijo podobnosti in ne razlike. S tem, ko vstopimo v njihov model, jim
    damo vedeti, da smo jim podobni, obenem pa povečamo pripravljenost sogovornika,
    da nam prisluhne, sporočilo sprejme in ga bolj natančno interpretira.
    Poleg besednega stila komuniciranja prilagajamo sogovorniku tudi naše vedenje in s
    tem nebesedna sporočila oz. našo nebesedno komunikacijo. Pri dveh ljudeh, ki se
    dobro razumeta, se ujema tudi nebesedna komunikacija, ne da bi pri tem šlo za
    oponašanje. Imata podobno telesno držo, kretnje, glasovno komponento govora, ritem
    dihanja, čustvene izraze itd.
    Ujemanje neverbalne komunikacije lahko imenujemo z drugim izrazom zrcaljenje.
    Zrcaljenje pomeni, da z drugimi komuniciramo s pomočjo njihovega lastnega
    neverbalnega načina vedenja. Kadar začnejo drugi zrcaliti naš način vedenja,
    govorimo o vodenju. Kadar na primer govorimo z žalostnim človekom, se tudi sami
    vedemo ustrezno njegovemu počutju, nato pa ga s svojim vedenjem skušamo
    pripeljati v bolj pozitivno razpoloženje.
    itd itd …
    niso modre misli ..ampak so pa osnove kvalitetnega komuniciranja…Smile
    Lepo je če deliš
    #23552
    snowcat :)
    Participant

    strelka wrote: 4 Povratne informacije
    5
    Kvalitetna in uspešna komunikacija
    6 Prilagajanje v procesu komunikacije

    Ta priročnik je namenjen komunikaciji, kjer je cilj sodelovanje/strinjanje/priznanje imeti prav/prilagajanje/…

    Forum ima/naj bi imel cilj IZMENJAVO mnenj.

    snowcat

    Lepo je če deliš
    #23553
    strelka
    Participant

    ja saj kaj pa je komunikacija kot izmenjava mnenj,stališč?

    Z namenom da se nekaj pomeniš da nekaj izmenjaš …Smile.
    prideš do cilja ..
    In je tud prilagajanje , usklajevanje…
    Tako da ..se mi zdi da tole kar prav pride povsod.
    ja obstajajo pa tud priročniki , tisti, ki je delal izpit iz recimo kjer je potrebno delo z ljudmi, to pozna …
    in pozna tud veščine komunikacije …

    strelka2014-04-10 12:01:57

    Lepo je če deliš
    #23554
    ozelot
    Participant

    Forum je lahko vsestranski in ne le za izpoved stališč in mnenj. Forum je bolj debatni krožek ki se pod različnim topicom osredotoča na določeno vrsto teme.

    Lepo je če deliš

    Vedno znova vse po starem

    #23555
    snowcat :)
    Participant

    Tu se sploh ne gre za KOMUNIKACIJO, ampak za TERITORIJ. Jaz sem postala član foruma 20. Julij 2013 in 21. Julij 2013 je priletel sledeči post. Uganite od koga.

    strelka wrote: moj občutek je da si ti mal preveč zagnana..

    no ampak to je čist relativno a ne …LOLBig smile

    Kaj sem videla in razumela ??
    Da obstaja peskovnik.
    Da v tem peskovniku obstajajo nepisana pravila.
    Da v tem peskovniku velja nepisana hierarhija.
    Da v tem peskovniku obstaja zgodovina.
    Da v tem peskovniku na podlagi zgodovine pripadajo pravice.
    Da v tem peskovniku je eden, ki si je prilastil pravico nadzora ne/upoštevanja pravil in hierarhije.
    Da v tem peskovniku, v primeru, da se ne upošteva pravil, sledi metanje peska.
    Da v tem peskovniku se držijo skupaj istomisleči.
    Pač peskovnik…

    Forum je virtualna skupnost. Ogromen peskovnik, kjer lahko prihajaš odhajaš ostaneš komuniciraš ali samo gledaš. Edino pravilo je da ne dajaš reklame. Ostalo je vprašanje za vsakega posebej.

    snowcat

    Lepo je če deliš
    #23556
    Ceres
    Participant

    Snowcat.

    Ker jaz teh dvojnih pravil na podlagi ne vem česa (no saj si lepo definirala) ne priznavam, sem spokala.

    Lepo je če deliš
Prikaz 239 prispevka (od skupno 330)
  • Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.