no tukaj pa lahko..
Forum Duhovnost › Forumi › E-pogovori › no tukaj pa lahko..
- This topic has 329 odgovorov, 22 glasov, and was last updated 9 years, 1 months nazaj by strelka.
-
AvtorPrispevki
-
9. 4. 2014 ob 17:39 #23530strelkaParticipanthja zdaj pa tko zgleda ..kot da zahtevam , da se morte vsi z mano ukvarjat …hjm saj se ni treba …************************samo odgovor:da si strelc ne predstavlja nobene imunitete … izkusla na lastni koži … ne tukaj...drugače pa ne vem zakaj me sprašuješ kako se midva razumeva …?Saj vse piše ..kako se razumeva ..je vse dokumentirano … ( hec)saj ti povem ..kako se …enkrat dober , drugič mal manj dober ….v povprečju pa čist OK
strelka2014-04-09 17:41:18
10. 4. 2014 ob 10:40 #23551strelkaParticipant4 Povratne informacije
V procesu komunikacije dajemo in sprejemamo povratne informacije. Povratnainformacija je sporočilo, ki ga pošilja prejemnik informacije nazaj oddajniku.Povratne informacije se lahko nanašajo na vsebino sporočila, prejemnika sporočila,vpliv sporočila na prejemnika, medsebojne odnose med partnerji ali odnos nas samihdo vsebine sporočila.Učinkovitost povratne informacije je odvisna od načina podajanja. Ogledali si bomonekaj pravil dajanja povratnih informacij.• Povratna informacija naj bo besedna in izražena jasno. Če je v obliki nebesednegasporočila, obstaja večja nevarnost napačnega razumevanja, saj je nebesednosporočanje lahko manj jasno, večpomensko in pogosto podvrženo napačniminterpretacijam.• Povratna informacija naj bo prilagojena tistemu, ki mu je namenjena, in sicertako, da nas bo lahko razumel. V nasprotnem primeru ne bo učinkovita.• Povratna informacija naj bo konkretna, kar pomeni, da naj se nanaša nakonkretno vsebino in vedenje, ne pa pavšalna.• Povratna informacija naj bo objektivna, kar pomeni, da se nanaša na dejanskeinformacije in dejstva, ne pa le na naše občutke.• Povratna informacija naj bo direktna, to je, da je neposredno povezana z vsebinoin naj se nanaša direktno na tisto osebo, ki ji je namenjena. Ne sme biti izrečenapo ovinkih, prikrito ali posredno.• Povratna informacija naj bo iskrena, kar pomeni, da naj bodo v njej zajeta našaresnična mnenja, čustva in misli.• Povratna informacija naj bo posredovana pravočasno. Povratno informacijomoramo dobiti takrat, ko smo jo pripravljeni sprejeti, razumeti in uporabiti. Če joprejmemo pozneje, je lahko njen učinek manjši oz. ga sploh ni.• Povratna informacija naj bo konstruktivna, se pravi namenjena reševanjuproblema ali konflikta. Skušajmo se izogniti poniževanju partnerja in poglabljanjukonflikta.• Pri povratnih informacijah mora veljati načelo vzajemnosti. Če povratneinformacije dajemo, jih moramo biti pripravljeni tudi sprejemati.• Kadar dajemo povratne informacije, se skušajmo izogibati ocenjevanju inpostavljanju diagnoz. Človek, ki se znajde v ocenjevalni situaciji, se lahko počutiogroženega in reagira obrambno. Če je mnenje opisno, je za prejemnika boljnevtralno in povzroča manj neprijetnih občutkov. Povratna informacija naj bipomenila raziskovanje možnosti, ne pa dajanje receptov.Vrsta povratnih informacij, s katerimi želimo doseči učinek, so tudi pohvale in graje.Pohvale so tiste, s katerimi poskušamo določeno vedenje utrditi, graje pa tiste, skaterimi ga želimo spremeniti. Obe morata biti usmerjeni na vedenje posameznika inbiti realni, če želimo, da sta učinkoviti.5 Kvalitetna in uspešna komunikacijaDejavniki uspešne komunikacije• V vsako komunikacijo vstopamo z določenim namenom. Naš namen je lahkoinformirati, izraziti mnenje, vplivati na partnerja, dobiti povratne informacije itd.Preden začnemo pogovor, moramo vedeti, kaj želimo povedati. Kako bomoprenesli sogovorniku nekaj, o čemer še nam ni jasno?• Pri besednem izražanju moramo biti jasni in razumljivi. Uporaba kratkihstavkov, enoznačnih besed in običajne govorice pripomore k razumljivostipovedanega. Izražajmo se z besedami, ki so razumljive tudi sogovorniku.Izogibajmo se dvoumnim besedam, izrazom in abstrakcijam.• V pogovoru moramo uporabljati dejstva, se pravi, da ne operirajmo zzavajajočimi in nepreverjenimi podatki. Kadar izražamo naša mnenja, občutke,opažanja, stališča, želje itd., jih moramo izražati kot take. Izražajmo se z JAZsporočili.• V vsakem pogovoru je pomembno tudi poslušanje. S poslušanjem prejmemovsebino sporočila, poleg tega pa tudi informacijo o sogovorniku. Dobimoinformacijo o tem, kdo je, kakšen je, kakšen je njegov odnos do nas in kakšenvpliv bo imelo sporočilo na nas. Za učinkovito poslušanje moramo bitipripravljeni sprejeti sogovornikovo sporočilo, biti pozorni na vsebino in iskatipojasnila za morebitne nejasnosti.• Sogovornika je potrebno tudi gledati. ( preko neta ga bolj težko .)))) V neposredni komunikaciji vednovzpostavimo stik z očmi. Poleg tega opazujemo sogovornikovo nebesednoizražanje, ki kaže na njegov odnos do nas, do sporočila, njegova čustvena stanja,itd. Opazujemo usklajenost besednih in nebesednih sporočil in tako dopolnimovsebino sporočila.• Pomembno je tudi naše vedenje v procesu komunikacije. Tako kot mi poslušamoin opazujemo sogovornika, posluša in opazuje tudi on nas. Najbolje je, da smomed pogovorom čim bolj naravni, da povemo tisto, kar mislimo in čutimo in dase tudi obnašamo tako. Če je naša besedna in nebesedna komunikacija usklajena,delujemo iskreno.• Med pogovorom ne smemo spreminjati ali odstopati od vsebine (teme). Če sepogovarjamo o neki temi z določenim ciljem (npr. doseči sporazum, uskladitimnenja, razrešiti konflikt ), je pomembno, da se osnovne vsebine držimo, doklerne dosežemo zastavljenega cilja. V nasprotnem primeru pokažemo našonepripravljenost za sodelovanje s sogovornikom.• Zavedati se moramo, da je sogovornik drugačna osebnost od nas, da imadrugačna stališča, pričakovanja, vrednote in čustva. Naše besede vzbujajo vdrugih ljudeh drugačne predstave, čustvene povezave in pomene kot pri nassamih. Zato vedno obstaja možnost napačne interpretacije sporočila.• Sogovornika moramo sprejeti takšnega, kot je. Vsak ima pravico, da misli, čutidrugače, da izraža drugačna mnenja in stališča. Pustiti mu moramo, da jih izrazina svoj lasten način in jih upoštevati, čeprav so drugačna od naših in jih včasihtežko sprejmemo.• V pogovoru skušajmo dobiti povratne informacije od sogovornika, kako je našesporočilo razumel. Ali ga je sprejel tako, kot smo pričakovali ali drugače?.Takojšnja povratna informacija lahko prepreči nadaljnje nesporazume. Z njolahko razjasnimo tudi morebitno neskladje med besednimi in nebesednimisporočili.• Tudi sami moramo biti pripravljeni, da sogovorniku damo povratnoinformacijo. Včasih je potrebno še dodatno pojasniti naše mnenje, misli, vedenje.Tako zmanjšamo možnost napačne razlage sporočila.• Upoštevati moramo, da ima vsak udeleženec v procesu komuniciranja pravico bitibolj ali manj aktiven in pripravljen sodelovati. Prav tako ima vsakdo pravico, dakomunikacijo prekine (npr. če pogovor ne vodi več nikamor). To na primerennačin povemo in pokažemo sogovorniku.• Svojo komunikacijo moramo izpopolnjevati. Pot pelje preko prepoznavanja svojekomunikacije, ozaveščanja (pogosto se ne zavedamo, da komuniciramo in kakokomuniciramo) in razvijanja oz. izboljševanja. Pri tem nam poma
gajo povratneinformacije o naši komunikaciji s strani drugih in metakomunikacija (pogovor opogovoru in naših sporočilih ).6 Prilagajanje v procesu komunikacijeVečinoma je koristno, če poznamo tako svoj in tudi komunikacijski stil drugih ljudi.Na ta način lahko izboljšamo našo komunikacijo, odpravimo pomanjkljivosti inprilagodimo svoj komunikacijski stil drugim, če se nam zdi to potrebno. Tako lahkopovečamo možnost razumevanja sporočil na obeh straneh.Prilagajanje komunikacijskega stila drugemu pomeni, da se približamo njegovemunačinu izražanja. Tako hitreje in lažje vzpostavimo stik s sogovornikom. Ljudinamreč privlačijo podobnosti in ne razlike. S tem, ko vstopimo v njihov model, jimdamo vedeti, da smo jim podobni, obenem pa povečamo pripravljenost sogovornika,da nam prisluhne, sporočilo sprejme in ga bolj natančno interpretira.Poleg besednega stila komuniciranja prilagajamo sogovorniku tudi naše vedenje in stem nebesedna sporočila oz. našo nebesedno komunikacijo. Pri dveh ljudeh, ki sedobro razumeta, se ujema tudi nebesedna komunikacija, ne da bi pri tem šlo zaoponašanje. Imata podobno telesno držo, kretnje, glasovno komponento govora, ritemdihanja, čustvene izraze itd.Ujemanje neverbalne komunikacije lahko imenujemo z drugim izrazom zrcaljenje.Zrcaljenje pomeni, da z drugimi komuniciramo s pomočjo njihovega lastneganeverbalnega načina vedenja. Kadar začnejo drugi zrcaliti naš način vedenja,govorimo o vodenju. Kadar na primer govorimo z žalostnim človekom, se tudi samivedemo ustrezno njegovemu počutju, nato pa ga s svojim vedenjem skušamopripeljati v bolj pozitivno razpoloženje.itd itd …niso modre misli ..ampak so pa osnove kvalitetnega komuniciranja…10. 4. 2014 ob 11:49 #23552snowcat :)Participant10. 4. 2014 ob 11:57 #23553strelkaParticipantja saj kaj pa je komunikacija kot izmenjava mnenj,stališč?
Z namenom da se nekaj pomeniš da nekaj izmenjaš ….prideš do cilja ..In je tud prilagajanje , usklajevanje…Tako da ..se mi zdi da tole kar prav pride povsod.ja obstajajo pa tud priročniki , tisti, ki je delal izpit iz recimo kjer je potrebno delo z ljudmi, to pozna …in pozna tud veščine komunikacije …strelka2014-04-10 12:01:57
10. 4. 2014 ob 12:05 #23554ozelotParticipant10. 4. 2014 ob 17:31 #23555snowcat :)ParticipantTu se sploh ne gre za KOMUNIKACIJO, ampak za TERITORIJ. Jaz sem postala član foruma 20. Julij 2013 in 21. Julij 2013 je priletel sledeči post. Uganite od koga.
strelka wrote: moj občutek je da si ti mal preveč zagnana..
no ampak to je čist relativno a ne …Kaj sem videla in razumela ??
Da obstaja peskovnik.
Da v tem peskovniku obstajajo nepisana pravila.
Da v tem peskovniku velja nepisana hierarhija.
Da v tem peskovniku obstaja zgodovina.
Da v tem peskovniku na podlagi zgodovine pripadajo pravice.
Da v tem peskovniku je eden, ki si je prilastil pravico nadzora ne/upoštevanja pravil in hierarhije.
Da v tem peskovniku, v primeru, da se ne upošteva pravil, sledi metanje peska.
Da v tem peskovniku se držijo skupaj istomisleči.
Pač peskovnik…Forum je virtualna skupnost. Ogromen peskovnik, kjer lahko prihajaš odhajaš ostaneš komuniciraš ali samo gledaš. Edino pravilo je da ne dajaš reklame. Ostalo je vprašanje za vsakega posebej.
snowcat
10. 4. 2014 ob 17:46 #23556CeresParticipant -
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.