karma
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › karma
- This topic has 65 odgovorov, 14 glasov, and was last updated 6 years, 3 months nazaj by glas.
-
AvtorPrispevki
-
25. 3. 2012 ob 16:34 #14284AVATARČlan25. 3. 2012 ob 18:03 #14285tadej pretnerModerator
glas wrote:
Ampak zakon karme ima končni balans vedno v ravnovesju..
Torej računi se slej ko prej poravnajo...
Če velja sistem korenček in palica, je vse skupaj nesmisel in v to ne verjamem. Ne verjamem torej, da boš v primeru, če si v prejšnjem lajfu koga ubil, v tem sam ubit. Veliko bolj verjetno in smiselno se mi zdi, da boš spet prišel v podobno situacijo kot takrat, ko si ubil, pa da vidmo, če si se kaj naučil.
25. 3. 2012 ob 18:24 #14286strelkaParticipantč e se bo komu dalo brati …tole je ..
Kaj pravijo o karmi Budisti…Karma je zakon moralno vzročne zveze. Teorija,ki je temeljna doktrina v budizmu. To prepričanje je prevladovalo v Indiji že pred prihodom Bude. Vendar je Buda pojasnil in oblikoval to doktrina v tako popolno obliko, kot jo imamo danes.
- Kaj je vzrok neenakosti, ki obstaja med ljudmi, narodi?
- Zakaj neko osebo vzgajajo v naročju luksuza, ima dobre duševne, moralne in fizične lastnosti;drugo osebo pa v absolutni revščini in bedi?
- Zakaj je nekdo briljantnega uma, drugi pa idiot?
- Zakaj se nekdo rodi s svetniškimi značilnosti in drugi je nagnjen h kriminalu?
- Zakaj se nekateri nadarjeni za jezike, ali imajo umetniško žilico, ali so genialni matematiki, ali z dobrim glasbenim posluhom že od otroških let?
- Zakaj je nekdo slep, gluh ali kako drugače hendikipiran? |
- Zakaj so nekateri blagoslovljeni, drugi pa prekleti od rojstva?
Je ta neenakost nastala kot posledica nekega vzrok ali pa je zgolj naključna?V tem svetu se ne zgodi nič iz neznanega razloga. Običajno človeški razum ne more dojeti dejanskega razloga ali celo več razlogov. Neviden vzrok vidnega učinka ni nujno omejen le na sedanje življenje, a se lahko razjasni v tem življenju. Lahko pa poiščemo vzroke v preteklih življenjih.
Po budizmu je ta neenakost posledica ne le dednosti, okolja, dobrih pogojev življenja, ampak tudi Karme. Z drugimi besedami, je plod lastnega preteklega delovanja in naših sedanjih dejanj. Mi sami smo odgovorni za našo lastno srečo in/ali nesrečo. Mi ustvarjamo naša lastna nebesa ali pekel. Smo arhitekti lastne usode.
Na videz nerazložljivo, očitno neskladje, ki je obstajalo med človeštvom za življenje Buddha, je mladega iskalec resnice zelo zanimalo:
“Kaj je vzrok, kaj je razlog, o Gospod,« je dvomil, “da najdemo med človeštvom, kratkotrajno in dolgo življenjsko dobo, zdrave in bolne, grde in lepe, tiste, ki nimajo vpliva in z velikim vplivom, revne in bogate in nevedne in pametne? “
Odgovor Buddha je bil:
“Vsa živa bitja imajo svoj vzrok in posledico v karmičnem zakonu, da so zdravi, bogati, z d
obrimi starši, da živijo v dobrih pogojih ali pa ne ali živijo življenje v visoko razviti družbi ali ne.”
Nato je pojasnil vzrok za take razlike v skladu z zakonom vzroka in posledice.Seveda imamo dedne značilnosti. Imamo nekatere prirojene sposobnosti, da jih medicina ne more ustrezno pozdraviti. Kakšna je naša karmična bilanca iz prejšnjih življenje, to igra veliko večjo vlogo, kot dedne starševske celice in geni. Skupek karmične bilance je veliko bolj pomembna pri oblikovanju tako fizičnih in psihičnih značilnosti. Razjasni pomen skrivnostne izjave Buddhe, – “Mi smo dediči našega delovanja .” Tako je iz budističnega vidika naše sedanje duševno stanje, moralne in intelektualne lastnosti in temperament, vse to smo si zaslužili zaradi naše lastne dejavnosti in tendenc v preteklih življenjih.
Čeprav budizem šteje ta zakon, kot glavni vzrok našega stanja, ni pa, zatrjujejo, vse posledica Karme. Zakon je pomemben, a je le eden od 24 pogojev budistične filozofije.
Spodbija napačno mnenje, “ali si srečen ali nesrečen, je vse zaradi nekaterih prejšnjih tvojih dejanj“, Buddha pa je dejal:
“Torej bi glede na to stališče, zaradi predhodnih naših delovanj postali vsi morilci, tatovi, lažnivci, zlonamerni in izprijenci. Tako je za tiste, ki padejo nazaj na slabo karmično pozicijo zaradi nekdanjih slabih dejanj glavni razlog; nimajo želje, potrebe,niti se ne prizadevajo za to, da bi bili drugačni, boljši. “
Bilo je to pomembno besedilo, ki navaja nasprotujoče mnenje Buddha, češ, da je telesni in duševni odnos na okoliščine iz preteklosti odraz sedanjega življenja in je popolnoma pod nadzorom naših preteklih dejanjih: Karma = Usoda. Če bi bilo to res, bi bilo življenje povsem mehanizirano in ne bi bili dosti drugačni od strojev. Bog bi bil nekdo, ki nadzoruje naše usode in vnaprej določi našo prihodnost. Edina razlika je v besedi Bog ali Karma. Končno delovanja obeh sil bi se smatralo enako.
Takšna usodnost ni budistični zakon Karme!
Po budizem, obstaja pet procesov (Niyama), ki delujejo na telesno in duševno življenje:To so:
1. Utu Niyama – fizično anorgansko – na primer sezonski pojav vetra in dežja. Nezmotljiv red letnih časov, značilne sezonske spremembe , vzroki za veter in dež, sneg,vročino itd, vse spadajo v to skupino.
2. Bija Niyama – vrstni red kalčkov in semen (fizikalno- organske ), npr riža, pridelanega iz semena, ali druga semena, sladek okus iz sladkornega trsa ali medu, ali druge posebne značilnosti nekaterih vrst sadja, itd. Znanstvena teorija celic in genov in fizične podobnosti dvojčkov lahko pripišemo tem vrstnem redu.
3. Karma Niyama – vrstni red dejanj; na primer, zaželena in nezaželena dejanja, ki dajejo ustrezne dobre in slabe rezultate, vendar se ne smatrajo, kot nagrada ali kazen, ampak kot naravno zaporedje. To zaporedje je nujno kot pot sonca in lune.
4. Dhamma Niyama – vrstni red norm, na primer, naravni pojavi, gravitacija in drugi podobni zakoni narave.
5. Citta Niyama –um ali psihična naravnanost, na primer, procese zavesti, oz. sestavin zavesti, moč uma, itd, vključno z telepatijo, slutnja, jasnovidnost in drugo, ki so nerazložljivi za sodobno znanost.Vsi duševni ali telesni pojavi, ki jih je mogoče pojasniti s tem vseobsegajočimi procesi so zakoni sami po sebi. Karma kot taka je samo ena od teh petih procesov.
Od teh petih, fizično anorganski red in vrstni red norm so bolj ali manj sklop mehanizmov, čeprav jih je mogoče nadzorovati da neke mere s človeško iznajdljivostjo in močjo uma. Na primer, ogenj nas opeče, na hudem mrazu zamrznemo, ampak človek kljub temu lahko hodi po žerjavici , ne da bi se opekel in meditira gol na himalajskem snegu pa ne zmrzne; vrtnarji delajo čudeže s cvetov in plodov, jogiji izvajajo lebdenja…. Psihični zakon je prav tako poln mehanizmov, ampak skozi budistična usposabljanja uma lahko zgradimo močno voljo. Karma deluje povsem samodejno in človek ne more posegati v rezultat, čeprav želi, vendar se s pravilnim razumevanjem in močno voljo lahko veliko doseže. Karma je zagotovo zapleten zakon, a v celoti razumljiv le Buddhi. Budistični namenjen je izničenje Karme.
Kaj je Karma?Izraz dobesedno pomeni delovanje. Kakršna koli dejanje, ali je duševno(miselno), verbalno ali fizično, obravnavamo kot Karma. Zajema vse, kar je vključeno v izraz “v mislih, besedah in dejanjih”. Karma pomeni vso moralno in nemoralno delovanje. Neprostovoljno, nenamerno ali nezavedno dejanje, NE DELUJEJO karmično, ker je VOLJA, najpomembnejši dejavnik pri določanju tu odsotna.
Ne pomeni nujno, pretekla dejanja. Obsega tako pretekla in sedanja dejanja. Zato velja, da smo, kar smo bili(delovali) v preteklosti in da bomo rezultat tega, kar smo zdaj. Vnasprotnem smislu je treba dodati, da nismo v celoti rezultat tega, kar smo bili in ni nujno,da bomo posledica tega, kar smo zdaj. Vendar to ni vedno res, tako zapleteno je delovanje zakona Karma.
Ko mati uči svojega otroka in pravi: “Bodi dober in vesel; to bo všeč tebi in drugim, vendar če boš slab, boš nesrečen ti in tudi vsi drug.” Skratka, Karma je zakon vzroka in posledice z etičnega vidika.
Link je bolj natančen …strelka2012-03-25 18:39:35
25. 3. 2012 ob 18:33 #14287tadej pretnerModeratorBravo Strelka.
Tale interpretacija mi je bistveno bližje, kot pa hinduistična. U bistvu mi je hinduistična čist mim.26. 3. 2012 ob 16:05 #14298AVATARČlan26. 3. 2012 ob 23:08 #14301glasParticipanttadej pretner wrote:
Ne verjamem torej, da boš v primeru, če si v prejšnjem lajfu koga ubil, v tem sam ubit. Veliko bolj verjetno in smiselno se mi zdi, da boš spet prišel v podobno situacijo kot takrat, ko si ubil, pa da vidmo, če si se kaj naučil.
Ma saj to si itak sam določaš v svojem razširjenjem dojemanju vsega..
Ja itak, da se lahko v isto točko postaviš in ponoviš, davidiš če boš naslednjič kaj drugače uspel izvesti.. Samo če po kakem 5tem poskusu še vedno isto narediš, potem se verjetno raje odločiš za to, da izkusiš to kar si počel.. Lahko si tudi s kakšno telesno hibo pomagaš se usmerit na pot, ki si jo dejansko želiš..
Vse z namenom napredka..“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
27. 3. 2012 ob 9:04 #14302IrenaČlan -
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.