Ayahuasca
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › Ayahuasca
- This topic has 11 odgovorov, 3 glasovi, and was last updated 8 years nazaj by glas.
-
AvtorPrispevki
-
23. 7. 2014 ob 22:28 #25441glasParticipant
To je trenutno zadeva, o kateri je zelo veliko govora (v moderni civilizaciji mislim ), pri šamanih je to pač zadeva, ki obstaja že od nekdaj..
Ker pa je to prišla ta info ven med zahodnjake, pa obstaja sedaj že kar Ayahuasca turizem, tja direkt k šamanom v Amazonski pragozd..
Zadeva sproža pač DMT (”duhovno molekulo”), pa nasploh deluje kot ”trip”, samo ker izvira iz narave (in ne iz laboratorija), je to pač če želiš trip(at), mogoče bolje s tem kot s čem drugim..
Tukaj spodaj v linku je malo več opisano kaj je za pričakovati.. Je pa to naporna zadeva, primerna za konkretne ”rudarje”Drugače sem govoril z fantom iz Hrvaške, ki sem ga srečal na eni delavnici, pa mi je rekel, da je Ayahuasco vzel že preko 20x, in da tega ni priporočljivo jemati brez vodstva in učitelja.. On je to sicer vzel najprej sam in se je baje čist zapacal..
Toliko malo v pozor..“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
23. 7. 2014 ob 23:13 #25443strelkaParticipant4. 9. 2014 ob 10:03 #26178glasParticipantŠAMANI, KI ŽIVIJO DALEČ OD CIVILIZACIJE, NAM V ZAHOD-NI SVET SPOROČAJO, KAKO SVOBODNO IN ZDRAVO ŽIVETI,”
pravi Marjan Ogorevc. O sibirskih šamanih je napisal knjigo, nedavno je sodeloval pri ritualu v perujskem deževnem gozduBOJAN TOMAŽIČ
Da so šamani, so ljudje iz tunguških plemen iz Sibirije rekli tistim, “ki so zmožni potovati v duhovni svet in se z njim sporazumevati”. Tudi drugod po svetu so bili zdravilci vrači, sveti možje, čarovniki, čarodeji in še kako so jih poimenovali – tisočletja izbranci s pomembno vlogo pri preživetju in ohranjanju družbe. Skrbeli so za duhovno življenje, navezanost na naravo, za razlage tistega, česar si drugi niso znali pojasniti. In zdravili so. Duše in torej tudi telesa. Na različnih koncih sveta so šamani prek različnih obredov pri-hajali v stik z modrostjo. “Po različnih poteh so prihajali do istega cilja,” reče bioterapevt Marjan Ogorevc, eden tistih, ki jih je zmerom vleklo k izvorom šamanizma. In je šel. Pred sedmimi leti je po bivanju pri šamanih v sibirski Tuvi napisal knjigo Med sibirskimi šamani, potopis duše po krajih, kjer ljudje še zmerom verjamejo v povezanost z duhovi, ki jih obkrožajo, njihova potovanja iz sveta, v katerem živijo, v svet duhov in nazaj ter v zdravilske in prerokovalske sposobnosti svetih izbrancev. V letošnjem maju in juniju pa se je podal na drugi konec sveta, v Peru, k šamanom v deževnem gozdu ob Amazonki. Spet v kraje, kjer ljudje z
življenjem po naravnih zakonitostih ohranjajo ravnovesje v sebi in okolju, v katerem živijo, in jih “urbani
šamanizem” ni dosegel. V Sibiriji in v Peruju je sodeloval pri ritualih, ki so ga popeljali v “spremenjeno stanje zavesti”. V trans, zamaknjenost, rečejo nekateri, za obrede v Južni Ameriki tudi drogiranost. “Nepoučeni tako govorijo,” poudari Ogorevc na podlagi svoje izkušnje iz obreda z ajahuasko. “Ajahuaska ne deluje tako kot alkohol in mamila. Po zaužitju alkohola in drog je človek resda tudi v spremenjenem stanju zavesti, vendar nima kontrole nad sabo, zavest je zamegljena. Ajahuaska ali medicina, kot ji tudi re
čejo, pa te pripelje v drugo stanje, kjer se ti zavest izbistri.” V gornjem porečju Amazonke je uporaba pripravka ajahuaska stara najmanj 4000 let, zaradi njene osrednje vloge v tradicionalni medicini in identiteti amazonskih ljudstev jo je perujska vlada razglasila za kulturno dediščino. “Iz ajahuaske in
še nekaterih rastlin šaman naredi tekočino, ki ji reče medicina. Nekatere od teh rastlin so tako strupene, da bi človek po pitju čaja iz enega lista umrl. Ko jo popiješ, si stoodstotno prisoten, fokusiran v tisto, kar se dogaja. Lahko bi opisal, da zgleda kot v filmu Avatar, sodeluješ v filmu, vidiš popolnoma svoje življenje, vidiš strukturo vesolja in ves svet, se giblješ znotraj tega in ti je dano videti svoje omejitve, kvalitete in kaj naj bi naredil za sebe glede na namen, s katerim si šel v proces,” začne pripoved o svojem potovanju s pomočjo šamana.Obred v pragozdu
Način delovanja sibirskih šamanov se razlikuje od tistega, kar je doživel v amazonskem deževnem pragozdu. “Sibirci pridejo v spremenjeno stanje zavesti, kjer je omogočen vpogled tudi v nevidne svetove in stik s silami, ki tam obstajajo, s pomočjo ritualov bobnanja, s petjem svetih besedil, ki so jih prejeli ob iniciaciji, in s plesom. Šamani v Južni Ameriki uporabljajo psihoaktivne substance, nekateri tudi džungelski tobak, ki vsebuje toliko nikotina, da ob sveti pesmi in ritualu pomaga pripeljati šamana in tiste, ki jim pomaga, v spremenjeno stanje zavesti.” Tudi južnoameriških načinov je seveda več. V deževnem gozdu, 50 kilometrov od mesta Iquitos je Das center, ki ga vodi cu-randero, zdravilec Percy Garcia Lozano, je šel na pot z ajahuasko.“Znanje je kot družinsko tradicijo nasledil od svojega dedka Enriquea Garcie Mozombite. Ob obredu z ajahuasko se Percy ukvarja tudi z drugimi zdravilnimi rastlinami, ki jih podrobno pozna. Učiti se je pričel že v otroštvu preko strogega spoštovanja pravil diete in osebne etike do pragozda in ljudi. Žarišče njegovega dela je vzpostavljanje fizičnega in energijskega ravnovesja ter povezava posameznika z duhovnim svetom,” pripoveduje Marjan Ogorevc. Perujski zdravilec pravi, da mu njegova medicina ajahuaska, pripravljena iz več različnih rastlin, omogoča zdravljenje širokega spektra bolezni, ki poteka pod nadzorom njegovih duhovnih zdravilcev. “Njegovo delo ni osredotočeno zgolj na vizije, temveč na vzpostavljanje ravnovesja na vseh nivojih ter miru in harmonije v življenju posameznika.” Poleg templja za obrede, ki je zgrajen nad reko, je v centru dvanajst koč, ki omogočajo namestitev 30 ljudi. Vsaka koča ima stranišče, kopalnica je urejen prostor ob reki, kjer pred vsakim obredom potekajo tudi cvetlične kopeli. “Območje koč je očiščeno podrasti, kar omogoča varno namestitev, posajene so številne zdravilne rastline, ki jih Percy uporablja pri svojem delu. Koče obdaja pragozd z zanimivim življenjem: metulji, ptice, pajki, kače, ribe, opice, v centru pa se je naselil tudi lenivec.
“Dieta in umik iz vsakdanjega življenja s čim manj motnjami, ki bi proces iz poglabljanja v notranjost preusmerjale navzven, sta nujna dela obreda. Dogajanje po zaužitju ajahuaske traja dve do štiri ure. “Ob čiščenju in sproščanju večjih blokad lahko traja tudi dlje časa. Pripravek ima purgativne učinke z bruhanjem in diarejo, ki so intenzivnejši, kadar gre za globlje čiščenje. To človeka zelo izčrpa in zato je priporočljiv dan pavze.”
Sedemdnevno potovanje k sebi
Trije procesi z dnem počitka vred so trajali sedem dni. “Najprej je bilo treba organizem prečistiti z naravno hrano, s sadjem, zelenjavo, brez sladkorja in soli, na dan, ko vzameš ajahuasko, tudi nič ne ješ, na poln
želodec bi bila reakcija premočna.” Potem je tekel obred kopanja, posvetitve. Ob zaužitju ajahuaske je
čiščenje povzročilo pri nekaterih manj, pri drugih bolj močno bruhanje. Potem se je začelo dogajati. “Medicina je energijsko in duhovno tako močna, da ti najprej zlomi ego. Bolj ko si trmast, huje deluje, zelo trmaste ljudi tako lomi, da vreščijo. Ko ti zlomi osebnost in se medicini prepustiš, te ona vodi v drugo stanje zavesti, kot da gledaš filme ali televizijo z zelo intenzivnimi barvami. Filme seveda gledaš v skladu z namenom, zaradi katerega si šel v proces. Če ga imaš, vidiš točno tisto, kar potrebuješ, če ne, pregleduješ filme in je tako, kot bi hodil po naravi in jo opazoval.”Ogorevc je na potšel z namenom. Pri šamanih v Sibiriji je izvedel, da ima blokado na ledvicah, ker ga je strah uporabiti svojo moč. “Po tistem sem razvijal svojo moč,” je rekel. Pri šamanu v Peruju je hotel ozavestiti moč in jo tudi dobiti. “Moj ego je želel moč, večjo, kot jo imam, in ob tem se je dogajalo. Dve uri me je medicina vodila skozi določene ovire, naprej nisem mogel, dokler nisem opustil starega, se osvobodil ujetosti v želje, v to, da bi kontroliral, obsojal. In ko sem prišel skozi notranjost hriba na vrh, mi je pokazala ves svet. Rekla mi je, to je tvoja moč, zdaj lahko poskušaš demonstrirati, kaj si sposoben narediti z njo. Pokazala mi je od suše posušen hrib in rekla, da ga imam možnost ozeleniti. Rekel sem, naj ozeleni, in je postal zelen. Občloveku z zlomljeno kostjo sem rekel, naj se pozdravi, in se je kost zacelila. Pol ure sem lahko delal vse, kar sem hotel, seveda se je ego vključil in začel sem razmišljati, kako bom to praktično izvajal, ko se vrnem domov, kako bom slaven in bogat. Potem mi je medicina resno rekla, da sem videl, kakšno moč imam, odločiti pa se moram, ali si jo resnično takšno želim imeti ali bi raje imel moč srca. Rekel sem, da si želim moč srca, ona pa samo na kratko: zdaj lahko delujješ
z močjo srca.”Pravi, da sploh ni bil v dvomih, kaj reči. Vse je teklo tako, kot
si je želel. “Iz tistega sem prišel povsem spremenjen. Potem sem nehal želeti, da bi imel moč, da bi delal čudeže, ampak da bi lahko delal iz srca, mehko, nežno, da bi ljudem pomagal ozavestiti jih in jih napotiti na pravo pot. Spoznal sem, da je bilo razvijanje moči razvojna faza. Da bi se moči odrekel, jo moraš najprej spoznati. In spoznal sem, da ima moč svojo mejo. Naslednja stopnja nad moč jo je prepuščanje, vedenje, moč srca. Ko sem mislil
še stopnjevati moč, sem izvedel, da to nima smisla. To me je zelo obogatilo. Ko vem, imam vpogled, mi ni treba z močjo pomagati drugim. Zdaj tudi vem, da ljudem ne moreš pomagati, če niso za to zreli. Da so pač tudi ljudje, ki pri sebi ne želijo nič spremeniti, se uničujejo, zbolijo, umrejo, in da se mi s tem ni treba obremenjevati, saj ima vsak svobodo izbire. Spoznal sem, da terapevti precenjujemo svoje sposobnosti in mislimo, da lahko delamo čudeže. Ne moremo jih delati, lahko vplivamo samo tako, da damo informacije. To sem že prej uporabljal, odslej mi je povsem jasno.” Nekateri, ki so sodelovali v ritualu, so rekli, da morajo še iti v proces z ajahuasko, njemu gotovo zaradi teh spoznanj ni bilo treba. “Dobil si vse, kar si lahko od mene, ne potrebuješ me več,” mu je rekla medicina. “Potem sem jo vprašal, kaj lahko jaz njej dam. ‘Daj mi tisto, kar si tu dobil. Srce,’ je bil odgovor.Svoboda je odgovornost
“Pri amazonskih šamanih ne obstaja hierarhija, vsak je svoboden in torej zelo odgovoren. Šaman je kot umetnik, če umetnika omejiš, je obrtnik. In tudi njegov pristop do različnih ljudi je različen, vsakega, ki pride do njega, obravnava v skladu s tistim, kar mu narekujejo ‘od zgoraj’,” razlaga Marjan Ogorevc. “Nekatere moti, da komunicira z bitjem, ki mu reče medicina, ampak on ima ves čas v mislih vrhovno bitje, edinega boga, edino čisto zavest, medicina kot bitje mu pomaga vzpostaviti komunikacijo z najvišjim. Medicina je posrednik, ki pomaga, je bitje, ki se mu šaman ne preda, in bitje ne gospodari z njim. ‘Povej mi neke stvari,’ jo ogovori in medicina mu pove. Vrhovni bog tudi za šamane torej je, vendar je nedosegljiv, nedoumljiv, bitje tu pa je stvarnost, čutiti je mogoče njeno energijo. Ljudje v pragozdu ne potrebujejo imaginarnega boga, ki ga nikoli ne začutijo, ampak stvarnega.”Od pravega šamanstva se lahko tudi mi veliko naučimo. Pri nas z odprtimi rokami sprejemamo guruje z Vzhoda in Zahoda. “Ti imajo svoja pravila, pogojujejo, kako moraš delovati, se obnašati, imajo svoje prepovedi in zapovedi, rečejo, da bodo naredili nekaj zate, če plačaš. Pri šamanih je drugače, oni nič nočejo, nič ne pogojujejo, nimajo pravil, človeku omogočijo, da vidi svoje stanje in prevzame odgovornost za svoje življenje. Kaj bo posameznik počel s tem vedenjem, ni njihov, ampak tvoj problem. Ljudje se ne zavedajo dovolj, da nihče ne more narediti namesto njih nič in kaj lahko sami naredijo. Niso dovolj obveščeni o tem, da je potrebna skrb za zdravje na vseh ravneh, od telesne do duhovne. Eni so prepričani, da je zdravo življenje, če kupijo na ekološki tržnici hrano in sprehajajo psa, vsakodnevni prepiri doma se jim ne zdijo škodljivi. Ko zbolijo, plačajo terapevta, ki naj dela namesto njih.” Zato potrebujemo novo razumevanje duhovnosti. “Pri kateri ne potrebuješ gurujev, ki te vodijo, ampak tiste, ki ti dajo znanje, informacije in te pustijo, da se sam znajdeš, kaj boš z dobljenim. Lahko kaj narediš ali nič.” To tudi on v okviru metode karmične diagnostike že dalj časa sporoča ljudem. ” Šteje samo tisto, kar sam zase narediš, in ne tisto, kar storijo drugi zate. Šteje,če sam sebi odpustiš, in ne odpustki drugih. Nekateri v sveti preproščini verjamejo, da jih lahko pasivne nekdo za plačilo ponovno poveže z izvorom, jih pozdravi. Novi pristop, ki preseže metode, vere, pravila obnašanja družbe, ki ti nekaj nalagajo, pogojujejo, osvobaja, ob tem pa nalaga strahovito odgovornost. Tradicija in družbena pravila so namenjeni manj ozaveščenim, tistim, ki nimajo svojega mnenja, tak šnim, ki jim ustreza čredni način življenja. Pravila dajejo varnost, ne pa svobode, svoboda prinaša odgovornost. Tega pri nas ne razumemo,” sklene Marjan Ogorevc. Šamanom daleč od civilizacije pa je povsem jasno.
“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
4. 9. 2014 ob 10:16 #26179glasParticipant”Ko odpreš oči, film z intenzivnimi barvami še traja.”
Kje v možganih se dogaja
Kje v možganih se mu je med ritualom dogajalo tisto, kar je doživljal, vprašam Marjana Ogorevca. “Mo
žgani niso prostor, kjer si mi zapomnimo, naša memorija je v hologramu okoli nas, možgani so samo dekoder, ki dekodira te informacije in jih uporablja. Ljudje, ki ne širijo svoje zavesti, lahko dekodirajo samo informacije v svojem hologramu, tisti, ki zavest širijo, jih lahko dekodirajo tudi v drugih hologramih. Z razvojem zavesti lahko dekodiraš tudi informacije v celotnem vesolju, ki je kot internet na zemlji. Za vstopanje ni dovolj tehnika, ampak visoka raven zavesti,” je odgovoril.Nujna je previdnost
“Direktno prenašanje šamanskih metod k nam ni mogoče, lahko pa bi uporabili principe sožitja z naravo, bivanja z rastlinami, živalmi, popolnega ravnovesja in še česa. Ker vsaka stvar v tem globalnem svetu pride na trg, se najdejo taki, ki v Evropi to tržijo. Vendar šamanski ritual na Pohorju ne more biti enak kot v perujskem pragozdu, niso iste energije, ne deluje enako, treba je biti previden. Psihoaktivne snovi kot ajahuaska, ibogain, gobice in druge, niso športne droge, ampak je to energija in zavest za ozaveščanje svojih potencialov in preseganje težav. Uporaba mora biti pod strogim nadzorom strokovnjaka, ki ta ritual obvlada, sicer so lahko zelo nevarne,” opozarja Ogorevc.Strah pred buldožerji
Vas v bližini šamanskega centra je ob pragozdu. “Pragozd je fascinanten in divji, 70 odstotkov živalskih in rastlinskih vrst sveta živi tam, skoraj vsako drevo daje sadeže. Otroci gredo z mačeto v gozd in prinesejo polno košaro banan, ananasov, buč, kumar, limon. In tako je vse leto, ves č
as cveti in zori, ker je vsak dan 30 stopinj in vsak dan dežuje,” pripoveduje Marjan Ogorevc. “Ljudje živijo popolnoma z naravo, ne podrejajo si je, je neželijo kontrolirati, samo zlijejo se z njo in dobijo popolnoma vse. Ljudje so zelo mehki, ne čutiš ega, ne rečejo, tako je prav, in ne vsiljujejo pravil. Šaman, pri katerem sem bil, sprejema skupine, del denarja namenja za odkup pragozda okoli vasi, da ga bo ohranil in ne bo buldožerjev. Nedaleč stran je cesta in je nevarnost, da pridejo. Imajo pa v vasi tudi že težave, prinašajo tuje kulture, televizijo, alkohol. Ko vidijo ameriško življenje, se rodi želja, da bi tudi oni imeli nekaj tega blišča. Če hočeš imeti blišč, moraš obogateti in torej izkoriščati druge.” Moški, ki pijejo, zapuščajo družine in odhajajo v mesta za boljšim življenjem. Za boljšim življenjem, kot ga imajo tam, kjer jim narava daje vse?”vir:
http://www.scribd.com/doc/237141533/Marjan-Ogorevc-Na-potovanju-z-ayahuasko“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
4. 9. 2014 ob 10:57 #26180tadej pretnerModeratorNa temo ayahuasce obstaja (najmanj) ena dobra knjiga – Jeremy Narby: The cosmic serpent-DNA and origins of knowledge. Dostopna je tudi v hrvaščini (založba VBZ), pod naslovom Kozmička zmija – dnk i podrijetlo znanja. Jeremy je bil tudi gost dveh oddaj Na rubu znanosti. Totalka priporočam ogled:
28. 4. 2015 ob 18:17 #28815glasParticipantČez dober mesec pride Javier Arevalo – Ayahuasca shaman iz Peruja, na Hrvaško, kjer bodo ajahuasca rituali v trajanju enega tedna..
Ayahuasca Šaman Javier Arevalo
Se mi kar faca zdi.. taki dovolj mehki, umirjeni.. ker znajo biti kar na hard eni..
glas2015-04-28 18:19:24
“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
4. 5. 2015 ob 9:11 #28852glasParticipantZdaj dva prihajajoča vikenda pa ayahuasca rituali v SLO z Shipibo plemenom iz Peruja..
V linku so icaro pesmi tega šamana; Shipibo shaman of PeruIcaro pesmi so dejanska duša ayahuasca obreda, ko se rastlina integrira v človekovo energetsko polje, se polje osebe odpre v vesolje na unikaten način, oseba je takrat v stanju potovanja, ki ga sama ne kontrolira.. Icaro pesmi dejansko dajejo takrat formo, konstrukt ali usmerjevalno energijo, ki vodi to potovanje, zato ayahuaske nikakor ni priporočljivo jemati brez šamanov, ki to že od nekdaj počnejo..
Vsaka icaro pesem te kot prestavlja v drug del vesolja in dejansko daje konstrukt tvojemu potovanju, šaman sam začuti energijo in se prilagodi katero icaro pesem bo čhantal ob katerem delu ayahuaska rituala..Še par primerov icaro pesmi od drugih ay. šamanov:
ICAROS CHAMANICOS – Ayahuasca, Cantos for travel in Ayahuasca ceremonies, アヤフアスカCantos de Medicina, canciones medicina, ayahuasca
https://www.youtube.com/watch?v=N9CDij1_1zE
“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”
-
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.