5. teden procesa prisotnosti
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › 5. teden procesa prisotnosti
- This topic has 14 odgovorov, 5 glasov, and was last updated 13 years, 10 months nazaj by Brane.
-
AvtorPrispevki
-
22. 11. 2010 ob 17:32 #7102tadej pretnerModerator
Brane wrote: Lepo pozdravljeni Tadej in vsi ostali,
Nekako se mi ni utrnila ideja v katerem poglavju oziroma podrocju zastaviti naslednje vprasanje, zato sem odprl kar novo temo.Skratka pricel sem delati proces petega tedna prisotnosti in spoznal, da mi verjetno pojem identifikacije v pogojenem svetu locenosti ni najbolj jasen. Kot je bilo povedano se pri rojstvu in meditaciji zavedamo vsega kot dela celote in smo tako s clovestvom in vsem stvarstvom nasplosno bolj polno povezani. Z odrascanjem oziroma vsakdanjim zivljenjem v pogojenem stanju nizkovibracijskih polj pa zivimo nepopolno, z delovanjem, ki ni zavestno (tukaj in sedaj) polnim delitev in sodb; pricnemo se identificirati z imenom, pametnostjo, imetjem, socialnim statusom, to je dobro dobro uno je slabo itd. Oziroma uporabljamo identifikacije razlicnih kategorij in tu se mi zastavi vprasanje, ali je res, da ce sem za ali proti necemu, ne morem videti resnicne narave stvari.Naj ponazorim svoje vprasanje z banalnim primerom; sem proti vojni, ker je vojna tralala in hopsasa itd. sem za mir, povezanost, harmonijo tralala. Ko se je v Vietnamu odvijala vojna je po nekem trajanju te vojne ameriski folk in ljudje po svetu z demonstracijami dosegli ustavitev vojne, torej so se zavzeli proti slabemu, za dobro in mir proti nasilju. Mislim da je v tem in taksnih primerih dobro se opredeliti za ali proti, ker po drugi strani dandaners nihce ne protestira proti kaksni koli vojni vec in to je prakticno cisti nihilizem in pragmatizem, ali res lahko v tem primeru vidim cisto naravo stvari?Po definiciji je identifikacija proces, pri katerem se zabriše meja med subjektom in objektom – v tem primeru med tabo in poljem vojne, proti kateri si. Ob tem sem se spomnil tudi misli, ki sem jo nekoč prebral – »raje imamo nepravičen mir kot pa pravično vojno«. Kadarkoli smo s kakšnim prepričanjem identificirani, nimamo svobodne volje, ne odločamo mi, ampak polje naše identifikacije!!!
Popolnoma jasno je, da se v pogojenem svetu pogostokrat moramo opredeliti. Naše opredelitve so lahko plod odzivnega modela naših bazičnih identifikacij (identifikacija z žrtvijo, mučenikom, strahom ali nezrelo osebo – o teh identifikacijah vam še nisem predaval), ali pa globoko zakoreninjenih vrednot. Ena od vrednot je recimo svoboda. Ali lahko govorimo o nekem človeku kot o stabilni osebi, če svojih vrednot me živi? Zagotovo ne. Če jih ima vase »vsajene« se bo vedno, kadar ne bo ravnal v skladu z njimi, pojavilo kakšno destruktivno čustvo, kot npr. občutek krivde ali slabe vesti!
Kadar svoje vrednote tudi živimo, govorimo o vrlinah. Lahko se je držati vrednot takrat, ko je vse o.k., na preizkušnji pa so, kadar ni. Predstavljaj si, da nek narod leta in leta izkorišča drugega. Je torej v vlogi agresorja, drugi pa v vlogi žrtve. Ena od poti, da greš iz vloge žrtve je, da se konfrontiraš. In ko pride do preboja kritične mase tistih, ki želijo vrednoto svobode tudi živeti, je povsem naravno, da pride do spopada.
Opisal sem le en primer. Škoda, da si zadnjič manjkal, ko sem predaval o telesu bolečine – pri vojni gre namreč pogosto za to, da se skozi spopad sprocesira telo bolečine tlačenega naroda, ki bi sicer kolektivno vztrajal v identiteti žrtve. Vloga vojne je torej lahko na nek način tudi evolucijska – dejansko v neki situaciji pride do takšnih napetosti, da se telo bolečine tlačenih »mora« sprocesirati. Vojna, do katere pride na tak način, ima seveda povsem drugo »kvaliteto« kot pa npr. osvajalna. In verjemi, da je v takšnih vojnah med tistimi, ki hočejo v nekem trenutku vrednoto svobode živeti, veliko takšnih, ki so sicer a priori proti vojni, a jih je tenzija bolečine tlačenja preoblikovala v ljudi, ki so odločeni vrednoto svobode izboriti.Misliš da večine tistih, ki vse skupaj opazujejo »od zunaj« in so a priori proti vojni razmišlja tudi na tak način in ima idejo, kako situacijo rešiti na miren način?
Brane wrote:
Drugi primer je Jezus, ki je imel tezave za casa svojega delovanja s takratnimi Farizeji, visoko izraelsko duhovscino, ki so vse skozi Jezusu metali pod nos, da spostujejo zapovedi (256 negativnih in 256 pozitivnih)in da so oni edini ki kaj o Bogu lahko povejo in da so gospodarji in experti na podrocju duhovnosti in da kdo je on ki jih bo nekaj ucil in jim je na nekem mestu povedal, da je ljubezen najvisja zapoved, vse ostale zapovedi nimajo veljave brez nje, torej je nekako rekel to je prav in tisto kar vi pocnete ni.A mi lahko kaj poveste o tem?Bom začel karikirano – žival prepozna knjigo kot barvni predmet, neandeertalec prepozna ISTO knjigo kot barvni predmet poln neznanih simbolov, pa še celo Brezo in Avatar ISTO knjigo prepoznata različno – le da onadva skozi razumevanje vsebine potem, ko sta jo prebrala. Vsak od teh je knjigo prepoznal glede na svojo stopnjo zavesti in znanja, in glede na svojo stopnjo zavesti in znanje, je imel vsak od njih prav!!!!!!! Glede na svojo stopnjo zavesti so imeli torej Farizeji prav in zato je logično, da niso sprejeli Jezusovega pogleda, saj je ta izhajal iz pozicije višje stopnje zavesti in večjega znanja. Nisem poznavalec Svetega pisma, ampak če je Jezus zanikal njihova učenja in jim skušal predstaviti svoja, je prišlo do “srečanja” dveh polj različnih realnosti – polje Farizejev je to srečanje prepoznalo kot grožnjo za svoj obstoj in Farizeji, ki so bili z njim identificirani, so pač reagirali kot so.
Ljubezen, o kateri e govoril Jezus se nanaša na medsebojno povezaniost in tega pač Farizeji niso bili sposobni dojeti.Brane wrote:
kaj je pravzaprav skrajnost kot skrajnost in da ne morem spoznati resnice na ta nacin, skrajnost ljudje opredeljujejo oziroma pojmujejo na razlicne nacine, kako vedeti kdaj sem v skrajnosti in kdaj ne?V kontekstu identifikacij takrat, ko si z nečim identificiran, začneš prepoznavati tiste, ki so tudi (ti so naši) in tiste, ki niso (ti pa niso naši). Ob globokih(skrajnih) identifikacijah jih prepoznaš kot sovražnike (to je npr. vzrok verskih vojn). Pa ne bodimo ravno ekstremni – o neki vrsti skrajnosti v identifikacijah govorimo takrat, ko te motijo stališča tistih, ki mislijo in delujejo drugače kot ti in skušaš narediti vse, da jih prepričaš, da se motijo in da imaš prav ti.
Brane wrote:
In se solarna joga: ali je pri gledanju v sonce pomembno neprestano zrenje brez utripanja vek? hvalaNa Pašmanu sem sicer spoznal Hira Ratan Maneka, ki jo propagira in tudi poskusil gledati v Sonce in če me spomin ne vara, se to dela s tako priprtimi vekami, da do utripanja sploh ne pride – res se ne spomnim točno, sem poskusil le enkrat.
22. 11. 2010 ob 20:11 #7105BraneČlanTadej, prav lepa hvala za izcrpne odgovore, ki si jih posredoval in tako potesil mojo radovednost in malo odstrl temo mojega neznanja. V bistvu mi tole z telesom bolecine se ni cisto jasno, bom zato raje povprasal kaj vec naslednji teden na predavanjih.V bistvu pa, ko takole premisljam o tem, se mi zdi -ko sva ravno pri vojni-, da so Tibetanci (predvsem budisticni menihi) na nek svojstven, pasiven nacin protestirali, se uprli brez orozja (se vedno) proti vpadu, zasedbi in prikljucitvi Tibeta kitajski in tako stransformirali in sprocesirali ogromn nasilja, jeze in agresije. Je pa pravzaprav tezko zares natancno povedat kako so bili in so se dandanes miselno naravnani v tej zadevi, se posebno v casu najtezjih preizkusenj;mucenj, unicevanja templjev, pobijanja.
Drug primer pa je, ko v vsakdanu kdaj opazim nekatere tezko bolne ljudi ali preizkusane od zivljenja in vsega hudega z nasmehom na obrazu in polnega miru v sebi se sedaj vprasam ali je ta mir, pozitivnost in volja do zivljenja povezana tudi s procesiranjem telesa bolecine. Hvala in lp23. 11. 2010 ob 8:58 #7114tadej pretnerModeratorBrane wrote: Tadej, prav lepa hvala za izcrpne odgovore, ki si jih posredoval in tako potesil mojo radovednost in malo odstrl temo mojega neznanja.
Neznanja? Hm, ko sem ob tvoji prijavnici za našo šolo videl vpisane tvoje “kvalifikacije”, sem bil iskreno impresioniran.
Brane wrote:
V bistvu mi tole z telesom bolecine se ni cisto jasno, bom zato raje povprasal kaj vec naslednji teden na predavanjih.Ja, žal si na prvih dveh predavanjih manjkal, tako, da si dobil samo povzetke. Mislim pa, da ena od sošolk svoje zapiske iz predavanj pretipkava in ima precej pregledne zapiske predavanj – bova to naslednji vikend, ko se vidimo, preverila.
Brane wrote:
V bistvu pa, ko takole premisljam o tem, se mi zdi -ko sva ravno pri vojni-, da so Tibetanci (predvsem budisticni menihi) na nek svojstven, pasiven nacin protestirali, se uprli brez orozja (se vedno) proti vpadu, zasedbi in prikljucitvi Tibeta kitajski in tako stransformirali in sprocesirali ogromn nasilja, jeze in agresije. Je pa pravzaprav tezko zares natancno povedat kako so bili in so se dandanes miselno naravnani v tej zadevi, se posebno v casu najtezjih preizkusenj;mucenj, unicevanja templjev, pobijanja.
Drug primer pa je, ko v vsakdanu kdaj opazim nekatere tezko bolne ljudi ali preizkusane od zivljenja in vsega hudega z nasmehom na obrazu in polnega miru v sebi se sedaj vprasam ali je ta mir, pozitivnost in volja do zivljenja povezana tudi s procesiranjem telesa bolecine. Hvala in lpV življenju so pogostokrat situacije, glede katerih je gledano “od zunaj” težko opredeliti “kvaliteto” reakcije posameznika ali skupine. Če se spet dotakneva Jezusa, je glede na uradno verzijo dogodkov jasno, da bi se križanju lahko ognil, a je imel svoje vrednote tako prelite v vrline, da se mu ni – in na ta način je človeštvu “poslal” zelo močno sporočilo in “povzročil” velike premike. Po drugi strani – če bi se šli sedajle Tibetanci oborožen boj, bi jih Kitajci zradirali.
Če se rodiš recimo na okupiranem področju, kolonizirane področju, področju, kjer traja “stoletna” vojna, imaš kot posameznik zelo omejeno možnost spremembe razmer. Lahko pa k spremembam podaš svoj prispevek, saj prispevek vsakega posameznika vpliva na kolektivno zavest. Pri tem gre za dva momenta – “prepuščanje” bolečine, ki jo povzročajo neugodne življenjske razmere skozi sebe in rast zavesti v smislu zavedanja povezanosti. Vojna recimo lahko nek proces “preseka” in razmere se spremenijo razmeroma hitro, včasih traja “slabo” stanje desetletja in pride do sprememb tudi na osnovi pritiskov množic, ki niso vpletene (recimo demonstracije po različnih delih sveta), včasih je za spremembo potrebno oboje …
Na ravni pogojenega uma si težkih, pogostokrat “podedovanih” bolezni ali recimo telesnih hib nismo sami izbrali, in tu je podobna zgodba kot pri življenjskih okoliščinah – na razmere kot takšne (recimo invalidnost) kaj dosti ne moreš vplivati, lahko pa vplivaš na odnos do tega. Ko je tak odnos povezan s kompleksi, nesrečnostjo …, seveda govorimo o telesu bolečine – če naš napetosti, ki jih takšna stanja povzročajo prepustiti skozi sebe, pa govorimo o procesiranju telesa bolečine.
V šoli si v generaciji, kateri bom predaval bistveno več, zato se bomo lahko igrali z nekaterimi stvarmi, s katerimi se s prejšnjimi generacijami nismo. Dejstvo jee, da večja je tvoja identifikacija s fizičnim telesom, bolj si podvržen dednim boleznim. In za vašo generacijo priravljam sklop vaj, ki vodi k sistematični deidentifikaciji od telesa – v primernih okvirih, seveda-
23. 11. 2010 ob 13:47 #7124BraneČlanAh, ne, ne te kvalifikacije in znanje se ne pomenijo prav veliko, vcasih nic!!! Se moram se veliko, veliko naucit. Mi je vsec Sokratova izjava ko je dejal, vem da nic ne vem. vcasih je to znanje le balast in nepotrebna prtljaga, ki jo je boljs odvrect.
Prav lepa hvala za odgovore, mi je glede te tematike sedaj marsikaj bolj jasno.24. 11. 2010 ob 16:02 #7164AVATARČlantadej pretner wrote: Bom začel karikirano – žival prepozna knjigo kot barvni predmet, neandeertalec prepozna ISTO knjigo kot barvni predmet poln neznanih simbolov, pa še celo Brezo in Avatar ISTO knjigo prepoznata različno – le da onadva skozi razumevanje vsebine potem, ko sta jo prebrala.
Vidim, da sva z Brezotom pri tebi na posebnem mestu, le kako najo je doletela takšna čast…Ker rad žongliraš z raznimi polji…te bom vprašal…od kot pravica ( pa čeprav sam Jezus ali kdo njemu sličnih-Tadej Pretner ) …da ljudem VSILJUJETE ta svoja visoko vibraciska-sveta-duhovna polja, ki so po vašem dojemanju…najbolj primerna za vse..torej brez VAS in vaših polj ni pravega življenja…ali kako ???24. 11. 2010 ob 20:49 #7170tadej pretnerModeratorAVATAR wrote:
Vidim, da sva z Brezotom pri tebi na posebnem mestu, le kako najo je doletela takšna čast…Hm, vaju doživljam bistveno različno, tako, da ne gre za nikakršen “paket”. Uporabil sem vaju pač kot primer, to je vse.
AVATAR wrote:
Ker rad žongliraš z raznimi polji…te bom vprašal…od kot pravica ( pa čeprav sam Jezus ali kdo njemu sličnih-Tadej Pretner ) …da ljudem VSILJUJETE ta svoja visoko vibraciska-sveta-duhovna polja, ki so po vašem dojemanju…najbolj primerna za vse..torej brez VAS in vaših polj ni pravega življenja…ali kako ???Si na levo nogo vstal? Kdo te v karkoli sili, kdo ti karkoli vsiljuje?
24. 11. 2010 ob 21:21 #7171AVATARČlan -
AvtorPrispevki
- Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.