Reply To: reiki in iciacija
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › reiki in iciacija › Reply To: reiki in iciacija
No pa še nekaj- saj v bistvu paše v to temo…
V spomin Usuija je bil leta 1927 postavljen spomenik, ki je visok približno 3 metre in pol in širok 140 cm ter stoji na pokopališču na Jodo-shu v Sahoji templju blizu Tokija. Postavili so ga njegovi študentje. Pri branju napisa na spominskem kamnu, moramo upoštevati, da je Usui tukaj predstavljen kot učitelj Rei-ho – duhovne metode, ne reikija. Prevod je delo Jiro Kozukija in se glasi:
»Tisti, ki trdo študira in marljivo dela na izboljšanju in skladnosti uma in telesa, z namenom postati boljši človek, se imenuje »človek velikega duha«. Ljudi, ki uporabljajo ta veliki duh v socialne namene in dobrobit človeštva ter za poučevanje, jih imenujemo »učitelji«. Usui sansei je razvil metodo, ki izboljšuje um in telo s pomočjo univerzalnih moči. Njegov sloves je segal daleč in mnogi so prišli z željo, da bi jih poučil o veliki poti duhovne metode in z namenom ozdravljenja. Njegovo ime je bilo Mikao in njegovo drugo ime Gyoho (Kyoho). Rodil se je v prvem letu Keio obdobja, ki se imenuje Keio gunnen, 15. avgusta 1865 v vasici Taniai (Yago) v Yamagata okrožju, prefekturi Gifu. Njegov praded (verjetno je mišljen stari oče ali pa znan prednik) je bil Tsunetane Chiba. Ime očeta je bilo Uzaemon. Mamino družinsko ime je bilo Kaweai. Kolikor je znano, je bil nadarjen študent, ki je trdo in marljivo delal. Kot odrasel človek je potoval na Kitajsko in V druge zahodne dežele z namenom preučevanja, študija različnih veščin, vendar je imel tudi slabo srečo. Toda ni obupal, z vztrajnostjo se je usposabljal in izobraževal sam. Nekega dne je šel na goro Kurama v enaindvajsetdnevno osamo in meditacijo. Na koncu tega obdobja je začutil močan pritisk vrh glave, kar ga je privedlo do reiki zdravilnega sistema. Najprej je uporabil reiki na sebi, potem na svoji družini. Ker je zdravil tudi različne bolezni (poleg duhovnega vidika), se je odločil, da bo pomagal zdraviti in usposabljati tudi druge ljudi in je odprl center za usposabljanje in zdravljenja v Harajuku, Aroyama, Tokio – aprila 11. leta Taisho obdobja (1922). Mnogo ljudi je prišlo k njemu po nasvete, napotke in tudi na zdravljenje. V septembru v 12. letu Taisho obdobja (1923) je bil v Tokiu katastrofalen potres in mnogo ljudi je umrlo in bilo poškodovanih. Usui sensei (sensei pomeni učitelj, mojster v določeni stroki ali tehniki), ki je sočustvoval s temi ljudmi, jim je pomagal s svojo duhovno metodo, ki je pomagala ljudem do zdravja. S tem je rešil mnogo življenj. Kasneje je njegov center postal premajhen in se je preselil v nov center za usposabljanje, v Nagano zunaj Tokia – februarja v 14. letu Taisho obdobja (1925). Ker je postal zelo znan po svojih sposobnostih in svojem načinu dela, so ga vabili v mnoge kraje na Japonskem. Tako je šel v Kure, Hirošimo, Sage in Fukoyamo. V času njegovega bivanja v Fukoyami je nenadoma zbolel in umrl v starosti 62 let. Bilo je 9. marca 15. leta Taisho obdobja (1926). (Usui je bil dejansko star 60 let v času smrti, vendar je bila stara japonska tradicija, da so človeku ob rojstvu »dodali« leto, kar bi pomenilo, da je ob fizičnem rojstvu imel človek že eno leto. Obenem so v času Usuijevega rojstva uporabljali več različic koledarskega sistema. To so spremenili šele leta 1873). Njegovi ženi je bilo ime Sadako in je izhajala iz družine Suzuki. Z Usuijem sta imela dvoje otrok, deklico in dečka po imenu Fuji (ime hčerke ni navedeno). Sansei Usui je bil blag, nežen in skromen po naravi, čeprav je bil po telesu velik in močan. Vedno je imel na obrazu širok nasmeh, v času stiske pa je poiskal rešitve s potrpežljivostjo in razumevanjem. Imel je veliko talentov in se je rad učil, njegovo poznavanje je obsegalo zgodovino, medicino, psihologijo, fiziologijo, vedeževanje – astrologijo, duhovnost ter globoko poznavanje budističnih spisov. Njegovo znanje je bilo veliko. Na svoj duhovni način ni le zdravil bolezni, temveč je tudi usklajeval duha v zdravem telesu, učil je ljudi uporabljati zdravilne sposobnosti in s tem doseganje sreče. Kar se poučevanja tiče, je svojim učencem najprej predstavil Meiji (pet pravil), ki so jih najprej morali sprejeti in razumeti, šele nato so te ključne misli in besede izgovarjali v obliki molitve vsako jutro in vsak večer. Prvič – ne jezi se danes. Drugič – ne skrbi danes. Tretjič – bodi hvaležen danes. Četrtič – delaj vestno in trdo. Petič – bodi prijazen do drugih danes.
To je resnično veličasten način učenja za kultiviranje in disciplino v skladu z velikim, starodavnim naukom modrecev in velikih duhovnih prednikov. Sensei Usui je to učenje imenoval »Sveta metoda (molitev) za priklic blagoslova« in »Duhovna medicina za zdravljenje mnogih bolezni«. To so nauki in metode prihodnosti. Kadar gre za poučevanje teh naukov, morajo biti čim preprostejši in lahko razumljivi. Pomembno je, da začnete čim bližje sebi. Pomembno je tudi, da medtem, ko sedite v meditaciji z rokami v položaju molitve in izgovarjate (pojoča molitev) pet resnic ali pravil, vaše misli čistega in zdravega uma. To je vrednost Senseijevega sistema v uporabi, v vsakdanjem življenju in tudi vzrok, zakaj je njegov duhovni nauk postal tako priljubljen Nedavno se je stanje v svetu bistveno spremenilo in tudi misli ljudi so se spremenile. Upamo, da bo širjenje Usuijeve duhovne metode v veliko pomoč ljudem, ki so izgubili vero v resnične vrednote in nimajo morale. To je resnični smisel in nauk Usuijevega poučevanja, ne le zdravljenje kroničnih in akutnih bolezni Število učencev v centru za poučevanje Senseijevega nauka je že preko 2000. Starejši učenci so ostali v tokijskem centru in poučujejo, medtem ko nekateri drugi poskušajo širiti Usuijevo duhovno metodo (mišljen je Usui-do) tudi po provincah. Čeprav je Sensei umrl, je njegov duhovni nauk ostal in se bo širil še naprej in na široko po svetu (tu je verjetno mišljena Japonska). Usui Sensei je naredil resnično veličastno stvar, ko je metodo, ki jo je dodobra obvladal, nesebično podeljeval tudi ostalim ljudem. V zadnjem času so učenci stopili skupaj in se domenili za postavitev tega spomenika na pokopališču v Sahoyi templju v Toyotama okrožju, z namenom ohraniti spomin na Senseijevo dobrohotnost in za širjenje njegove metode ljudem v prihodnosti. Zaprošen sem bil, naj napišem te besede. Te prošnje nisem mogel zavrniti, zaradi globokega spoštovanja do Usuijevega dela in njegovega odnosa do nas, njegovih učencev, tako da sem to napisal tudi z namenom in upanjem, da se bodo ljudje spominjali Usui Senseia z velikim spoštovanjem« (Masayuki Okada, 1927).
To je prevod napisa na spomeniku Mikao Usuija. Več ali manj gre za resnični pomen napisa, čeprav se v manjši meri, posamezne besedne povezave in prevodi razlikujejo, kar pa ni bistvenega zgodovinskega in smiselnega pomena. Neizpodbitno je, da je Usui Sensei bil izredno učen, globoko duhoven človek, ki ga je mnogo ljudi iskreno občudovalo in spoštovalo. Ne glede na terminologijo in različne razlage o izvoru reikija, je prav zagotovo prav Usuijevo delo in nauk dalo reikiju zagon in globok pečat današnji obliki, pravzaprav je bil njegov namen precej globlji kot pa ga dojemamo in razumevamo sedaj, predvsem na zahodu. Vsekakor je duhovni koncept reikija, ki ga je Usui tako poudarjal, v dokajšnji meri podlegel komercialnim težnjam civilizacije, potrebam in kulturi zahodnega sveta. Vendar tudi to ni pravilo, mnoge šole in oblike reikija še negujejo vsaj približno prvotno sporočilo nauka – Usui-do.