Reply To: OSHO
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › OSHO › Reply To: OSHO
3. 9. 2014 ob 15:15
#26152
Sabina
Participant
Jaja, seveda je vzeto iz konteksta… tako kot ostali citati, tako da, to je treba met v mislih ;)
Tako da se strinjam z zgoraj zapisanim.
V tem citatu pa se gre za vlogo znanja pri iskanju resnice… Osho najbrž govori o lastnem izkustvu, ki je beyond words…
Je pa vzeto iz tegale dela:
Kaj učite in kakšna je vaša doktrina?
Ne učim nobene doktrine. Učenje doktrin je precej nesmiselno. Nisem filozof; moj um je antifilozofski. Filozofija ni pripeljala nikamor in ne more nikamor pripeljati. Um, ki razmišlja, ki sprašuje, ne more vedeti.
Obstaja mnogo doktrin. Toda doktrina je izmislek, človekov izmislek. Ni odkritje, temveč nekaj izmišljenega. Človeški um je zmožen ustvariti neskončno veliko sistemov in doktrin, toda spoznati resnico skozi teorije je nemogoče. Um, ki je natlačen z znanjem, je um, ki bo neizogibno ostal neveden.
Razodetje pride tisti trenutek, ko se znanje neha. Dve možnosti sta: ali o nečem razmišljamo ali pa gremo vanj eksistencialno. Čim bolj človek razmišlja, tem dlje gre od tistega, kar je tukaj in zdaj. Razmišljati o nečem pomeni izgubiti kontakt.
Obstaja mnogo doktrin. Toda doktrina je izmislek, človekov izmislek. Ni odkritje, temveč nekaj izmišljenega. Človeški um je zmožen ustvariti neskončno veliko sistemov in doktrin, toda spoznati resnico skozi teorije je nemogoče. Um, ki je natlačen z znanjem, je um, ki bo neizogibno ostal neveden.
Razodetje pride tisti trenutek, ko se znanje neha. Dve možnosti sta: ali o nečem razmišljamo ali pa gremo vanj eksistencialno. Čim bolj človek razmišlja, tem dlje gre od tistega, kar je tukaj in zdaj. Razmišljati o nečem pomeni izgubiti kontakt.
Kar torej učim je antidoktrinarno, antifilozofsko, antispekulativno doživetje. Kako biti, samo biti.Kako biti v trenutku, ki je tukaj in zdaj. Odprti, ranljivi, eno z njim. Temu pravim meditacija.
Znanje vodi le v izmisleke, v projiciranje stvari. Ne more biti pripomoček za dosego resnice. Toda ko enkrat resnico spoznate, lahko znanje postane pripomoček za sporočanje, za delitev z nekom, ki ne ve. Tedaj jezik, doktrine, teorije lahko postanejo sredstvo. Toda to še zmeraj ni zadostno. Potvarjanje je neizogibno.
Karkoli je bilo spoznano bivanjsko, tega se ne da v celoti izraziti. Lahko se le nakaže. Tisti trenutek, ko izrazim, kar sem spoznal, gre beseda k vam, toda pomen ostane za njo. Do vas pride le mrtva beseda. Na neki način je nesmiselna, saj je bil smisel doživetje samo.
Znanje vodi le v izmisleke, v projiciranje stvari. Ne more biti pripomoček za dosego resnice. Toda ko enkrat resnico spoznate, lahko znanje postane pripomoček za sporočanje, za delitev z nekom, ki ne ve. Tedaj jezik, doktrine, teorije lahko postanejo sredstvo. Toda to še zmeraj ni zadostno. Potvarjanje je neizogibno.
Karkoli je bilo spoznano bivanjsko, tega se ne da v celoti izraziti. Lahko se le nakaže. Tisti trenutek, ko izrazim, kar sem spoznal, gre beseda k vam, toda pomen ostane za njo. Do vas pride le mrtva beseda. Na neki način je nesmiselna, saj je bil smisel doživetje samo.
–citat zgoraj–
Znanje je vaša preteklost. Je tisto, kar ste spoznali. Je vaš spomin, vaša akumulacija, vaša posest. Akumulirano postane pregrada. Stopi med vas in novo, med vas in neznano.
Do neznanega ste lahko odprti le tedaj, kadar ste skromni. Človek se mora nenehno zavedati svoje nevednosti.: da še zmeraj ostaja neznano. Um, ki temelji na spominih, informacijah, spisih, teorijah, doktrinah, dogmah-je egocentričen, ni skromen. Znanje vam ne more dati skromnosti. Samo širno neznano vas lahko naredi skromne.
Spomin se torej mora nehati. To ne pomeni, da morate biti brez spomina, temveč, da v trenutku spoznavanja, v trenutku doživljanja, ne sme biti spomina. V tistem trenutku se zahteva odprt, ranljiv um. Ta trenutek praznine, izpraznjenosti je meditacija, dhjana.
Spomin se torej mora nehati. To ne pomeni, da morate biti brez spomina, temveč, da v trenutku spoznavanja, v trenutku doživljanja, ne sme biti spomina. V tistem trenutku se zahteva odprt, ranljiv um. Ta trenutek praznine, izpraznjenosti je meditacija, dhjana.