Reply To: Ko nam je udobno, redko napredujemo.
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › Ko nam je udobno, redko napredujemo. › Reply To: Ko nam je udobno, redko napredujemo.
14. 2. 2013 ob 22:47
#18800
Moderator
Ceres wrote: Evo, ravno v to temo pase…..poslusam pogovor s Tino Maze, ki je rekla, da ob teh uspehih se posebno uziva, ker tocno ve, koliko naporov je vlozenih v tako perfekcijo in da ceprav sedaj zadeve izgledajo enostavne, ravno to niso.
![]()
Ocitno se da uzivat, ampak do tega vodi pot skozi delo in napore.
Super primerjavo enega in drugega pristopa, ter stične točke obeh pristopov najdemo v glasbi. Pri Mozartu in Salieriju.
– Oba sta morala vložiti kup dela, da sta osvojila tehnično znanje, a ne enako – Mozart je bil precej večji talent in je verjetno samo tehniko osvojil hitreje.
Potem pa:
– Salieri je deloval absolutno pogojeno – komade je delal iz že znanih “polj glasbe” (kot bi recimo nekdo izključno na osnovi petih knjig napisal šesto, ne da bi vanjo dal karkoli svojega)
– Mozarta obstoječe šablone niso brigale in je ustvarjal nove, svoje. Da dobiš inspircijo za to, moraš imeti načeloma stik s sabo – on ga je imel, sam pri njemu je bilo še nekaj drugega – hkrati pa je skenslal tudi večino “kontrolnih mehanizmov”, oziroma različnih identitet, ki jih sicer uporabljamo ob različnih priložnostih. In ker je bil po eeni strani genij, po drugi pa svojeglav in “osebnostno neizdelan” (verjetno tudi zato, ker je uspel tako hitro/mlad), je to za sabo potegnilo probleme v zasebnem življenju.
Vidiš in tudi za Tino se precej govori, da je svojeglava. Hvala bogu – če ne bi bila, verjetno tudi teh uspehov ne bi bilo. Poanta je le, iz kje svojeglavost izhaja. Če izhaja iz polj in je “odgovor” na kakšne nezadovoljene potrebe, seveda ne pripomore k ničemer.
Drugač pa – tud moj sin “dela” elektronske komade. Zadnjič mi je rekel, da več ko zna, težje kak komad naredi in da zadnje čase sploh nobenega ne more narediti do konca.
In v čem je problem?
Prej je dobil idejo, in jo speljal do konca, kakor je vedel in znal. Zdaj dobi idejo, potem pa se že v samem začetku tako zelo začne ukvarjati s tehničnimi forami, da se del fokusa, ki pritegne idejo zapre. In potem je v coni Salierija – nekaj tehnicira in podrkava, pa ni vse skupaj nič. Upam, da bo pogovor, ki sva ga imela na to temo, kaj pomagal.
Te štose seveda najdeš tudi v rock glasbi. Enkrat mi je en hrvaški šolan glasbenik rekel, da je bivši kitarist Deep Purple R. Blackmore tipični kitarist seljačina, ki preigrava le lestvice in ni v solih nič njegovega (Salieri).

Te štose seveda najdeš tudi v rock glasbi. Enkrat mi je en hrvaški šolan glasbenik rekel, da je bivši kitarist Deep Purple R. Blackmore tipični kitarist seljačina, ki preigrava le lestvice in ni v solih nič njegovega (Salieri).