Reply To: Iz zlaganosti v smeri resnice
Forum Duhovnost › Forumi › E-pogovori › Iz zlaganosti v smeri resnice › Reply To: Iz zlaganosti v smeri resnice
zgodba
»Osemindevetdeset odstotkov otrok se rodi visoko nadarjenih. Po šolanju je takšnih le še dva odstotka.« – citat iz filma
Ne glede na to, katero šolo smo obiskovali, sledimo vzorcem mišljenja, ki izvirajo iz zgodnjega obdobja industrializacije, ko je bil cilj ljudi oblikovati v dobro delujoče člene v proizvodni verigi. Učni program se je od tedaj močno spremenil, šola ni več kraj avtoritativnega urjenja, obsedenost s predpisanimi standardi pa učne ure opredeljuje bolj kot kadarkoli prej. Storilnost, vodilo tekmovalno naravnane družbe, je postala neizprosno merilo za vse. A enosmerna osredotočenost na tehnokratske učne cilje in nekritično ponavljanje iz konteksta iztrganih podatkov bosta morda zatrla prav tisto igrivo ustvarjalnost, ki bi nam lahko pomagala – brezbrez strahu pred neuspehom – pri iskanju novih rešitev za ekonomsko, družbeno in politično krizo, s katero se soočamo. Skoraj vse tovrstne razprave se osredotočajo na tiste oblike tekmovalnega izobraževanja, ki naj bi učencem zagotovile največji uspeh, Wagenhoferja pa v nasprotju s tem zanima način razmišljanja, ki se skriva zadaj. Tisto, česar se naučimo, oblikuje naše zaloge znanja, kako se učimo, pa oblikuje naše mišljenje.
Analiza in obsodba tekmovalno naravnanega sodobnega izobraževalnega sistema ter poziv k izobraževanju, ki bi temeljilo na človeški domišljiji in ustvarjalnosti.
zanimivosti
»Ljudje imamo izjemen dar – dar domišljije. Vsako področje človeške kulture je posledica te edinstvene sposobnosti. Sposobnosti, ki je prinesla neverjetno pestrost človeške kulture, pobud, iznajdb, pa tuditudi šest tisoč jezikov, ki jih trenutno govorimo na svetu. Naša vrsta je ustvarila Hamleta, Mozartova dela in industrijsko revolucijo, hip hop, jazz, kvantno mehaniko, teorijo relativnosti, reaktivni motor in vse tiste stvari, ki pričajo o izrednem vzponu človeške kulture. A mislim, da to sposobnost sistematično uničujemo – tako pri sebi kot pri svojih otrocih. /…/ Če bomo v šolah ustvarili prave pogoje, če bomo cenili vsakega učenca takšnega, kot je, in tako, kot je treba, bomo priča razcvetu.«
– Sir Ken Robinson, strokovnjak na področju izobraževanja
»Nikogar ne moreš prisiliti v izobraževanje, lahko ga le povabiš. /…/ Vse, kar ljudem pomaga, kar jih povabi, opogumi in navdihne, da izkusijo nekaj novega in drugačnega, je dobro za možgane in zato dobro za družbo.«
– Prof. Dr. Gerald Hüther, raziskovalec možganov
»Pravijo, da bi otroci morali življenje jemati resno. V resnici pa je prav igra tisto, kar bi morali jemati resno.«
– Arno Stern, ustvarjalni pedagog in raziskovalec
»Ustvarjalnost je bistvenega pomena za naslednjo stopnjo človeške družbe.«
– Thomas Sattelberger, bivši vodja kadrovske službe pri Deutsche Telekom
»Zame obstajata dva koncepta: koncept strahu in koncept ljubezni. In če smo doslej živeli s konceptom strahu, je čas, da to spremenimo.«
– Pablo Pineda Ferrer, prvi Evropejec z Downovim sindromom, ki je diplomiral na univerzi, ter protagonist filma Jaz bi tudi (Yo, también)
predlagam ogled
film: Abeceda – Alphabet
“Synchronicity is God’s way of remaining anonymous.”