Normal
0
21
false
false
false
SL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
Mark wrote:
Pozdravljeni.
Meni je v zvezi z dušo blizu
razmišljanje Jerneja Mehleta v njegovi knjižici Ti si trojni človek.
Preprosto, razumljivo in prepričljivo in v
veliki meri ujemajoče s spodnjimi definicijami, ki so pravzaprav vse precej
bolj povezane, kot se zdi na prvi pogled.
Na tega avtorja sem naletel ob branju knjige
Pot k zenu ,tako se mi zdi, da je naslov.
Saj ni poanta te knjige ravno duša, a v
osnovni trojnosti človeka je le ena od treh “teles”.
To mi je še posebej všeč, ko govori o tem,
namreč da vse nastopa v prispodobi telesa : najnižje je fizično telo, potem
višje je emotivno telo in najvišje je mentalno duhovno telo.
Če je le-to zdravo, lahko postane eno z našim
Višjim jazom.
Ta Višji jaz pa se napaja recimo da v
infosferi (pobral po R. Papianu) ali v kolektivnem nezavednem (po CGY) ali se
razbere v arhetipih in simbolih kakšnih starodavnih ljudstev.
Kaj ni to prav tako napisano pri kabalistični
definiciji.
Normal
0
21
false
false
false
SL
X-NONE
X-NONE
MicrosoftInternetExplorer4
Jst si to predstavljam približno takole – Nikakršnega dvoma ni, da gre pri duši
za neumrljivo človekovo bit, razpeto med bivanjem v materialni realnosti in
svetom idej. Vprašanje je le, ali je ta duša enotna, ali jo sestavlja več
fragmentov? Nagibam se k Platonovem mnenju, da je dušo sestavljajo čutno spoznanje, volja
(povezana s količino življenjske energije) in um. Če vključimo k temu še
Bardonovo mnenje, ki je enačil dušo z astralnim telesom, se ob vsem navedenem
ponuja sklep, da ima za časa življenja astralno telo v fazi, ko je ločeno od
fizičnega telesa, sicer vlogo astralnega vozila duše, vendar pa ga z dušo ne
moremo povsem enačiti – lahko jo enačimo le z enim fragmentom “Platonove duše”
in sicer s čutnim spoznanjem. Ta namreč po smrti, hkrati s fizičnim telesom
razpade. Energijska komponenta, ki je bit drugega fragmenta “Platonove duše”,
pa se delno usmeri na preobrazbo/razpad fizičnega telesa, v večji meri pa
fizično smrt, skupaj z delom, ki mu Platon pravi um, smrt fizičnega
telesa preživi. Če namreč vsaj delno verjamemo Duncanu McDougallu, da ima duša
izmerljivo maso, je jasno, da je sestavljena tudi iz energije in ne le nekakšne
specifične zavesti določene razvojne stopnje, ki je odvisna od tega, v kakšni
meri je duša absolvirala izkušnje materialne resničnosti, ki jo Platon imenuje
um. Iz navedenega torej potegnimo zaključni sklep: Del duše, ki je nesmrten,
je razpet med bivanjem v materialni realnosti in svetom idej (UIP, Sveti duh).
Gre za energijsko strukturo z nekakšno specifično zavestjo, razvito do določene
stopnje, ki ima takrat, ko je inkarnirana, vlogo duhovno-vodstvenega dela
človeka.
tadej pretner2010-01-05 12:32:35