Reply To: Želje

Forum Duhovnost Forumi Duhovna rast Želje Reply To: Želje

#6305
Anonimnež
Nedejavno

E zepo se ti je pa dal razlagat…Nekaj podobnega sem tudi jaz mislil z besedicami step by step…saj tukaj na forunu so pametni ljudi…bodo že skapiral…LOL

Skratka dušica pride v materijo po izkušnje…in čim se na začetku kao evolucije inkarnira kot fizično bitje se pojavijo želje…in potem gre evolucija lepo preko mineralov, rastlinc, raznih žužkov, živali do človeka…in ko človek zaključuje ta ciklus se manjšajo tudi želje…kajti na fizisu se je naučil oz. izkusil vse kar se je lahko…In ker smo ljudje na različnih stopnjah imamo tudi različne vrste želja…LOL

Gre pa vse to skupaj z nenavezanostjo, predajo in še drugimi stvarmi…Evo par citatov…Sem ubacio par takih, da se vidi v čem je fora…Wink

1. Človek vedno išče srečo tako, da skuša zadovoljiti svoje želje. Če se mu slednje izpolnijo, je vesel. Če se mu ne izpolnijo, je obupan. Težava je v tem, da so želje kot kres, ki gori in neučakano zahteva še več kuriva. Ena želja vodi do deset dodatnih želja, človek pa se izčrpa s prizadevanjem, da bi jih izpolnil. Zato ga je treba odvrniti od te poti neskončnih želja in ga usmeriti na pot notranjega zadovoljstva in radosti.

2. Človek se ni rodil samo zato, da poteši posvetne želje, marveč zato, da bi izrazil svojo spečo božanskost. Zato se človek (v sanskrtu) imenuje tudi vyakti, kar pomeni ‘posameznik’ oziroma tisti, ki manifestira svojo božansko moč. S tem namenom je dobil tudi telo in razum s katerim obvladuje in usmerja telo h koristnemu delovanju. Vsak človek mora doseči ta cilj s pomočjo neomajnega prizadevanja za moralnost in dobro delo.

3. Kaj pomeni nadzorovati um? To dejansko pomeni, da se nas nestanovitnost uma ne dotakne. Nadzorovati um je enako težko kot v pesti obdržati zrak. Kako naj kdorkoli nadzoruje um, ki je neomejen in ga ni mogoče razložiti? Če pa razumemo, da um sestavljajo misli in dvomi, se nam razjasni tudi, da odstranjevanje le-teh predstavlja način nadzorovanja uma.

Misli so povezane z željami in potrebami. Dokler obstajajo želje, se človek ne more odvezati od posvetnih stvari. Nujno je, da omejimo svoje želje in potrebe. Kajti, če jih ne omejujemo, nam prekomerne želje pričnejo škodovati in posledično vodijo v trpljenje. Ko si prizadevamo nadzorovati svoje želje in potrebe, se to prizadevanje sčasoma razvije v nenavezanost na posvetno.

4. Opuščanje želja bi moral biti pravi cilj človekovega bivanja. Opuščanje želja pomeni, da se človek odpove poželenju, jezi, pohlepu, sovraštvu itd. Prisotnost želja nakazuje, da so prisotni tudi poželenje, jeza, pohlep itd. Ti občutki in čustva so čisto naravne reakcije, ki spremljajo želje. Toda skupaj predstavljajo vrata v pekel. Zavist je zapah, ponos pa ključ od vrat pekla. Le odklenite ta vrata in dvignite zapah in zagotovo boste lahko vstopili! Prav zato je bistvenega pomena, da se človek odpove željam.

5. Če želite razumeti božanskost, ne bo dovolj le želja po znanju in preučevanje vedskih spisov. Prvi pogoj, ki ga morate upoštevati je sposobnost razlikovanja med začasnim in trajnim (v sanskrtu:viveka). Vaša prirojena božanskost ali duša je edina, ki se ne bo nikoli spremenila; je brezčasna resnica. V to morate biti globoko prepričani in živeti v skladu s tem.

Drug pogoj je, da se za vselej odpoveste želji po uživanju v sadovih svojega delovanja. Temu rečemo nenavezanost na posvetno (v sanskrtu: vairagja). Biti nenavezan ne pomeni, da se odpoveste svojemu domu, možu ali ženi in otrokom ter se naselite nekje v gozdu. Gre predvsem za razvijanje zavesti o minljivosti sveta ter za opuščanje sebičnosti in želje po posedovanju.

6. Pravi slednik bi moral biti brez želja. Pa je to sploh mogoče, če imamo telo, um in čutila? Ni. Vedno bo obstajala neka želja. Na eni strani obstajajo čutne želje, ki podarjajo trenutno zadovoljstvo, na drugi pa želja, da bi čutila presegli. In zato imajo ljudje veliko želja.
Nič ni narobe, če imate želje, poskrbite le, da so usklajene z vašo božansko naravo. Ravnati bi se morali po večnih načelih resnice in vsa svoja dejanja posvetiti Bogu. Živite brez občutka ločenosti ter posedovanja in vse posvečajte Bogu

7. Številnejše kot so vaše želje, manj srečni boste. Bodite zadovoljni. Nezadovoljen človek vse izgubi. Le zadovoljen človek lahko izkusi pravo radost. Sreča, ki jo človek doživlja je v obratnem sorazmerju z njegovimi željami. Za pot življenja velja enako kot za potovanje z vlakom – manj prtljage (želja) pomeni več udobja.

vir…Sathya Sai speaks…Tongue
Lepo je če deliš