Reply To: duša
Forum Duhovnost › Forumi › Duhovna rast › duša › Reply To: duša
AVATAR wrote:
Tadej, omenil si besedo Mag. Kaj ti osebno smatraš pod to besedo ?
Dolga zgodba. Mag je pač tisti, ki obvladuje magijo, a kaj je sploh magija?
V grobem so jo tradicionalno delili na
– nižjo magijo (magija narave, ki deluje v okviru naravnih zakonov in nadzora nad njimi)
– srednjo magijo (deluje v okviru univerzalnih zakonov v človeku in nadzorom nad njimi)
– visoka magija (deluje v okviru celotnega vesolja)
Magijo bi lahko opredelili kot dejavnost, pri kateri skuša človek (mag) z določenimi postopki in pripomočki preseči “naravni red stvari”, fizikalno vzročnost, časovno umeščenost …, duhovno dimenzijo pa ji daje drugi cilj maga – spreminjanje sebe. C.G. Jung je visoko magijo opredelil kot “pot k sebi”.
Vlada splošno prepričanje, da je pri magiji rezultat posledica delovanja maga, pri religiji pa gre za vero v Boga, v praksi pa pogosto prehaja eno v drugo. Zanimiva je recimo definicija magije renesančnega filozofa Giovannija Pico della Mirandole: “Magija je aktivnost človeka, ki zmore s pomočjo vedenja o najbolj skrivnih misterijih, razsvetliti božansko prisotnost v vsakomer in čemerkoli.” Za maga tega obdobja je veljal recimo Paracelsus, najbolj znan zdravnik tistih časov. Agrippa (Okultna filozofija) pa recimo mehanizem delovanja religiozne magije razlaga takole: “…svete besede pa magijske moči ne posedujejo same po sebi, ampak imajo v sebi neko skrito, iz božanstva izvirajočo silo, ki učinkuje na tistega,ki se ji obrača v veri. Te besede so vodilo, po katerem se skrite sile Boga prelivajo v tiste, ki s pomočjo vere poslušajo očiščenih ušes in imajo najvišje kreposti …Kdor sedaj najvišje besede ali imena rabi v skladu z zahtevano čistočo srca na pravilen način in po običajnih predpisih, bo dosegel in izpeljal mnofo čudežnega.”
Šele po renesansi je začel človek elemente magije uporabljati na poti do oblasti in moči!!!!!!!!!!! Danes je magija v vsakdanjem življenju še kako prisotna, le da ji pogosto ne rečemo več magija, ampak uporabljamo zanjo besede, kot so marketing, reklama … Igra svetlobe, zvok … v trgovskih centrih – vse to je skrbno načrtovano v cilju, da te zaziba v zamaknjenost, v kateri ti do živega pridejo “sporočila”, da so materialne dobrine tam, da jih “moraš” imeti in da le potegni ven denarnico, pa bodo tvoje.
tadej pretner2009-12-28 04:20:44