Superživila

Forum Duhovnost Forumi Zdrava prehrana Superživila

Ta tema vsebuje 2 odgovora, ima 2 glasova, in jo je nazadnje posodobil/a  lotus 9 mesecev nazaj.

  • Avtor
    Prispevki
  • #61786

    anelisnim
    Participant

    Zanimajo me vaše izkušnje z uživanjem superživil: ste opazili kakršnokoli izboljšanje?

    Lepo je če deliš
    #61803

    lotus
    Participant

    Ugotovili smo da najbolša super živila rastejo na domačem vrtu.

    Lepo je če deliš
    #61806

    lotus
    Participant

    <h2>Prav živila, ki rastejo na vašem vrtu, so superživila! Ta bi morala predstavljati glavnino naše prehrane. Zakaj?</h2>

    Lokalno pridelana sadje in zelenjava sta superhrana
    Vsa živila rastlinskega izvora so bogat vir vitaminov, mineralov in drugih hranil, od katerih mnoga delujejo antioksidativno – izničijo delovanje škodljivih prostih radikalov in tako zavirajo prezgodnje staranje, pospešijo obnovo tkiv in delujejo preventivno proti mnogim boleznim. Bližje nas je zraslo živilo, več teh hranil vsebuje, od tega pa običajno vsaka vrsta sadja ali zelenjave še posebej izstopa po vsebnosti določenega hranila. Brokoli je tako cenjen zaradi svojih sulforafanov in indolov s protirakavim delovanjem, borovnice se lahko pohvalijo z visoko vsebnostjo antocianov, fige med sadjem izstopajo po koncentraciji kalcija, paradižnik imamo radi zaradi likopena, zelenolistna zelenjava pa poleg klorofila vsebuje tudi ogromno vitamina C in beta-karotena.

    Lokalno pridelana sadje in zelenjava vsebujeta več hranil
    Med dolgim prevozom in skladiščenjem se del hranil v živilih izgubi. Nekatera hranila so na časovno komponento občutljiva bolj kot druga in vitamin C je nedvomni »zmagovalec«, ko pride do izgube tik po obiranju. Svež grah tako v roku enega tedna po obiranju izgubi do 50 odstotkov vitamina C, pravkar nabrana špinača pa ga v le enem dnevu na sobni temperaturi izgubi med 50 in 90 odstotkov. Bližje nas je zraslo živilo, krajša je pot od njive do krožnika in manj časa mine, preden živilo zaužijemo. Poleg vitamina C vsebujeta sadje in zelenjava, ki sta zrasla blizu nas, več folne kisline in vitaminov B skupine, ki so prav tako občutljivi na čas hranjenja.

    Lokalno pridelana sadje in zelenjava sta boljšega okusa
    Ko je živilo obrano in ločeno od svojega vira hranil (to je lahko drevo, steblo ali prst), se v njem poveča hitrost celičnega dihanja, kar vodi v izgubo vode (v skrajnem primeru nas v trgovini pričakajo uveli in nagrbančeni plodovi) in hranil, s tem pa tudi okusa. Poskusite paradižnik, ki ste ga pravkar nabrali na vrtu in tistega iz trgovine – razlika je očitna. Če si gojenja na lastnem vrtu ne morete privoščiti, je tudi tržnica z lokalnimi pridelki dobra izbira.

    Lepo je če deliš
    1 uporabnik se je zahvalil avtorju.

Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.