Chia semena

Forum Duhovnost Forumi Zdrava prehrana Chia semena

Ta tema vsebuje 6 odgovorov, ima 3 glasovi, in jo je nazadnje posodobil/a strelka strelka 4 let, 7 mesecev nazaj.

  • Avtor
    Prispevki
  • #13069
    strelka
    strelka
    Participant

    Chia semena – popularna superhrana
    Avtor: Katerina Jazbec

    http://www.ekoslovenija.si/si/hrana/zdrava_prehrana.htm

    V predkolumbovskem času so chia semena (Salvia hispanica L.) uporabljali Azteki in Maji kot enega glavnih virov rastlinske hrane, skupaj s koruzo, fižolom in amarantom. Chia semena so imela večjo vrednost kot samo zlato, zato so z njimi pogosto plačevali davke. Azteški bojevniki so chia semena uporabljali kot svoj glavni vir energije v bitkah. Uporabljali so jih tudi v medicinske namene, in sicer za zdravljenje bolečin v sklepih ter za spodbujanje nastanka sline. Po prihodu španskih konkvistadorjev so bila chia semena prepovedana, saj so jih uporabljali tudi v verskih ritualih in ceremonijah. V nekaterih manjših področjih so se kljub temu ohranila in danes postajajo vedno bolj priljubljen izbor tistih, ki se radi zdravo prehranjujejo.

    Zakaj njihova priljubljenost tako močno narašča?

    Glavna lastnost zaradi katere chia semena posebej izstopajo je ta, da med maščobami prevladuje vsebnost linolenske kisline – omega 3 m.k. (kar 64% vseh maščob v semenih! Celo več kot lanena semena.). Vsebujejo tudi linolno kislino – omega 6 m.k. (17%), oleinsko kislino – omega 9 m.k. (6,5%), palmitinsko kislino (6,8%) in stearinsko kislino (3,7%). Kvaliteto semen povečuje tudi vsebnost vitaminov (vitamini B1, B2, B3 in A) in mineralov (kalcij, kalij, magnezij, fosfor, železo, natrij, cink, …) ter antioksidantov (kafeinska kislina, klorogenska kislina, miricetin, kvercetin, kampferol). Med beljakovinami so prisotne prav vse esencielne aminokisline. Skupaj vsebujejo 20% beljakovin, 32% maščob in 42% ogljikovih hidratov. Glutena ne vsebujejo.

    Chia semena vsebujejo veliko vlaknin in so zelo lahko prebavljiva. Če jih pomočimo v vodo, jo absorbirajo kar sedemkratno količino svoje teže in ustvarijo nekakšen gel, ki ustvari neke vrste pregrado pred prebavnimi encimi v našem prebavnem traktu. Ob tem se upočasni prebava ogljikovih hidratov v krvni sladkor in prav zato jih priporočajo tudi diabetikom. Nekateri radi ta »chia gel« uživajo tudi zato, ker imajo zaradi njega dlje časa občutek sitosti in si na ta način pomagajo pri hujšanju.

    Pozitivni učinki chia semen:

    – Podpirajo zdravje srca in lahko pomagajo zniževati krvni tlak.
    Uravnavajo krvni sladkor. Dr. Vladimir Vuksan je v razsikavah na pacientih z diabeteki spoznal, da so imeli tri mesece po uživanju chia semen redkejšo kri, z manjšim nagnjenjem k strjevanju ter občutno nižji krvni tlak.
    Napolnijo z energijo. Semena so primerna tudi za športnike.
    – Delujejo protivnetno. Kar nekaj ljudi, ki so trpeli zaradi bolečin v sklepih, je poročalo, da so po nekaj tednih uživanja semen občutili izboljšanje.
    – Pomagajo uravnavati telesno težo.
    – Pomagajo pri čiščenju telesa (podobno kot psyllium – v črevesju se napihnejo in ga pomagajo očistiti).
    – Pomagajo izboljšati možganske funkcije (vključno s spominom in koncentracijo).
    – Antioksidanti pomagajo proti staranju in razvoju rakavih obolenj.
    – Zaradi visoke vsebnosti esencielnih aminokislin, maščobnih kislin, vitaminov in mineralov verjetno služijo k preprečevanju mnogih bolezenskih stanj, kar pa se bo pokazalo še z raziskavami v bodoče.

    Priporočila in opozorila:

    Ko kupujete chia semena, poskrbite za to, da so ekološko pridelana. Kljub temu, da so semena izvorno iz osrednje in južne Amerike, jih danes največ pridelajo v Avstraliji, šele za tem v Mehiki, Boliviji, Gvatemali, Ekvadorju in Argentini.

    Vsebnost snovi v semenih se ne zmanjšuje ali »pokvari« tako kot se pri lanenih semenih, tako da pri naročanju niste omejeni na zelo majhne količine.

    Semena lahko potresete po kosmičih, sadnih kupah, jih zmešate v jogurt, napitke, … in lahko tudi v vsako jed namesto jajc (žlica chia semen namočenih v sedem žlic vode nadomesti eno jajce). Semena lahko tudi zmeljete.

    Chia semena naj nebi povzročala alergij. Vseeno priporočajo previdnost tistim, ki so preobčutljivi za gorčična semena.
    Pri uživanju bi morali biti previdni tisti, ki uživajo zdravila za redčenje krvi. Ker chia semena redčijo kri, se je o tem dobro posvetovati z zdravnikom.
    Nekateri ne priporočajo dolgotrajnega jemanja chia semen v velikih količinah.

    Vse o Chia …tudi na tej strani..Smile.

    http://www.kk-latino-shop.si/kaj-je-chia

    Lahko povem ..po njih res nisi lačen , res nabreknejo v tak gel …jaz jih čez noč namočim …

    ker sem jih pa šele začela jesti …lahko samo to rečem da je okBig smile.

    strelka2012-01-29 10:52:38

    Lepo je če deliš
    #13092

    AVATAR
    Član

    Te napihnejo..glede na to…ta tako nabreknejo…kaj pa prebava…?

    Lepo je če deliš
    #13095
    strelka
    strelka
    Participant

    Smile

    Jest to jem zjutraj …in mene ne napenjajo …
    Priporočajo pa da poleg tudi popiješ veliko tekočine…
    Prebava naj bi se pa uredila …
    Lepo je če deliš
    #13096

    AVATAR
    Član

    Mislil sem kako jih prebaviš…jih zlahka prebaviš…ti ne obremenijo prebave ? AVATAR2012-01-29 19:55:18

    Lepo je če deliš
    #13098
    strelka
    strelka
    Participant

    Ne …

    Se fino počutim …Smile.
    SEm pa šele začela to jesti …bom vidla kaj bo v nadaljevanjuSmile.

    Lepo je če deliš
    #15953

    ana11
    Član

    STREEELKA!!!

    kako je zdaj, pol leta kasneje? A lahko že kakšno izkušnjo poveš glede CHIA semen? Jaz sem jih začela dajat v smoothije. Enkrat sem pretiravala, sem jih dala čisto preveč im je je zabasal. Verjetno sem čisto premalo tekočine zaužila za vsa tista semena.

    Lepo je če deliš
    #15961
    strelka
    strelka
    Participant

    ne morem …LOL, ker nisem redno jemala ..

    Se pravi saj naredila eno redno kuro …da bi sploh vidla kakšno razlikoEmbarrassed.
    skratka nedisciplinirana strelkaEmbarrassedBig smile
    Lepo je če deliš

Za objavo odgovora morate biti prijavljeni.